شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
موسوی تبریزی:
آزادی محصوران به تقویت نظام کمک می‌کند

دبیر مجمع محققان و مدرسان حوزه علمیه قم با اشاره به تعبیر مذمت‌گونه برخی افراد از ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: وظیفه داریم برای تثبیت حقوق مردم در همه انتخابات در چارچوب قانون حرکت کنیم و آرزوی‌مان هم این است که انتخابات آزاد باشد و هیچ‌کس را بدون دلیل از حق رأی‌ دادن و رأی گرفتن محروم نکنند.
به گزارش ایسنا آیت‌الله حسین موسوی‌تبریزی در نشستی خبری درخصوص ارزیابی‌اش از انتخابات آینده مجلس خبرگان نیز خاطرنشان کرد: همانند همه کسانی که دل در گرو نظام جمهوری اسلامی دارند و به ایران و ایرانی علاقه‌مند هستند، وظیفه داریم در راستای تحکیم قانون اساسی کشور و در چارچوب آن فعالیت‌هایی را تنظیم کنیم.
وی افزود: آرزوی ما این است که انتخابات آزاد باشد و بی‌دلیل هیچ‌کس را از حق رأی دادن و رأی گرفتن محروم نکنند زیرا این موضوع هم خلاف شرع و قانون اساسی است ولو آن‌که از طریق شورای نگهبان باشد. موسوی‌تبریزی افزود: همین‌طور که نمی‌شود به کسی بگوییم تو حق رأی نداری مگر با قانون همین ملت و این‌که در جایی گفته شود که صلاحیت کسی برای ما ثابت نشده است این خلاف قانون و شرع است. هیچ جای قانون گفته نشده که نظارت شورای نگهبان یک نظارت استصوابی است. اصل بر حق داشتن است بنابراین باید خلاف آن ثابت شود.
وی با بیان این‌که از 4 طریق عدم صلاحیت افراد قابل تشخیص است افزود: از این طرق می‌توان تخلفات فرد را پیگیری کرد و در این صورت می‌تواند ردصلاحیت شود. درحالی‌که در مجلس قانونی در‌ سال 73 در دوره چهارم تصویب شد که شورای نگهبان هم آن را تأیید کرد و بر این اساس حتی افرادی که بنابر جرایمی محکوم شوند بعد از گذشت 5‌سال از انجام آن جرم و گذراندن دوران محکومیت خود می‌توانند تمام مسئولیت‌های اجتماعی را برعهده بگیرند. بنابراین این موضوع در قانون و از سوی مجلس شورای اسلامی مشخص و تصویب شده است. موسوی‌تبریزی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نمی‌تواند بگوید که کسی حق رأی دادن یا رأی گرفتن ندارد و امیدواریم این مشکل را ایجاد نکند. وی درخصوص وعده رفع حبس دو تن از افراد با سابقه در انقلاب از سوی روحانی و امکان تحقق آن در شرایط موجود خاطرنشان کرد: نظرم این است که اگر همین امروز این آقایان آزاد شوند هیچ خللی در نظام پیش نمی‌آید، بلکه به تقویت آن کمک می‌کند زیرا این دو هیچ‌گاه علیه نظام اقدام نمی‌کنند. اکنون هم از فضای ثبات و آرامش حاکم بر کشور رضایت دارند و حتی در زمان انتخابات نیز مردم را به رأی دادن سفارش می‌کردند. حالا در برهه‌ای از انتخابات اشکال و نقد داشتند که باید بررسی عمیقی در مورد آن انجام می‌شد که صورت نگرفت ولی اکنون ادامه حصر به هر دلیلی جز به نفع دشمنان کشور که مایل به ثبات مملکت نیستند، نیست.


تعداد بازدید :  405