شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
نوبرانه

موز و لیموترش در تهران گران شد
قیمت موز و لیموترش در بازار تهران افزایش قابل ملاحظه داشت تا حدی که نرخ موز به6500 تا ۸‌هزار تومان رسید. هر کیلو موز که هفته قبل حداکثر کیلویی 4500 تومان بود حداقل 6‌هزار تومان و حداکثر 8‌هزار تومان در نقاط مختلف پایتخت قیمت‌گذاری شده است که میوه‌فروشان علت گران شدن آن را کمیاب شدن این میوه در بازار بارفروشان عنوان می‌کنند. همچنین گفته می‌شود با تمام شدن فصل برداشت لیموترش، قیمت این قلم از 6‌هزار تومان به 12‌هزار تومان در برخی نقاط شهر افزایش یافته است.

قشم محبوب سفرهای دریایی
جزیـــره قشم رکوددار سفرهای دریایی ایــران شد. طبق اعلام سازمان بنادر در شش ماهه نخست امسال جزیره قشم بیش از هفت‌میلیون نفر سفر را ثبت کرده تا صدرنشینی خود در سفرهای دریایی را ادامه دهد. براساس این گزارش، علاوه بر مسافران دریایی تعداد زیادی از مسافران نیز با شناورهای لندینگ کرافت، ماشین‌های سواری خود را به جزیره انتقال می‌دهند که رقم‌ این سفرها نیز در شش ماه نخست امسال به 97‌هزار دستگاه رسیده است. این در شرایطی است که براساس اعلام سازمان بنادر، دریاچه خزر کمترین میزان مسافران دریایی را از آن خود کرده است.  

خانواده‌های ایرانی 36ساله خانه‌دار می‌شوند
زمـــان انتظار خانواده‌های ایرانی برای خانه‌دار شدن به 36‌سال رسید. بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی در ‌سال ۸۹ هر خانوار ایرانی با ذخیره یک‌سوم درآمد خود می‌توانست در عرض 35‌سال خانه‌دار شود. این میزان در ‌سال ۹۰ و با افزایش درآمد به ۳۳‌سال رسید. زمان انتظار برای خانه‌دار شدن در ‌سال ۹۱ با افزایش قیمت مسکن به ۳۶‌سال رسید. براساس این گزارش اگر خانوارهای ایرانی تمام درآمد سالانه خود را ذخیره کنند حداقل مدت زمان انتظار برای خانه‌دار شدن 12‌سال خواهد بود. این گزارش همچنین نشان می‌دهد در ‌سال 1371 مدت زمان انتظار برای خانه‌دار شدن هر خانوار ایرانی 18‌سال بوده است که در ‌سال 1376 به 15‌سال رسیده است.


تعداد بازدید :  495