شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

دیوان عدالت اداری ممنوعیت تنبیه در مدارس را تأیید کرد
هیأت تخصصی، پژوهشی و فرهنگی دیوان عدالت اداری درخواست ابطال ماده 77 آیین‌نامه اجرايی مدارس مبنی بر ممنوعیت اعمال تنبیه در مدارس را رد کرد. درگردش کار این پرونده آمده است که فردی به موجب دادخواستی به طرفیت شورایعالی آموزش‌وپرورش، ماده 77 آیین‌نامه اجرايی مدارس که طی آن اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین‌تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع شده است را خلاف شرع دانسته و توضیح داده که در شرع تنبیه به قصد تأدیب بلااشکال بلکه در جهت رشد واجد تجویز شرعی است به همین جهت خواهان ابطال آن شده است. این موضوع در جلسه هیأت تخصصی، پژوهشی و فرهنگی دیوان عدالت اداری مطرح و نظریه هیأت به شرح زیر اعلام شده است:
با عنایت به این‌که شورای نگهبان بند 77 آیین‌نامه مورد اعتراض را خلاف شرع تشخیص نداده و با عنایت به این‌که جهت درخواست ابطال از سوی شاکی مخالفت با شرع بوده و مغایرت با قانون مطرح نشده است، بنابراین به استناد تبصره 2 ماده 84 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بند 77آیین‌نامه مورد اعتراض قابل ابطال تشخیص نمی‌گردد، لذا رأی به رد شکایت شاکی صادر و اعلام می‌شود.» هیأت مذکور در پایان اعلام کرده که این رأی ظرف مهلت قانونی از سوی رئیس دیوان عدالت اداری یا 10نفر از قضات این مرجع قابل اعتراض است.

هجوم معتادان خيابانی به هرمزگان در فصل سرما
مهر| هرساله همزمان با نيمه دوم‌ سال و مناسب شدن وضعيت آب‌وهوايي در هرمزگان اين استان با مشكل هجوم و سرازير شدن معتادان خياباني از ساير شهرها مواجه مي‌شود كه به نظر مي‌رسد امسال يكي از راه‌هاي جلوگيري از اين پديده كنترل مبادي ورودي اين استان باشد.
آبان‌ماه ‌سال گذشته بود كه خبر تخليه معتادان پرخطر در بخش كهورستان استان هرمزگان كه از شيراز جمع‌آوري شده بودند، بسيار جنجال‌ساز شد و واكنش‌هاي بسياري را به همراه داشت.
اتفاقي كه ناراحتي و نگراني شديد مردم هرمزگان را در پي داشت و در نهايت با كمك مردم كهورستان اين معتادان پرخطر جمع‌آوري شده و به شيراز بازگردانده شدند.
اما جدا از اين اتفاق، هرساله در فصل‌های خنک ‌سال که بسیاری از نقاط کشورمان از آب‌وهوایی بسیار سرد برخوردارند استان هرمزگان دارای آب‌وهوای بهاری و مناسب است.
در حالی که این مسأله می‌تواند به رونق گردشگری، افزایش ورود مناسب و انجام کار بیشتر در این استان کمک کند برای هرمزگان چالش‌برانگیز هم شده است چون معتادان خیابانی و پرخطر استان‌های نزدیک به هرمزگان و همچنین سایر شهرها به علت سردی بیش از حد هوا در آن شهرها، وضع آب‌وهوایی در این استان را مناسب می‌بینند و خود را از راه‌های مختلف به شهرهای استان هرمزگان می‌رسانند.
طی سالیان اخیر این مسأله چندین‌بار توسط مسئولان هرمزگان مطرح و هربار طرح‌هایی برای جمع‌آوری این معتادان  صورت گرفته  اما هنوز در مناطق مختلف استان هرمزگان و به‌خصوص شهر بندرعباس، معتادان پرخطر و خیابانی که اهل دیگر نقاط کشور هستند، دیده می‌شوند.
ورود معتادان به استان هرمزگان در نيمه دوم‌ سال در ‌سال‌جاري نيز يكي از دغدغه‌هاي مردم و مسئولان در استان هرمزگان است به‌گونه‌اي كه اين مسأله در آخرين نشست شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر هرمزگان نيز مطرح و درخصوص آن تصميماتي گرفته شد که استاندار هرمزگان در این نشست عنوان كرد:  در فصول خنک سال، کنترل مبادی ورودی استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود افراد معتاد از مناطق دیگر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
فرزاد ابراهيمي، دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر هرمزگان نیز در حاشیه این نشست، با بيان اينكه براي جلوگيري از سرازير شدن معتادان به هرمزگان بايد سختگيري‌هاي بيشتري صورت بگيرد، اظهار داشت: در اين راستا تصميماتي اتخاذ شده اما بايد كاري كنيم تا خود جامعه نيز نسبت به اين موضوع حساسيت بيشتري داشته باشد تا شاهد عدم‌حضور اين‌گونه افراد در سطح شهرها و روستاهاي استان باشيم. او ادامه داد: براي رفع اين مشكل بايد چندجانبه عمل كنيم، البته جمع‌آوري معتادان پرخطر و افرادي كه علني اقدام به مصرف موادمخدر در سطح جامعه مي‌كنند از طرح‌هايي است كه تا پايان ‌سال با افزايش بيشتري نسبت به گذشته به صورت جدي‌تري انجام خواهد شد. دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر هرمزگان افزود:  در كنار اين طرح‌ها، كنترل مبادي ورودي استان نيز براي جلوگيري از ورود معتادان از ساير شهرها در دستور كار قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  488