شماره ۱۱۰۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
دستگیری سارقان 2‌میلیارد و 200‌میلیون تومانی طلا

شهروند|‌سارقان میلیاردی طلا و جواهرات در شیراز به دام پلیس افتادند. این سارقان در نوروز امسال از دو خانه مسکونی در شیراز بیش از 22 میلیارد ریال طلا و جواهر را به سرقت بردند. این دو سارق خیلی زود توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند، با این وجود این اموال  سرقتی باارزش به شکل عجیبی در یکی از منقل‌خانه‌های اطراف شیراز کشف شد.
سردار سرتیب دوم احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس درباره جزییات این سرقت گفت: «در 2 عملیات جداگانه 2 سارق که در تعطیلات نوروزی امسال از 2 خانه  اقدام به سرقت طلا و جواهرات به ارزش بیش از 22‌میلیارد ریال کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. در یکی از این سرقت‌ها، سارق با اطلاع از نبود صاحبخانه، مبادرت به ورود به خانه  کرد و با استفاده از تجهیزاتی چون دستگاه برش و دیلم از 2 گاوصندوق موجود، طلا و جواهراتی به ارزش بیش از 20‌میلیارد ریال را به سرقت برده بود.» او ادامه داد: «با توجه به اهمیت حادثه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و پس از انجام بررسی‌های لازم، سارق دستگیر شد و به سرقت رفت.» به گفته این مقام انتظامی، این سارق پس از دستگیری ادعا کرد که طلاها را در داخل یک سطل زباله انداخته اما پس از مراجعه ماموران به محل مورد نظر هیچ اثری از طلاها یافت نشد، اما با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته منطقه و موجود در سطح شهر مشخص شد که ادعای سارق درست بوده و کیسه طلاها توسط یک فرد کارتن‌خواب که در سطل‌های زباله درحال جست‌وجو بوده برداشته و به یکی از مناطق فرسوده و حومه شهر شیراز منتقل شده است.
فرمانده انتظامی استان فارس درباره جزییات کشف طلا و جواهرات سرقتی هم گفت: «طلاها توسط فرد کارتن‌خواب به یک منقل‌خانه منتقل شده بود اما مجددا توسط یک سارق دیگر از فرد کارتن‌خواب هم دزدیده شد و درنهایت تمام این افراد با پیگیری‌های پلیس دستگیر شدند و همه طلاها نیز از آنها باز پس گرفته شد و در مجموع در ارتباط با این سرقت چهار نفر دستگیر شدند.»
فرمانده انتظامی استان فارس همچنین از دستگیری یک سارق دیگر در شیراز خبر داد که  طلا و ساعت مچی به ارزش 200‌میلیون تومان را به سرقت برده بود. او درخصوص این پرونده هم گفت: «در سرقت دیگری نیز یک سارق با مراجعه به منزل یکی از شهروندان پس از شکستن قفل منزل اقدام به سرقت مقادیری طلا و ساعت‌های مچی قیمتی به ارزش 2‌میلیارد ریال کرد که این سارق نیز پس از انجام اقدام‌های پلیسی و امنیتی، شناسایی و دستگیر شد.» فرمانده انتظامی استان فارس به شهروندان شیرازی توصیه کرد که از نگاه داشتن مقادیر زیاد طلا و جواهرات و همچنین اشیای قیمتی در خانه  خودداری کنند و آنها را در اختیار صندوق امانات قرار دهند.


تعداد بازدید :  290