شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
خبر

وزیر آموزش و پرورش:اعتبار نداریم بخاری‌های نفتی را حذف کنیم، دانش‌آموزان را بیمه کردیم
شهروند| وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی گفت که به علت نداشتن اعتبار نمی‌تواند نسبت به حذف بخاری‌های نفتی از مدارس کشور اقدام کند.علی‌اصغر فانی گفت: اعتبار کافی برای حذف تمام بخاری‌های نفتی از مدارس را نداریم، بنابراین دانش‌آموزان را در برابر حوادث بیمه کردیم.
فانی در یک برنامه خبری تلویزیونی درخصوص حذف بخاری‌های نفتی از مدارس، اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 120‌هزار بخاری نفتی در مدارس وجود دارد، اما اعتبار کافی برای حذف آنها را در اختیار نداریم، بنابراین دانش‌آموزان را بیمه کردیم.
او افزود: امسال طبق قرارداد با شرکت بیمه بحث آتش‌سوزی و حوادث ناگوار دانش‌آموزی را پیش‌بینی کردیم تا در صورت بروز حادثه شرکت‌های بیمه بخشی از خسارت را جبران کنند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی وسایل گرمایشی مدارس را دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم طی دو تا سه‌سال آینده سیستم گرمایشی تمام مدارس را ایمن کنیم.

سلامت روان سربازان پایش می‌شود
ایسنا| مراکز مشاوره برای پایش سلامت روان سربازان تا پایان امسال تشکیل می‌شوند. جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در توضیح بیشتر گفت: «در این مراکز وضع روحی و روانی سربازان بررسی می‌شود.» موسی کمالی افزود: «طبق قانون ‌سال 90، باید در نیروهای مسلح یک مرکز مشاوره تشکیل شود که در این راستا در حال تنظیم آیین‌نامه آن هستیم تا براساس آن در تمام مراکز نیروهای مسلح، نیروهای مشاوره تشکیل شود.»
 او درباره تشکیل پرونده سلامت برای سربازان ادامه داد: «در این‌باره پیگیری‌های ما با وزارت بهداشت ادامه دارد اما با توجه به اولویت‌هایی که در این وزارتخانه وجود دارد، فعلا بحث پرونده سلامت سربازان به‌عنوان اولویت اول این وزارتخانه مطرح نیست.»
او با بیان این‌که وضع روحی و روانی سربازان در این مراکز بررسی خواهد شد، تأکید کرد: «بر این اساس با استفاده از ظرفیت این مراکز مشاوره می‌توان در تعیین محل خدمت سربازان و ارایه مشاوره‌های لازم به آنان نیز اقدام کرد.»


تعداد بازدید :  534