شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
خبر

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت استاد مولایی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت استاد ابراهیم پور‌فرزیب(مولایی) را تسلیت گفتند.
به گزارش فارس، در ‌پی درگذشت استاد «ابراهیم پورفرزیب» معروف به مولایی مقام معظم رهبری پیامی صادر فرمودند.
این پیام در مراسم تشییع استاد مولایی قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت فقید سعید مرحوم «ابراهیم پور‌فرزیب»(مولایی) که استاد مسلم و برجسته تجوید و قرائت و مربی اساتید قرآن و نویسنده کتاب‌های مفید در این رشته بودند را به جامعه قرآنی، شاگردان و بازماندگان تسلیت می‌گویم و غفران و رحمت الهی و حشر با کلام‌الله مجید را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
 ۲۴ مهر‌ ۱۳۹۳

امام جمعه موقت تهران:  احزاب و تشکل‌های داخل نظام با هم قهر نباشند
امام جمعه موقت تهران گفت:  احزاب و تشکل‌های داخل نظام با هم قهر نباشند، می‌توان با حفظ رابطه‌ها نقد هم داشت.
به گزارش ایرنا احمد خاتمی در خطبه نخست نمازجمعه روز گذشته تهران، به‌عنوان یک اصل تأکید کرد و افزود: همچون بحث طلبگی می‌توان مباحثه کرد حتی اختلاف‌نظر هم داشت جاهایی نیز طنین صدا را بالا برد اما پس از مباحث رفقایی شایسته بود.
خطیب جمعه تهران همچنین رویداد دیگر را مربوط به «اظهارات سخیف و نادرست وزیر خارجه عربستان» دانست و افزود:  وزیر عربستانی گفته که ایران بخشی از مشکل است، نه راه‌حل!عجیب است، پیش می‌افتند که پس نیفتند.
خاتمی ادامه داد:  کیست که نداند گروهک داعش را دلارهای نفتی شما تولید کرد؟ کیست که نداند هر تروری در جهان اسلام روی می‌دهد با دلارهای نفتی شماست، کیست که نداند از خزانه قارونی‌تان مسلمانان مظلوم به خاک و خون کشیده می‌شوند.
وی تأکید کرد:  اگر می‌خواهید حقیقت را بدانید این است که شما نه‌تنها بخشی از مشکل که تمام مشکل هستید.

تاکید رئیس‌جمهوری بر اجرای طرح مسکن حمایتی و تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر
رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی بر عملیاتی کردن طرح مسکن حمایتی با اولویت زوج‌های جوان و همچنین اصلاح و تأمین خدمات و زیرساخت‌های لازم در مسکن مهر تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی که به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی تشکیل شد، رئیس جمهوری با تأکید بر مصوبه اخیر دولت دستور داد با عملیاتی کردن طرح مسکن حمایتی، نیاز زوج‌های جوان به مسکن موردتوجه قرار گیرد. همچنین مصوبه مربوط به مسکن روستایی باید با تأمین تسهیلات لازم اجرایی شود.
روحانی با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی در افزایش بهره‌وری در این بخش، بر ضرورت اقدام هماهنگ در بهسازی بافت فرسوده شهری تأکید کرد و از وزارت راه‌وشهرسازی خواست مقدمات اجرای طرح‌های نمونه در تجمیع و تبدیل واحدهای غیراستاندارد با تأمین مسکن مناسب برای ساکنان و ایجاد فضای سبز مناسب را با تشویق بخش خصوصی فراهم کند.
رئیس‌جمهوری همچنین بر اصلاح طرح مسکن مهر و تأمین خدمات زیرساخت برای واحدهایی که آماده تحویل شده و می‌شوند، تأکید کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با مراجع عظام تقلید دیدار کرد
محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری عصر پنجشنبه در جریان سفر به شهر مقدس قم، با 6تن از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.
به گزارش ایسنا رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در این سفر با حضور در بیوت آیات عظام مکارم‌شیرازی، وحید خراسانی، علوی گرگانی، صافی‌گلپایگانی، جوادی‌آملی و شبیری‌زنجانی با این مراجع تقلید دیدار کرد.
نهاوندیان در این دیدارها با ابلاغ سلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری، گزارشی از وضع جاری کشور و برنامه‌های دولت در حوزه‌های مختلف به محضر مراجع تقلید ارایه کرد.
مراجع عظام تقلید نیز با ابلاغ سلام برای رئیس‌جمهوری، با ارایه دیدگاه‌های خود، برای نتیجه‌بخش بودن برنامه‌های دولت یازدهم و نمایان شدن تأثیر آنها در زندگی مردم و رشد و پیشرفت کشور، آرزوی موفقیت کردند.
محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری را در دیدار با مراجع عظام تقلید همراهی می‌کرد.


تعداد بازدید :  463