شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فیلم‌سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی «پوران درخشنده» جایزه ویژه الماس بهترین فیلم بلندداستانی را از جوایز بین‌المللی فیلم‌ مستقل آمریکا  به‌دست آورد.

نیکی کریمی، کمال تبریزی، محمدمهدی عسگرپور، رضا میرکریمی و بهرام توکلی به‌عنوان داوران بخش مسابقه ملی هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی معرفی شدند.

فیلم‌سینمایی «دلتا ایکس» به کارگردانی علیرضا امینی در مرحله پایانی تدوین توسط کارگردان قرار دارد.

نمایش برزیلیا به کارگردانی پوریا عبدی از 15آبان در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.

فیلم‌سینمایی «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی در بخش مسابقه چشم‌انداز بین‌الملل سی‌وهشتمین جشنواره فیلم سائوپولو به رقابت با دیگر آثار این جشنواره می‌پردازد.

اکبر عبدی این‌بار در نقش پیرمردی 110ساله در فیلم «آدم‌باش» مجید جوانمرد بازی می‌کند. قرار است فیلمبرداری «آدم‌باش» هفته اول آبان‌ماه در تهران کلید بخورد.

فیلم‌سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد و هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مذاهب امروز به نمایش درمی‌آید.

رمان «گرگ‌سالی» آخرین اثر منتشر شده از مرحوم امیر‌حسین فردی برای دومین نوبت تجدید چاپ شد.

کاپری و ‌هالیوود به صورت مشترك از ديويد اوراسل کارگردان نامزد دریافت جایزه اسکار تجلیل می‌کنند.

موزه تصاویر متحرک نیویورک از «جولیان مور» بازیگر نامزد اسکار و بهترین بازیگر امسال جشنواره کن تقدیر می‌کند.

«مستند؛ از ایده تا فیلم‌نامه» عنوان کتابی است به قلم آلن روزنتال و ترجمه حمیدرضا احمدی‌لاری که توسط نشر ساقی منتشر شده است. نویسنده در این کتاب به شما کمک می‌کند پیش از روشن کردن دوربین، تصور درستی از تمامیت فیلم پیدا کنید. این کتاب را آخرین‌بار نشر ساقی در 1100 نسخه و با قیمت 7500تومان منتشر کرده است.

هنگامه قاضیانی در جدیدترین اثر سینمایی یدالله صمدی پس از ۷‌سال دوری صمدی از سینما با عنوان «پدر آن دیگری» به ایفای نقش خواهد پرداخت.

پیمان یزدانیان در حال حاضر ساخت موسیقی فیلم‌سینمایی «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی را برعهده دارد و صداگذاری این فیلم تا 20روز‌ آینده ادامه خواهد داشت.

اولین آلبوم رسمی گروه «دنگ شو» شنبه 26مهرماه‌ سال‌جاری از سوی انتشارات آوای باربد روانه بازار موسیقی می‌شود. در این اثر علی زندوکیلی و طاها شجاع‌نوری به‌عنوان خواننده حضور دارند. همچنین در این آلبوم از سازهای ساکسیفون، پیانو، تنبک، درامز و گیتار باس استفاده شده است.

فانتزی کودکانه «اژدهای پیت» بعد از ۳۷‌سال با حضور رابرت ردفورد بازسازی می‌شود.

ریدلی اسکات قرار است سریالی را برای شبکه تلویزیونی فاکس تهیه کند که به شیوع ویروس مرگبار ابولا می‌پردازد که این روزها به مسئله‌ای نگران‌کننده و جنجال‌برانگیز مبدل شده است.

میکاییل شهرستانی پس از اجرای نمایش «هفت‌پرده» نمایش «در پوست شیر» نوشته شون اوکیسی را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌برد.

آیین یادبود سه تن از فیلم‌سازان فقید سینمای کوتاه و مستند در روز سوم برپایی سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در مقابل سالن شماره یک پردیس ملت برگزار شد. مصطفی مزرعتی، حامد خسروی و مسعود برخورداری، سه فیلم‌ساز سینمای کوتاه بودند که در ماه‌های اخیر به سوی ابدیت پر کشیدند.


تعداد بازدید :  516