شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
جشنواره تئاتر «طلوع امید» با صحبت‌هاي تئاتري وزير كار خاتمه يافت

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید» بهزیستی پنجشنبه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران با سخنرانی علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی و همایون‌ هاشمی رئیس سازمان بهزیستی به کار خود پایان داد. در این مراسم که با اجرای علیرضا خمسه و با حضور بزرگان تئاتر برگزار شد از یک‌دهه تلاش قطب‌الدین صادقی برای تئاتر بهزیستی تجلیل به عمل آمد. قطب‌الدین صادقی در آیین بزرگداشت خود تأکید کرد:13سال تلاش برای خانواده بهزیستی بهترین زمان عمرش بوده است.
وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی طلوع امید با بیان این‌که گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه و مشکلاتشان باید برای جامعه مسأله شود، گفت: ذهن‌ها باید مسأله را درک کنند و به قول جامعه‌شناسان، مسأله باید برساخته شود چراکه مشکلات گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه فقط مسأله خودشان نخواهد بود بلکه مسأله جامعه نیز می‌شود. علي ربيعي تأکید کرد: این جشنواره با نگاهی عام‌تر و گسترده‌تر نسبت به افراد تحت حمایت این سازمان، کوشیده تا ابزار هنر را در خدمت بازنمایی مسائل مختلفی قرار دهد که هریک به نحوی جامعه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و اتفاقا پیدایش آنها تا حد زیادی معلول خود جامعه است و راه‌حل آنها نیز باید با تلاش جمعی و گفت‌وگو کردن درباره آنها پیدا کرد.
ربیعی در پایان با اشاره به سختی‌های زندگی قشر کارگر عنوان کرد: من که خود از کارگری ساختمان تا جنگ و دانشگاه و وزارت آمده‌ام از خدا می‌خواهم به همه ما کمک کند تا اندازه‌ای از آلام این افراد بکاهیم.
در این جشنواره ۱۷۴ اثر تئاتر خیابانی و ۱۸ اثر شورایی از ۲۸استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هیأت انتخاب در نهایت از مجموع نمایش‌های متقاضی 22 نمایش را برای این جشنواره انتخاب کرد که در دو بخش خیابانی و شورایی این آثار اجرا شدند.


تعداد بازدید :  174