شماره ۱۱۰۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
خبر

دانشگاه  تهران در میان ۱۰ موسسه برتر جهان در مهندسی نفت و مهندسی ساخت

ایسنا|مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان یا «سی.دبلیو.یو.آر.» در گزارش رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان در‌سال ۲۰۱۷ دانشگاه تهران را درمیان ۱۰ موسسه برتر درحوزه‌های مهندسی نفت و مهندسی ساخت و تولید قرار داده است.
بر پایه نتایج اخیر، این نظام رتبه‌بندی دانشگاه تهران درجایگاه چهارم جهان درحوزه مهندسی نفت و جایگاه دهم جهان درحوزه مهندسی ساخت و تولید قرار گرفته است. افزون بر دانشگاه تهران نام دو موسسه ایرانی دیگر در این رتبه‌بندی به چشم می‌خورد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحوزه علم مواد- مواد مرکب و دانشگاه صنعت نفت درحوزه مهندسی نفت نیز توانسته‌اند درمیان ۱۰ موسسه برتر جهان دراین حوزه‌ها قرار گیرند.
رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان موسسه‌ها را در ۲۲۷ حوزه موضوعی بر پایه شمار مقاله‌های پژوهشی‌شان درنشریه‌های برتر ارزیابی و نام ۱۰ موسسه برتر در هرحوزه را منتشر می‌کند. داده‌های لازم برای سنجش عملکرد موسسه‌ها از پایگاه« Clarivate Analytics » دریافت می‌شوند. برای هر حوزه موضوعی درپایگاه «جی.سی.آر.» یا «گزارش استنادی نشریه‌ها»، نشریات بر پایه «ضریب آیجین» و «امتیاز تأثیر مقاله»، از مقدار بزرگ به کوچک فهرست می‌شوند. سپس برترین مقاله‌ها در نشریه‌های باکیفیت‌تر شناسایی می‌شوند. این روند برای تمامی حوزه‌های موضوعی انجام و امتیاز موسسه‌ها بر پایه نمایه نامه علوم و علوم اجتماعی محاسبه می‌شود. در جدول زیر رتبه جهانی و امتیاز موسسه‌های ایرانی در موضوع‌های متفاوت این نظام رتبه‌بندی آمده است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور اعلام کرد:  فوریت راه‌اندازی ۱۴۰ مرکز اورژانس اجتماعی جدید
فارس| رئیس اورژانس اجتماعی کشور از فوریت راه‌اندازی ۱۴۰ مرکز اورژانس اجتماعی جدید در كشور خبر داد.
حسین اسدبیگی در توضیح بیشتر گفت: «براساس بررسی‌های صورت‌گرفته، آمار آسیب‌های اجتماعی با جمعیت شهرها در ارتباط است؛ به همین دلیل مقرر شده شهرهای با جمعیت بالاتر در اولویت احداث مراکز اورژانس اجتماعی قرار گیرند.
طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده اورژانس اجتماعی در 4 فاز و به تعداد 140 مرکز در شهرهای با جمعیت بیش از 50‌هزار نفر دایر می‌شود.» او اظهار امیدواری كرد كه تا پایان خردادماه این برنامه عملیاتی شود: «اعتبار لازم برای راه‌اندازی این مراکز جدید 100‌میلیارد تومان است. اولویت‌های در نظر گرفته‌شده برای راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در نقاط مختلف کشور تعیین شده است؛ به‌طوری که جمعیت استان‌ها نخستين اولویت برای راه‌اندازی این مراکز است. به همین منظور شهرهای با جمعیت 50‌هزار نفر در اولویت نخست راه‌اندازی مراکز قرار می‌گیرند.»
اسدبیگی به به فعالیت 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور اشاره كرد: «با مسئولان استانی جلساتی مبنی بر وضع آسیب‌ها داشته‌ایم تا میزان آسیب‌های اجتماعی رصد شود که درنهایت مشخص شد کلانشهرها در رأس آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. فعالیت‌ها در چهار شکل مرکز مداخله در بحران فردی، اجتماعی خانوادگی با مراکز مستقر ثابت، خط تلفن 123، خودروهای سیار و پایگاه خدمات اجتماعی انجام می‌شود.
مراکز ثابت در مناطق آسیب‌زا و عمدتا حاشیه‌نشین است که حداقل یک روانشناس و یک مددکار در آن مستقر بوده و با فعالیت مددکاری اجتماع‌محور برای کمک به حل مشکلات مردم اقدام می‌کند.»

عضو علی‌البدل شورای شهر تهران:  ناپدید‌شدن ۴ تا ۶‌هزار هکتار از باغ‌های تهران
شهروند|  عضو علی‌البدل شورای شهر تهران در صفحه توییتر خود از نابود‌شدن ۴ تا ۶‌هزار هکتار از باغ‌های تهران خبر داد. افشین حبیب‌زاده، عضو علی‌البدل شورای شهر تهران در صفحه توییتر خود نوشت: «از تصویب برج‌باغ‌ها در شورای شهر دوم تاکنون ۴ تا ۶‌هزار هکتار از باغ‌های تهران ناپدید شده‌اند. نتیجه‌گیری و قضاوت با مردم.»


تعداد بازدید :  272