شماره ۱۱۰۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
گزارش

مجید انصاری در آستانه انتخابات مطرح کرد: پایان خویشتنداری «روحانی» و افشای خسارت‌های «احمدی‌نژاد»
شهروند|  شاید مهم‌ترین نقاط ضعف دولت نخست روحانی ضعف تیم رسانه‌ای این دولت در راستای نمایش دستاوردهایش بود که طی چهارسال اخیر بارها و بارها به‌ویژه از سوی حامیان اصلاح‌طلب و اعتدالی روحانی مطرح شده بود و با وجود آن، کمتر توجهی به این مهم شده است. اما حالا مجید انصاری ازجمله قدیمی‌ترین یاران روحانی که از نخستین روزهای ریاست‌جمهوری او به‌عنوان معاون پارلمانی‌اش در کابینه بود و در یک‌سال آخر نیز پس از تحولاتی که صورت گرفت، از این معاونت مهم به معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری منتقل شد تا همچنان در زمره معاونان اصلی رئیس‌جمهوری باقی بماند، می‌گوید روحانی و یارانش در مناظره‌های انتخاباتی خویشتنداری چهارساله را کنار گذاشته و لااقل بخشی از ناگفته‌ها به‌خصوص مسائل و مشکلات ناشی از عملکرد دولت احمدی‌نژاد را خواهند گفت. انصاری که حتی زمانی که روحانی تنها یک نماینده مجلس نیز بود، به‌عنوان یک همراه و همفکر سیاسی و متحد پارلمانی با روحانی همکاری می‌کرد، با اشاره به نامه‌ها و بیانیه‌های محمود احمدی‌نژاد علیه دولت به ایلنا می‌گوید که نامه‌ها و حرف‌هایی که احمدی‌نژاد این روزها مطرح می‌کند تنها یک بازی انتخاباتی است؛ چراکه همه می‌دانند آقای احمدی‌نژاد چه بر سر اقتصاد این کشور آورده است. معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: همه می‌دانند احمدی‌نژاد با وجود درآمد افسانه‌ای بیش از ۷۰۰‌میلیارد دلاری، چه کاری با کشور کرد و یک دولت بدهکار با تورم افسارگسیخته ۴۴ درصدی، رکود منهای ۶.۷‌درصدی و روابط به هم ریخته با دنیا و تحریم‌های فزاینده تحمیل‌شده تحویل داد. با این همه انصاری معتقد است که به هم ریختن بنیان‌های اخلاقی کشور به‌عنوان مهمترین دستاوردهای دولت احمدی‌نژاد، حتی از این خسارت‌های مادی نیز مهمتر بوده است. او با بیان این‌که تصمیم دارند در مناظره‌ها گوشه‌هایی از عملکرد احمدی‌نژاد را برملا کنند، گفته است که دولت روحانی طی سه‌سال گذشته خویشتنداری داشت و همه کابینه کمتر به تحلیل گذشته پرداختند، آن هم برای این‌که به سیاه‌نمایی متهم نشویم. می‌خواستیم در جامعه امید ایجاد کنیم؛ حالا آقایان وقتی خودشان شروع کردند، فرصت مناسبی است که در ایام انتخابات این مسائل روشن شود تا مردم در جریان بسیاری از حرف‌های گفته نشده، قرار گیرند و بدانند این افراد چه بر سر کشور آورده‌اند.

دادستان کل کشور با اشاره به سخنرانی احمدی‌نژاد درخوزستان: ما می‌گوییم نوبت آنها می‌رسد، باید این دمل برسد تا رسیدگی کنیم
شهروند | دادستان کل کشور درمراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استاد یزد به سخنان محمود احمدی‌نژاد درخوزستان که چندی پیش بیان شده بود، واکنش نشان داد. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری درسخنانی گفت: «گاهی به ما می‌گویند فلان آقایی درخوزستان فلان حرف‌هایی را زده است، فلان‌جا حرف‌های دیگری زده، ما می‌گوییم نوبت آنها هم می‌رسد و باید این دمل برسد تا به آنها هم رسیدگی کنیم». دادستان کل کشور البته درسخنان خود توضیح نداد؛ منظورش از کلمه «دمل» چیست، اما برخی ازچهره‌های جریان احمدی‌نژاد به این سخنان منتظری واکنش نشان دادند. عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد درنامه‌ای خطاب به داستان کل کشور که در کانال تلگرامش منتشر شده، نوشته است: «جنابعالی که طبق ماده 31 قانون انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران، عضو هيأت اجرایي مركزي انتخابات ریاست‌جمهوری هستید، در اقدامی مغایر با مواد 71، 73 و 74 همین قانون، نسبت به هتک حیثیت و حرمت جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد به‌عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام کرده‌اید». حمید بقایی نیز که به‌عنوان کاندیدای جریان احمدی‌نژاد در انتخابات ثبت‌نام کرده، در واکنش به این سخنان دادستان کل کشور، او  را به سهم‌خواهی در دولت احمدی‌نژاد متهم کرده است.  سخنان محمود احمدی‌نژاد درخوزستان ازهمان ابتدا واکنش‌های بسیاری را برانگیخته بود. برخی ازچهره‌های مطرح سیاسی این سوال را مطرح کرده بودند که خطاب این سخنان احمدی‌نژاد کدام مقام رسمی کشور است. البته این موضوع درمصاحبه احمدی‌نژاد با نشریه افه اسپانیا نیز مطرح شده که احمدی‌نژاد دراین خصوص گفته بود: «من شما را به متن سخنرانی ارجاع می‌دهم. لطفا یکبار دیگر آن را خودتان گوش کنید، اما تغییر به معنای اصلاح درهمه دنیا باید اتفاق بیفتد. اگر درهمه جای دنیا وضع موجود را به‌طور کامل و به‌عنوان مطلوب بپذیریم، پیشرفت اتفاق نمی‌افتد. هر روز باید اصلاحات انجام شود. نه آن‌که یک روز دنبال شود و بگوییم می‌رویم 50‌سال بعد می‌آییم. نه! هر انسانی هم باید هر روز در زندگیش اصلاح اتفاق بیفتد و دو روز او نمی‌تواند شبیه به هم باشد».

علوی در واکنش به اظهارات اژه‌ای: گویا ادمین‌‌های کانال‌هال تلگرام شریک جرم بنده هستند!
ایرنا|  وزیر اطلاعات درپی اظهارات روز چهارشنبه معاون اول قوه‌قضائیه، با بیان این‌که برای ادمین‌هایی که اواخر ‌سال گذشته بازداشت شده‌اند، جرمی نمی‌شناسم که شریک آنها باشم، گفت: گویا آنها شریک جرم بنده هستند. حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در ادامه گفت: دفاع از دولت جرم کوچکی نیست. او یادآور شد: با حساسیت‌های امنیتی کشور و منطقه وقت زیادی برای پرداختن به این موضوعات ندارم.

 


تعداد بازدید :  308