شماره ۱۰۹۰ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
دکتر افشین یداللهی هم درگذشت
گلچین روزگار؟!
نفرین به جاده‌ها که مفهومشون جداییه...

می‌گویند تا بلایی سر خود آدم نیاید، مفهوم بلا را درک نمی‌کند. ما هم جمله پرمغز بالا را که بهرام بیضایی در فیلم مسافران در دهان شخصیت‌هایش گذاشته بود، درک نمی‌کردیم؛ تا لحظه‌ای که آن خبر وحشتناک آمد: دکتر افشین یداللهی ترانه‌سرا در سن ۴۸سالگی و درپی سانحه تصادف از دنیا رفت.
افشین یداللهی که متولد ۲۱ دی‌ماه ۱۳۴۷ در اصفهان و بزرگ‌شده تهران، پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه‌سرایان معروف بود، ظاهرا درمسیر بازگشت از هشتگرد به سمت تهران به دلیل برخورد شدید یک دستگاه تریلی با خودرویش، بشدت مجروح شد و درگذشت. همسر و برادر همسر این شاعر نیز درجریان این حادثه مجروح شدند. سرهنگ نادر رحمانی درباره جزییات این حادثه گفته است: ساعت 2 بامداد روز گذشته وقوع تصادف میان یک دستگاه سورنتو و کشنده اویکو در کیلومتر 37 جاده کرج- قزوین به پلیس راه اعلام شد. با حضور مأموران پلیس راه مشخص شد دراین حادثه افشین یداللهی، شاعر کشورمان جان خود را از دست داده و دو سرنشین دیگر خودرو سورنتو مجروح شده‌اند. این تصادف به دلیل توقف ناگهانی خودرو سورنتو در سطح سواره‌رو و عدم توجه به جلو کشنده اویکو رخ داده است.
پیکر این ترانه‌سرا درحال حاضر دربیمارستان امام جعفرصادق(ع) شهر هشتگرد است. یداللهی ازجمله ترانه‌سراهای شناخته‌شده کشور بود که برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی ترانه‌هایی سروده است. ازجمله آثارش دراین زمینه به ترانه‌های سریال‌های شب آفتابی، غریبانه، شب دهم، میوه ممنوعه، مدار صفردرجه و معمای شاه می‌توان اشاره کرد.کتاب‌های «روزشمار یک عشق»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «جنون منطقی»، «حرف‌هایی که باید می‌گفتم و... تو باید می‌شنیدی» و «مشتری میکده‌ای بسته» از افشین یداللهی به جا مانده است.درگذشت افشین یداللهی بازتاب وسیعی میان هنرمندان داشته و هنرمندانی چون محسن یگانه، فرزاد فرزین، رضا رشیدپور، برزو ارجمند، آزاده نامداری، احسان کرمی و... در یادداشت‌هایی از این اتفاق اظهار ناراحتی کرده‌اند. مهراب قاسم‌خانی هم عکسی از یداللهی منتشر کرد و نوشت: یعنی این گلچین روزگار امسال رسما گندش رو درآورده.

 


تعداد بازدید :  712