شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
... بارش باران و کاهش محسوس دمای هوا

بررسی داده‌های ماهواره‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهد طی روزهای آینده در غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های غربی و مرکزی البرز، ابرناکی، بارش باران، ‌ گاهی با رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت. از فردا به تدریج در نیمه غربی کشور از ناپایداری کاسته می‌شود و بارش‌ها در نواحی مرکزی، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور ادامه می‌یابد که تا اواخر وقت یکشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
شدت بارش‌ها امروز، در مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های البرز خواهد بود و بارش برف در مناطق مرتفع استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز دور از انتظار نیست. طی امروز وزش باد نسبتا شدید در استان‌های گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. همچنین برای امروز و فردا خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. فردا در شمال غرب و به تدریج سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز نیمه ابری، در بعد از ظهر ابری، گاهی با وزش باد خواهد بود. حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری، در بعد از ظهر ابری و در پاره‌ای نقاط همراه با بارش پیش‌بینی شده است. حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۱ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
کیفیت هوای پایتخت طی روز گذشته بر اساس شاخص‌های کیفیت هوا، در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته در تهران به ترتیب روی اعداد ۲۴، ۸، ۳۶ و۱۹۱۸ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰‌میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۱ و ۵۵ قرار دارد. در شبانه‌روز گذشته بوشهر مرکز استان بوشهر با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال‌و‌بختیاری با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  443