شماره ۱۱۰۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
به بهانه رویارویی امیر قلعه‌نوعی با استقلال در بازی بزرگ تبریز
نحسی 13؟

شهروند| دوباره امیر قلعه‌نوعی و رویاروشدن با استقلال. جدالی پر از جدال، ‌انتقام و بدون تردید پر از عشق و نفرت! تراکتورسازی و استقلال امروز با چنین شرایطی از ساعت 45: 17 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز مقابل هم قرار خواهند گرفت که جنگ این دو تیم برای کسب مقام نایب‌قهرمانی حساسیت‌های مسابقه را چند برابر کرده است. تراکتورسازی اگر در لیگ برتر عنوان نایب‌قهرمانی را از دست بدهد، باز هم این شانس را خواهد داشت که با قهرمانی درجام حذفی به سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند، اما استقلال با علیرضا منصوریان برای این‌که ‌سال آینده هم درمسابقات آسیایی حضور داشته باشند، هیچ راهی ندارند جز این‌که نایب‌ قهرمان شوند و برای رسیدن به این هدف باید تراکتورسازی را در خانه حریف از پیش‌رو بردارند.

تقابل شماره 13؛ نحس؟

آمار می‌گوید: امیر قلعه‌نوعی امروز برای سیزدهمین بار است که به‌عنوان سرمربی یک تیم لیگ برتری مقابل استقلال قرار می‌گیرد. او درطول دوران مربیگری‌اش 12بار با تیم‌های مس کرمان، ‌استقلال اهواز،‌ تراکتورسازی و سپاهان تجربه حضور مقابل استقلال را داشته که دراین بین حاصل این رویارویی 6 برد، 2 تساوی و 4 شکست برای پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران بوده است. امیر بشدت امیدوار است در بازی امروز بتواند تعداد برد‌های خود مقابل استقلال را به عدد 7 برساند تا ضمن پس‌گرفتن جایگاه دوم جدول از استقلال،‌ کسب سهمیه‌ آسیایی تیمش را درهمین لیگ برتر قطعی کند.

همه نگران هستند

اتفاقات و جنجال‌های هفته‌های اخیر تبریز نگرانی‌ها را درباره بازی امروز و حواشی احتمالی به اوج رسانده  است.  دوهفته قبل که استقلال برای بازی با گسسترش فولاد به تبریز رفت،‌ در ورزشگاه بنیان دیزل رحمتی و هم‌تیمی‌هایش 90 دقیقه فحش خوردند. کار به جایی رسید که عنوان شده بود؛ احتمال دارد رحمتی در این سفر استقلال را همراهی نکند که درنهایت این تصمیم وتو شد. حواشی دیگر مربوط به این بازی هم البته جذابیت‌های آن را بیشتر می‌‌کند. از تقابل منصوریان با قلعه‌نوعی برای قدرت‌نمایی تا بازگشت رحمتی به تبریز و مقابله‌ سختش با امیر و طرفداران تبریزی، طرف‌شدن دوباره فرزاد حاتمی با استقلالی که او را نخواست، تنها بخشی از این نکات مهم است برای بازی که سرنوشت نایب قهرمانی و سهمیه آسیا را مشخص خواهد کرد.

دوئل دو سرمربی از دو نسل

سرمربی کنونی استقلال، پیش از این 6بار به‌عنوان سرمربی یک تیم لیگ برتری سابقه رو‌یا‌رویی با امیر قلعه‌نوعی را در کارنامه دارد. اولین تقابل در لیگ نهم اتفاق افتاد که منصوریان هدایت پاس همدان را برعهده داشت و قلعه‌نوعی هم سرمربی سپاهان بود. دراین بازی سپاهان با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید.  منصوریان در دو بازی رفت و برگشت نفت تهران با استقلال قلعه‌نوعی در لیگ چهاردهم برنده شد و در نبردهای مستقیم از این مربی جلو افتاد. در لیگ پانزدهم هم وقتی قلعه‌نوعی سرمربی تراکتورسازی شد،‌ در دیدار برابر نفت تهران درهفته اول نیم‌فصل دوم در ورزشگاه تختی با یک گل به برتری رسید تا دوئل‌های منصوریان و قلعه‌نوعی برابر شود. آخرین نبرد این دو مربی فعلی و استاد و شاگرد سابق فوتبال ایران،‌ به هفته سیزدهم لیگ برتر فصل جاری برمی‌گردد که تراکتورسازی با هدایت قلعه‌نوعی توانست با نتیجه 2 بر یک در ورزشگاه آزادی استقلال منصوریان را شکست دهد تا سومین پیروزی امیر مقابل منصوریان به دست بیاید. حالا اما در تقابل ششم همه منتظر هستند، ببینند چه نتیجه‌ای امروز رقم خواهد خورد. سه دیدار گذشته استقلال- تراکتورسازی در تبریز به تساوی رسیده اما جالب اینجاست که تقابل این دو مربی همیشه برنده داشته است!

 


تعداد بازدید :  311