شماره ۱۰۹۰ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
دیپلماسی

وزیر امور خارجه: امیدواریم ترکیه نگاه جدی‌تری به مسائل منطقه‌ داشته باشد
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با توجه به تأکیداتی که در حوزه سیاست خارجی مبنی بر همه‌جانبه‌گرایی داشته‌ایم، در سفرهای خارجی همواره مدنظر داشته‌ایم که کشورهای همسایه مسلمان و همسو با کشورمان، مدنظر قرار گیرند. محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت خارجه ‌سال پرکاری را داشت و من 57 سفر خارجی داشتم که بیشتر به کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین بود و بیش از 84 هیأت سیاسی و تعداد زیادی هم هیأت اقتصادی به ایران آمدند.وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این‌که برای اجرای برجام به آمریکا فشار آورده‌ایم، تصریح کرد: مثلاً 9 ماه طول کشید تا آمریکا را مجبور کردیم دستور فروش هواپیما را صادر کند. همین زمان هم برای حل مشکل بیمه صرف شد. در حوزه نفت هم نه‌تنها سهم خود را گرفتیم بلکه قیمت نفت را هم حفظ کردیم و اکنون 2‌میلیون و 800‌هزار بشکه به قیمت بالای 50 دلار می‌فروشیم. ظریف در پاسخ به پرسشی درباره رابطه ایران و ترکیه افزود: رابطه ما با همسایگانمان براساس تفاهم و احساس همسایگی است که خویشتنداری بخش مهمی از روابط همسایگی محسوب می‌شود. امیدواریم دوستان و برادران ما در ترکیه نگاه جدی‌تری به مسائل منطقه‌ای داشته باشند.

ادعای آمریکا و عربستان علیه ایران
ایسنا| رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاور وزیر دفاع عربستان در دیدار با یکدیگر ادعایی بی اساس علیه ایران مطرح کردند. یکی از مشاوران ارشد محمد بن سلمان مدعی شد: محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با یکدیگر به این نتیجه رسیدند که ایران امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

روحانی به‌زودی به روسیه سفر می‌کند
ایسنا| معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در توییتی اعلام کرد که به دعوت رسمی ولادیمیرپوتین، سفر رسمی مهم وتاریخی دکترروحانی به روسیه به‌زودی انجام می‌شود.


تعداد بازدید :  1036