شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

رشد اقتصادی چین نیم‌درصد کمتر از پیش‌بینی
چین رشد اقتصادی هدف خود را برای 2015 میلادی حدود 7‌درصد اعلام کرده است. این رقم نشان‌دهنده کندترین روند گسترش اقتصاد این کشور است. همزمان رهبران این کشور درحال بررسی ریسک‌ها و عدم توازن‌ها هستند. 13 نفر از 22 اقتصاددان بلومبرگ معتقدند رشد چین در ‌سال آتی 0.5‌درصد کمتر از حد پیش‌بینی شده خواهد بود.

کاهش تولید ایرباس 330
ایرباس تصمیم گرفته تولید مدل 330 خود را از قبل از انتقال به مدل A330neo بکاهد. این شرکت از سه ماهه چهارم 2015 تولیدات ماهانه خود را از 10 به 9 فروند هواپیما خواهد داشت. این شرکت در 2013 تولید ماهانه خود را به 10 هواپیما رسانده بود.

اعتبار ۲‌میلیارد دلاری بانک‌ها برای مبارزه با ابولا
تاکنون بیش از ۲‌میلیارد دلار توسط بنیادها و بانک‌های بین‌المللی و همچنین کشورهای مختلف برای مبارزه با ویروس ابولا در جهان اختصاص داده شده است.
 به گزارش بیزینس اینسایدر، کشورهای مختلف و همچنین شخصیت‌ها و بنیادهای جهانی، ‌تاکنون بالغ بر 2‌میلیارد دلار برای مبارزه با ابولا اختصاص داده‌اند. به نظر می‌رسد اختصاص این منابع مالی از سوی کشورهایی همچون ایالات متحده تنها با اهداف انسان‌دوستانه نبوده و هدف اصلی آنها جلوگیری از شیوع و یا ورود این ویروس به درون کشورهای خود بوده است.


تعداد بازدید :  428