شماره ۱۱۰۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
ویترین ایران

همین‌که پس‌ از برجام می‌توانیم نفت بفروشیم اتفاق بسیار مهمی است
علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی با دفاع از برجام و عملکرد دولت در حوزه اقتصاد گفت: همین که ما پس از برجام می‌توانیم نفت تولید کنیم و بفروشیم خودش اتفاق بسیار مهمی است که در صورت تداوم شرایط قبلی، حتی از همین امکان هم محروم بودیم. او ادامه داد: ‌سال 1395 یک‌سال نمونه است که در آن شاهد تورم تک رقمی و (طبق آمار 9 ماهه اول) نرخ رشد اقتصادی 11‌درصدی بودیم که البته بدیهی است، بخشی از این رشد به خاطر افزایش درآمد فروش نفت بوده است. وزیر اقتصاد و دارایی با بیان این‌که واقعا معلوم نیست اگر سیاست‌های دولت گذشته تداوم پیدا می‌کرد، امروز در چه شرایط بغرنجی بودیم، تصریح کرد: من واقعا برخی مشکلات به ارث رسیده از دولت قبل را نمی‌توانم به زبان بیاورم چون از آثار منفی آن بر روحیه مردم و نیز انعکاس آن در مجامع بین‌المللی نگرانم و نیز به این خاطر که در دولت یازدهم، همواره خواهان عزت و سربلندی کشور هستیم و نمی‌خواهیم چهره نامناسبی از کشور در اذهان ترسیم کنیم.

آمریکا بزرگترین واردکننده فرش دستباف ایران شد
تسنیم| حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش ایران از صادرات ۳۵۰‌میلیون دلاری فرش دستباف ایران در‌ سال گذشته خبر داد و گفت: آمریکا مقام نخست واردات فرش از ایران را داشته است. او گفت: در‌ سال گذشته حدود 350میلیون دلار فرش دستباف ایرانی به کشورهای مختلف صادر شده که از نظر ارزشی 27‌درصد و از نظر وزنی 16.5درصد رشد داشته است. به گفته رئیس مرکز ملی فرش، آمریکا، آلمان، لبنان، امارات، پاکستان، ژاپن، انگلیس، قطر، آفریقای‌جنوبی و استرالیا 10 مشتری برتر فرش دستباف ایران در‌ سال گذشته بوده‌اند و آمریکا مقام نخست واردات فرش از ایران را دارد.

هما و ای.تی.آر قرارداد خرید هواپیما امضا کردند
ایرنا|  هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
- هما - و شرکت هواپیماسازی فرانسوی - ایتالیایی ای.تی.آر روز پنجشنبه در تهران قرارداد تأمین 20 فروند هواپیما برای ایران را امضا کردند. فرهاد پرورش، مدیرعامل هواپیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: چهار فروند از این هواپیماها تا یک ماه آینده به ایران تحویل داده می‌شود.

صادرات برخی کالاهای وارداتی مجاز شد
 قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت، اجازه صادرات کالاهای وارداتی جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام را صادر کرد. این نامه که از سوی علی‌اکبر مهرفرد، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی به مجتبی خسروتاج، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ارسال شده، آمده است: ذخایر سایر کالاهای اساسی علی رغم یارانه ای بودن با عنایت به مازاد بر نیاز کشور و با توجه به امکان عرضه آن در رینگ صادراتی بورس کالای بورس کشاورزی ایران بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، طبق تبصره ذیل بند «یک»  مصوبه هیأت وزیران محترم تصمیم گیری در خصوص کالاهای گروه اول نیاز به هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار دارد.


تعداد بازدید :  238