شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بين

200 خودرو سرقتی در مخفيگاه سارقان
گروه حوادث| اعضاي يك باند بزرگ سرقت در عمليات ويژه كارآگاهان پليس آگاهي دستگیر شدند. این مردان در مدت کوتاهی 200 خودرو را به سرقت برده بودند.
در پي وقوع سرقت‌هاي خودرو در حوزه شرق اصفهان موضوع توسط كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان پيگيري شد و تحقيقات وسيعي در اين زمينه انجام گرفت. كارآگاهان با تلاش شبانه‌روزي و انجام تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه علمي و تخصصي سرانجام توانستند رد پاي سارق جواني را در اين سرقت‌ها به دست آورند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این سارق دارای 8 سابقه كيفري بوده و به تازگي از زندان آزاد شده است. مخفيگاه متهم شناسايي و با هماهنگي مقام قضایي اكيپي از ماموران پليس به محل اعزام شده و در يك عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير كردند. يك خودرو سرقتی در زمان دستگيري سارق کشف شد و در تحقيقات صورت‌گرفته از متهم وي علاوه بر اعتراف به 200 سرقت خودرو همدست خود به همراه پنج مالخر خودروهاي سرقتی را معرفي كرد. تمامي اعضاي اين باند بزرگ سرقت دستگیر شدند و در بازرسي از مخفيگاه متهمان تمامي 200 خودرو سرقتی كشف و به مالباختگان آنها بازگردانده شد. رئيس پليس استان با بيان اين‌كه اعضاي باند به موادمخدر اعتياد داشتند، عنوان داشت: متهمان پس از انجام سرقت، لوازم داخلي خودروها را جدا كرده و به فروش مي‌رساندند و از اين راه موادمخدر مصرفي خود را تأمين مي‌كردند. به گفته فرمانده انتظامي استان اصفهان 80‌درصد از خودروهاي سرقتی پرايد و 20‌درصد ديگر نيز پيكان، پيكان وانت، وانت نيسان، مزدا و پژو بودند و بيشتر اين خودروها از تجهيزات ايمني لازم برخوردار نبودند. سردار آقاخاني، ضعف سيستم امنيتي خودروها و سهل‌انگاري مالباختگان در نگهداري اموال خود را در موفقيت سارقان موثر عنوان كرد و اظهار داشت: بنا بر اعتراف متهمان آنها تنها خودروهاي مدل پاييني را كه از سيستم ايمني و امنيتي مناسبي برخوردار نبودند و توسط مالباختگان در ساعات پاياني شب و در مكان‌هاي خلوت و فاقد نور كافي رها شده بودند سرقت مي‌كردند.

نجات 30 ساکن مجتمع 11طبقه از دود و آتش
30 ساکن  مجتمع مسکونی ۱۱طبقه در محله شهران که در محاصره شعله‌های آتش بودند با تلاش ماموران آتش‌نشانی نجات یافتند.
 ساعت 11: 01 بامداد جمعه آتش‌سوزی گسترده‌ای در یک مجتمع مسکونی واقع در محله شهران، خیابان وسک به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام شد و مأموران 3 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه بالابر و دشک نجات به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه مشاهده شد در طبقه هفتم یک مجتمع مسکونی 11طبقه آتش‌سوزی گسترده‌ای اتفاق افتاده بود و آتش درحال سرایت به سایر طبقات بود. با بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی آتش‌نشانان مشخص شد در واحدی که آتش‌سوزی اتفاق افتاده ساکنان آن در منزل نیستند و سایر اهالی این مجتمع نیز در طبقات بالایی گرفتار شده بودند. در پی این حادثه دود زیادی طبقات را فراگرفته بود و آتش‌نشانان توانستند 30 نفر از ساکنان این مجتمع را سالم نجات دهند و آتش را مهار کنند. ساعت 26: 02 بامداد عملیات این حادثه به اتمام رسید و توصیه می‌شود ساکنان بعد از ترک منزل از خاموش بودن وسایل برقی و گازی اطمینان کامل حاصل کنند.

حمل آتشین 3 خودرو خارجی
سه خودرو سواری که روی تریلر سواری‌کش درحال حمل بودند، در جاده اردکان به نایین در شرق استان اصفهان آتش گرفتند.
به گزارش ایرنا، این حادثه به علتی که هنوز مشخص نشده است، رخ داد.
عبدالله سلطانی‌محمدی، رئیس آتش‌نشانی نایین با بیان این‌که این تریلی درحال انتقال سواری نیسان خارجی از بندرعباس به تهران بود، اظهار کرد: راننده خودرو به محض مشاهده آتش‌گرفتن خودروها در کنار جاده توقف کرد و جان سالم به در برد.
وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از بروز حادثه، سه خودرو آتش‌نشانی نایین به محل اعزام و از آتش گرفتن سه خودرو دیگر و تریلر حامل خودروها جلوگیری شد.


تعداد بازدید :  582