شماره ۱۱۰۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
پنجشنبه گذشته ساکنان منطقه باغ صالح در اعتراض به تأخیر ۵ماهه در افتتاح یک زیرگذر دو قطار را متوقف کردند
اعتراض مردم ورامین به تأخیر در افتتاح یک زیرگذر
عضو شورای شهر ورامین: فردا در جلسه شورا موضوع را بررسی می‌کنیم نماینده ورامین در مجلس: مردم حق داشتند راه قطار را ببندند

شهروند| پنج ماه از تخریب مسیر عبوری بین خیابان رسالت و باغ صالح در ورامین می‌گذرد و با وجود وعده مسئولان شهری، زیرگذر در حال احداث به مرحله بهره‌برداری نرسیده است تا پنجشنبه هفته گذشته گروهی از ساکنان این منطقه در تجمعی اعتراضی مسیر حرکت قطار تهران-مشهد را ببندند و مانع از حرکت دو قطار شوند. باغ صالح یکی از محلات شهر ورامین و بالای خط ریل راه‌آهن این شهر است. معترضان ورامینی پلاکاردی با نوشته «ما اهالی ساکنان باغ صالح، از مسئولین به دلیل رسیدگی‌نکردن به مشکلات زیرگذر که ۵ ماه راه عبور و مرور را مسدود کرده، شکایت داریم. هیچ‌کدام از نهادهای مربوط پاسخگو نیستند» در دست داشتند و خواهان پاسخگویی شفاف مسئولان در‌ این‌باره بودند.
«حسن حبیبی» نماینده مردم ورامین در شورای اسلامی این شهر درباره اعتراض مردم و قصور احتمالی نهادهای مختلف به «شهروند» می‌گوید: «مسئولیت این کار و پروژه با راه‌آهن است و آنها باید این کار را انجام دهند که البته الان هم در حال کارکردن است.» او در ادامه از بررسی این خواسته و اعتراض مردم ورامین در نخستين جلسه شورای شهر هم سخن می‌گوید: «من فهمیدم که مردم اعتراض کردند ولی آنجا نبودم، خط آهن باید این کار را بررسی کند. در نخستين جلسه شورا که روز یکشنبه برگزار می‌شود، حتما این موضوع را پیگيری می‌کنیم.» نقش و عملکرد شهرداری ورامین در این پروژه به چه شکل بوده و چرا پس از گذشته ۵ ماه هنوز این زیرگذر به مرحله بهره‌برداری نرسیده است؟ عضو پارلمان شهری ورامین در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «اجرای پروژه به شهرداری مربوط نمی‌شود ولی پیشنهاد این زیرگذر از طرف شهرداری و بنا به خواست مردم بوده است. به دلیل تعطیلات نوروز مدتی شورای شهر جلسه نداشت ولی باید بررسی شود که ایراد از چه نهادی بوده و اگر قصوری صورت گرفته، برخورد شود.»
«فتح‌الله فرجی» دیگر عضو شورای شهر ورامین هم با اشاره با مشکلات جدی و ۵ ماهه مردم ورامین از لزوم تسریع در افتتاح این زیرگذر سخن می‌گوید. او درباره وظایف تیم مدیریت شهری در مورد این مشکل به «شهروند»‌ می‌گوید: «کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم، پیگیری از طرف شهرداری و شورا و فشار به راه‌آهن برای تسریع در این پروژه است. طبیعتا این زیرگذر باید دو سه ماهه تمام مي‌شد، دلیل این کندی را من نمی‌دانم و فرمانداری باید به آن پاسخگو باشد. شهردار بارها به راه‌آهن نامه نوشته و از مشکلات مردم سخن گفته است اما تمام قصور به پیمانکار راه‌آهن مربوط می‌شود.» فرجی در ادامه از حضور معاون فرماندار ورامین در بین مردم و قول پیگیری جدی این موضوع سخن می‌گوید: «معاون فرماندار به مردم قول داده که در اولین فرصت این موضوع را بررسی و افتتاح زیرگذر را تسریع کند. مردم بارها از اعضای شورا و شهرداری درخواست پیگيری این مشکل را داشتند و ما هم پیگيری کردیم اما این زیرگذر مربوط به راه‌آهن است.»
علاوه‌براین، نماینده مردم ورامین در مجلس پس از این تجمع اعتراضی، از «حق مردم در بستن راه قطار» سخن گفته و مدعی شده که «کسی حرف مردم را نمی‌شنود.» «سید حسین نقوی حسینی» در گفت‌وگو با «مهر» درباره مشکلات پیشین این زیرگذر برای مردم گفت: «زیرگذر باغ صالح به خیابان رسالت یک باند داشت و اگر یک خودرو از یک طرف می‌آمد، خودرو باند مقابل باید می‌ایستاد تا او عبور کند و سپس به مسیر خود ادامه می‌داد، بعد از مکاتبات مختلف و پیگیری‌های متعدد و قول و قرار اداره کل راه‌آهن مقرر شد که این مسیر دو بانده به صورت رفت و برگشت شود.»
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در حال حاضر بیش از ۵ ماه است که مسیر را تخریب کردند که آن را دو بانده کنند؛ اما همان یک باند را هم از بین بردند و اکنون مردم باید از آسمان پرواز کرده و به این طرف ریل راه‌آهن بیایند.»
نقوی حسینی مقصر اصلی این تأخیر را راه‌آهن می‌داند و از بی‌نتیجه‌بودن پیگيری‌های خود سخن می‌گوید: «من به‌عنوان نماینده مردم هم با اداره کل راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی و هم با شهرداری و شورای اسلامی شهر صحبت کردم، اما کسی به داد مردم نرسید و زیرگذر را درست نکرد. حرف مردم حق است و حق دارند، من وکیل و نماینده مردم هستم و راه‌آهن مسئول است و باید پاسخگو باشد.»


تعداد بازدید :  115