شماره ۱۱۰۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
بهروز افخمی از «هفت» رفت

بهروز افخمی درست مدتی بعد از رفتن ایوبی از معاونت سینمایی وزارت ارشاد، از برنامه تلویزیونی «هفت» کنار گذاشته شد. اهمیت این موضوع وقتی روشن می‌شود که آخرین مکالمه این دو را به یاد بیاورید. در شب‌هایی که جنجال‌های ایجاد شده از سوی افخمی به اوج خود رسیده بود، حجت‌الله ایوبی و او از یکدیگر خواستند استعفا کنند. البته هیچ یک از این دو راضی به این کار نشدند اما اگر خبر رفتن مجری برنامه هفت درست باشد حالا دیگر ایوبی و افخمی پشت صندلی‌هایی که آن روز داشتند درباره استعفای یکدیگر حرف می‌زدند، نیستند.
این اتفاق وقتی جالب‌تر و جنجالی‌تر جلوه می‌کند که بدانید قرار بوده شب گذشته برنامه هفت روی آنتن برود اما درست چند ساعت قبل از این اتفاق همه چیز عوض شده است.
افخمی دراین‌باره گفت: در‌سال جدید برای توافق مجدد جلسه‌ای با مدیران تلویزیون داشتیم که همه چیز با خوبی و خوشی همراه بود. من درآن جلسه به مدیران اعلام کردم که می‌خواهم به سراغ ساخت فیلم سینمایی‌ام بروم؛ چراکه فکر می‌کنم دیگر همه گفتنی‌ها را گفته‌ام و به آنچه درهفت می‌خواستم رسیده‌ام. مدیران تلویزیون نیز به دنبال ایجاد تغییراتی در ساختار برنامه بودند و خواسته‌هایی داشتند. درنهایت به این توافق رسیدیم که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، گروه دیگری برنامه هفت را اجرا کنند، ولی من ان‌شاءالله هر زمان لازم بود و تیم جدید خواست، در هفت حضور پیدا خواهم کرد.

دیدگاه‌های دیگران

ر
رضا.ک |
مخالف 0 - 0 موافق
بهروز افخمی یکی از بهترین برنامه های چند سال اخیر را تولید کرد. برنامه ای بی پرده، بدون تعارفات مرسوم، بی ادا و قیافه گرفتن های روشنفکری، صادق و از همه ی اینها مهمتر کارشناسانه. افخمی تسلیم تهدیدها و جنجال ها و بایکوت هر دو طیف سینما نشد و از نظریاتش کوتاه نیامد. هر چند بیشتر مواقع موافق نظر منتقد حاشیه سازش نبود لذا پشت وی را خالی نگذاشت و "تخصص" را قربانی "میز" نکرد. نقد برنامه هفت درباره فیلمها بود اما حاشیه سازی و سوء نیت دیگران! شخصیت فردی افخمی و فراستی را نشانه گرفت. با این حال دلسوزان! عوام فریب محافظه کار و منفعت طلب حتی در خود برنامه نیز هر چه خواستند گفتند و تاختند. افخمی و فراستی نقد غیر حرفه ای(تخریب) را با بردباری و لبخند تاب آوردند و خود نخستین منتقدان یکدیگر بودند اما گویا دیگران نقد سازنده و حرفه ای یک برنامه متعهد را تحمل نکردند. افسوس که بیشتر سینماگران مصاحبه با چند جوان پاپاراتزی را به دیالکتیک سینمایی ترجیح دادند و این نشانه ی ترس آنها از مواجهه با "سواد" است.

تعداد بازدید :  404