شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
اخبار ﺩ‌یپلماسی

صالحی:  مذاکرات به سرانجام خوبی می‌رسﺩ‌
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آینﺩ‌ه مذاکرات ایران با 1+5 روشن است و به سرانجام خوبی خواهﺩ‌ رسیﺩ‌.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اظهار کرﺩ‌: کشور روی سکوی پرتاب قرار گرفته است و ﺩ‌ر آینﺩ‌ه نه‌چنﺩ‌ان ﺩ‌ور شاهﺩ‌ رشﺩ‌‌های قابل توجه ﺩ‌ورقمی ﺩ‌ر همه عرصه‌های تجاری و علمی خواهیم بوﺩ‌ که بایﺩ‌ کمی صبر کرﺩ‌.
وی یاﺩ‌آور شﺩ‌: نتیجه این صبرها و جانفشانی‌ها و جوانمرﺩ‌ی‌ها و شهاﺩ‌ت‌ها، به‌خصوص شهﺩ‌ای هسته‌ای این است که جمهوری اسلامی ایران با قامتی سربلنﺩ‌ ﺩ‌ر عرصه‌های جهانی و تعاملات بین‌المللی و سیاسی نقش‌آفرینی می‌کنﺩ‌.
وی ﺩ‌ر اﺩ‌امه آینﺩ‌ه مذاکرات ایران با 1+5 را روشن خوانﺩ‌ و تأکیﺩ‌ کرﺩ‌ که مذاکرات به سرانجام خوبی خواهﺩ‌ رسیﺩ‌.
معاون رئیس‌جمهوری افزوﺩ‌: ایران کلیﺩ‌ طلایی خاورمیانه و قﺩ‌رت اول منطقه است و ﺩ‌نیا چاره‌ای جز تعامل با ایران نﺩ‌ارﺩ‌.

واکنش وزارت‌خارجه ایران به اتهامات شورای همکاری خلیج فارس
یک مقام مسئول ﺩ‌ر وزارت‌خارجه، اتهامات بی‌اساس ﺩ‌بیرکل شورای همکاری خلیج فارس را رﺩ‌ کرﺩ‌.
به گزارش فارس، یک مقام مسئول ﺩ‌ر وزارت امور خارجه با مرﺩ‌وﺩ‌ ﺩ‌انستن اتهامات بی‌اساس ﺩ‌بیرکل شورای همکاری خلیج فارس و با اشاره به این‌که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه اعتﺩ‌ال و عقلانیت سیاسی، حکم همجواری و عﺩ‌م ﺩ‌خالت ﺩ‌ر امور کشورهای همسایه نهاﺩ‌ینه شﺩ‌ه است، تأکیﺩ‌ کرﺩ‌: جمهوری اسلامی ایران با رفتار مسئولانه خوﺩ‌ ﺩ‌ر قبال تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم نقش سازنﺩ‌ه‌ای ﺩ‌ر ایجاﺩ‌ ثبات و امنیت ایفا کرﺩ‌ه است.
این مقام مسئول توصیه کرﺩ‌ به جای اینگونه اظهارات اختلاف‌افکنانه آن کشورهایی که با اقﺩ‌امات و حمایت‌های مالی و سیاسی خوﺩ‌ موجب رشﺩ‌ گروه‌های تروریستی ﺩ‌ر منطقه شﺩ‌ه‌انﺩ‌، با جبران اشتباه‌های گذشته جﺩ‌یت خوﺩ‌ را ﺩ‌ر مبارزه با گروه‌های تروریستی نشان ﺩ‌هنﺩ‌.

آذربایجان اجازه استفاﺩ‌ه نظامی از خاك خوﺩ‌ علیه ایران را نمی‌ﺩ‌هﺩ‌
سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان گفته است: متاسفانه ﺩ‌ر رسانه‌ها شایعاتی پخش می‌شوﺩ‌ که جمهوری آذربایجان ﺩ‌رصﺩ‌ﺩ‌ آن است تا خاکش را ﺩ‌ر اختیار کشور ثالثی برای حمله به خاک ایران قرار ﺩ‌هﺩ‌؛ اولا حکومت جمهوری آذربایجان، ثانیا مرﺩ‌م این کشور چنین اجازه‌ای را نخواهنﺩ‌ ﺩ‌اﺩ‌ و چنین اخباری رویا و خیال‌پرﺩ‌ازی بیش نیست.
به گزارش ایلنا، حکمت جاجیف ﺩ‌ر ﺩ‌یﺩ‌ار با هیأت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی بر اشتراکات فرهنگی، تاریخی مرﺩ‌م ایران و جمهوری آذربایجان تأکیﺩ‌ کرﺩ‌ و گفت: ارزش‌های زیاﺩ‌ی وجوﺩ‌ ﺩ‌ارﺩ‌ که ایران و جمهوری آذربایجان را به‌هم نزﺩ‌یک می‌کنﺩ‌.
این ﺩ‌یپلمات جمهوری آذربایجان بابیان این‌که ﺩ‌ولت جمهوری آذربایجان برای تقویت نیروی ﺩ‌فاعی خوﺩ‌ از اسراییل تسلیحات نظامی خریﺩ‌اری می‌کنﺩ‌، تصریح کرﺩ‌: ما خاک اشغال‌شﺩ‌ه ﺩ‌اریم و ممکن است ارمنستان این اقﺩ‌ام خوﺩ‌ را تﺩ‌اوم بخشﺩ‌ و ما مجبور به تقویت بنیه نظامی خوﺩ‌ هستیم.سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان ﺩ‌ر اﺩ‌امه ﺩ‌ر پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که پهپاﺩ‌ شکارشﺩ‌ه اسراییلی از سوی ایران احتمالا از خاک جمهوری آذربایجان برخاسته است، بیان کرﺩ‌: این خبر ابتﺩ‌ا ﺩ‌ر یکی از رسانه‌های ایتالیایی یا فرانسوی منتشر شﺩ‌ ولی به گمان من کسانی که به این مسائل ﺩ‌امن می‌زننﺩ‌ ﺩ‌ر راستای اختلاف‌افکنی حرکت می‌کننﺩ‌.

ﺩ‌رخواست پاکستان برای اثبات استفاﺩ‌ه تروریست‌ها از خاک این کشور
اسلام‌آباﺩ‌ از تهران خواست تا مسأله نفوذ تروریست‌ها از خاک پاکستان به ایران را اثبات کنﺩ‌.
به گزارش ایسنا، تسنیم اسلم سخنگوی وزیر امورخارجه پاکستان روز جمعه ﺩ‌ر نشست خبری هفتگی خوﺩ‌ گفت: تهران تاکنون مﺩ‌ارکی مبنی بر اثبات نفوذ تروریست‌ها از خاک پاکستان به ایران ارایه نﺩ‌اﺩ‌ه است.
به گزارش شبکه خبری سما پاکستان، اسلم افزوﺩ‌: اگر ایران مﺩ‌ارکی برای اثبات این موضوع ﺩ‌ارﺩ‌ بایﺩ‌ آن را ﺩ‌ر اختیار کمیته مﺩ‌یریت مرزی قرار ﺩ‌هﺩ‌. بر اساس این گزارش اوایل هفته گذشته وزارت کشور ایران اعلام کرﺩ‌: به پاکستان به ﺩ‌لیل کوتاهی‌اش ﺩ‌ر کنترل مناطق مرزی مشترک میان ﺩ‌و کشور اعتراض خواهﺩ‌ کرﺩ‌. سخنگوی این وزارتخانه گفت که استفاﺩ‌ه تروریست‌ها از خاک پاکستان برای حمله به ایران قابل قبول نیست.


تعداد بازدید :  508