شماره ۱۱۰۵ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
وداع زودهنگام آقای گل استقلال با فوتبال
برهانی: مرا با پیراهن آبی به خاک بسپارید

شهروند| چند روز بعد از این‌که کاپیتان سابق استقلال و آقای گل لیگ برتر تصمیمش برای خداحافظی را علنی کرد، بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال نیز تصمیم به خداحافظی گرفت تا برخلاف عنایتی وداعی زودهنگام با مستطیل سبز داشته باشد.
پایان آرش آقای گل
با این‌که همچنان خیلی‌ها او را لقب گل‌نزن می‌شناسند اما بدون‌ شک درطول 15‌سال حضورش در لیگ برتر آمار بدی از خود ثبت نکرده است. آرش برهانی که از باشگاه پاس شروع کرد و با کسب عنوان آقای گلی و جام قهرمانی با این تیم چهره شد، بعد از یک‌سال حضور ناموفق در النصر امارات، استقلالی شد تا 10‌سال دراین تیم ماندگار شود. یکی، 2‌سال آخر برای برهانی خیلی خوب رقم نخورد؛ از نیمکت‌نشینی در استقلال تا مصدومیت بدموقع در پیکان که باعث جدایی او در نیم‌فصل لیگ شانزدهم از جمع خودروسازان شد. آرش درطول 10‌سال حضورش در استقلال 228 بازی انجام داد و 109 گل به ثمر رساند تا خودش را به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه معرفی کند. او همچنین پشت سر رضا عنایتی به‌عنوان دومین گلزن برتر تاریخ لیگ هم شناخته می‌شود. با این حال آمار ضعیف گلزنی در 2‌سال آخر حضورش در استقلال و عدم اعتماد به او توسط قلعه‌نوعی و مظلومی باعث شد تا منصوریان در ابتدای فصل جاری حکم به خروج این بازیکن بدهد. برهانی هم راهی پیکان شد اما یک نیم‌فصل پر از مصدومیت و ناکامی را سپری کرد تا از این تیم هم جدا شود. درنهایت آرش که این روزها به کارهای اقتصادی خارج از فوتبال می‌پردازد، تصمیم گرفت در 34سالگی وداعی زودهنگام با فوتبال داشته باشد. او در تیم‌ملی نیز 37 بازی انجام داد و 10 گل زد اما شاید ازجمله مهاجمانی بود که پشت سر علی دایی توانایی‌اش در تیم‌ملی خیلی خوب دیده نشد و به حقش نرسید.
مرا با پیراهن استقلال به خاک بسپارید
آرش برهانی بعد از اعلام خداحافظی‌اش بیانیه‌ای احساسی صادر کرد: «با این وجود فکرش را نمی‌کردم که اینگونه از استقلال و فوتبال خداحافظی کنم، هرچند این روزها این‌جور رفتن‌ها باب شده اما دوست داشتم با پیراهن پرافتخار استقلال از فوتبال کنار بروم. تنها حسرت من هم ستاره سوم خواهد بود که نتوانستم آن را برای استقلال و با استقلال و هوادارانش به دست بیاورم. تا زنده هستم، استقلالى و هوادار استقلال هستم و در روز وداع از دنیا هم دوست دارم مرا با پیراهن مقدس استقلال به خاک بسپارند.»

 


تعداد بازدید :  372