شماره ۴۰۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۶ مهر
صفحه را ببند
د‌یار

ثبت روزانه  300 مورد مزاحمت برای 125 اراک
مسئول مرکز پیام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: روزانه 200 تا 300 مورد مزاحمت تلفنی برای سامانه 125 ایجاد می‌شود.
سیدمهدی سادات در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: مرکز پیام آتش‌نشانی که ستاد فرماندهی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر اراک است، مسئولیت دریافت تماس‌های مردمی ناشی از گزارش حوادث را برعهده دارد.
وی عنوان کرد: پس از دریافت گزارشات وظیفه داریم نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی را به موقعیت حادثه اعزام کنیم.
سادات با اشاره به این‌که مزاحمت‌های تلفنی مختل‌کننده ارایه خدمت به دیگر شهروندان است، گفت:  شناسایی گزارش کذب از واقعیت، سخت‌ترین فعالیت پرسنل مرکز پیام است.
مسئول این مرکز به آسیب‌زا بودن اینگونه تماس‌ها اشاره کرد و گفت: با اعزام یک تیم به محل گزارش شده، ایستگاه نمی‌تواند به شهروندی که واقعا دچار حادثه شده، خدمت‌رسانی به‌موقع انجام دهد، از‌ این‌رو اینگونه تماس‌ها، آثار و تبعات بد و جبران‌ناپذیر را برای شهروندان دیگر رقم می‌زند.
وی به انواع مزاحمت‌های تلفنی اشاره کرد و گفت: مزاحمت بچه‌ها، گزارش حادثه‌های کذب و ارایه درخواست‌هایی که وظیفه آتش‌نشان نیست ازجمله مزاحمت‌هایی است که روزانه برای این مرکز ایجاد می‌شود. سادات با اشاره به این‌که مدتی است از طریق مراجع قضایی با مزاحمان تلفنی برخورد جدی می‌شود، گفت: مرکز پیام پس از شناسایی و ردیابی شماره‌های ثابت مزاحمان، آنان را به مراجع قضایی معرفی می‌کند. وی در این زمینه تصریح کرد: بیشترین آمار مزاحمان از باجه‌های تلفن صورت می‌پذیرد و همین امر سبب شده تا پیگیری و شناسایی مزاحمان برای ارجاع به مراجع قضایی با مشکل روبه‌رو شود.
سادات در پایان خاطرنشان کرد: پرسنل مرکز پیام در 3 شیفت کاری با 2 مأمور پاسخگو و آماده خدمت‌رسانی به همشهریان هستند.

جمع‌آوری روان‌‌آب‌های رشت
معاون عمرانی شهرداری رشت گفت: مطالعه 15 پروژه روان‌آب‌های سطحی تاکنون انجام شده و با تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته است در بارندگی‌های اخیری که در شهر رشت شاهد بودیم، هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در مسیرهایی را که پروژه روان‌آب‌های سطحی اجرا شده شاهد نبودیم.
مهندس محمدصادق رسولیان در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص اجرای پروژه جمع‌آوری روان‌آب‌های سطحی اظهار کرد: با توجه به این‌که در شهر رشت که شهر باران‌های نقره‌ای هم نام‌گذاری شده و در طول‌ سال شاهد بارش‌های فراوانی هستیم، متاسفانه در سال‌های گذشته با بارش هر بارانی شاهد آب‌گرفتگی در خیابان‌ها و پیاده‌روهای این شهر بوده‌ایم.  وی ادامه داد: همواره آب‌گرفتگی معابر در زمان بروز باران‌های سنگین در فصل پاییز و زمستان از دغدغه‌های اصلی شهرداری رشت محسوب می‌شود و در زمان آب‌گرفتگی تمامی نیروهای شهرداری موظف به رفع انسداد گلوگاه‌های خروجی آب تا فروکش‌شدن کامل آب هستند.
وی افزود: پروژه جمع‌آوری روان‌آب‌های سطحی از‌ سال 91 آغاز شده است و تاکنون 24 پروژه در مسیرهای مختلف شهر که معمولا با بارش هر بارانی دچار آب‌گرفتگی می‌شدند، اجرا شده است. رسولیان خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه به طول 25 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 30‌میلیارد تومان اجرا شده است.

هجوم آب‌شور به سفره‌های زیرزمینی سمنان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: ترمیم نشست زمین در دشت‌های سمنان که نتیجه افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی است تا ابد قابل جبران نیست.    اتابک جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اثرات ناشی از استمرار افت سفره‌های آب زیرزمینی در استان، اظهار کرد:   کاهش آب‌دهی چاه‌ها بر اثر افت سطح آب سفره و کاهش حجم ذخیره آبخوان‌ها، افزایش هزینه‌های ناشی از کف‌شکنی، تعمیق و جابه‌جایی چاه‌ها و صرف انرژی برق بیشتر جهت استحصال آب از اعماق پایین و همچنین نشست زمین بر اثر افت سطح آب سفره از مهم‌ترین اثرات ناشی از استمرار افت سفره‌های آب زیرزمینی در استان است. وی با اذعان به این‌که به‌طورکلی اثرات خشکسالی بر منابع آب‌سطحی، سریع و گذرا و بر منابع آب زیرزمینی و به‌ویژه آبخوان‌های آبرفتی عمیق، کند ولی طولانی است، خاطرنشان کرد: این تأثیر به ترتیب سرعت و پایداری اثر خشکسالی شامل کاهش آورد و دبی رودخانه‌ها، کاهش آورد و دبی چشمه‌ها و قنوات، کاهش تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش برداشت از آبخوان‌های زیرزمینی، افت مضاعف سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش کیفیت منابع آب می‌شود.   
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، هجوم آب شور را از دیگر اثرات استمرار افت سفره آب زیرزمینی دانست و اضافه کرد: افت سطح آب باعث کاهش گرادیان آب سفره و درنهایت هجوم آب‌شور از سفره‌های شور مجاور به سفره‌های آب شیرین می‌شود.   این پدیده در چاه‌های مجاور مسیل شور آبگرم در دشت سمنان، جنوب دشت گرمسار و جنوب کال میامی در دشت میامی جنوبی باعث کاهش کیفیت آب چاه‌ها شده است.  


تعداد بازدید :  496