شماره ۴۰۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
سیدمحمد خاتمی:
باید از کین‌توزی و ظاهرگرایی‌ها که اوجش در داعش تجلی می‌کند پرهیز کنیم

بزرگداشت آغاز هفتادودومین ‌سال تولد سیدمحمد خاتمی به رسم هرساله، توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی کشور در دفتر وی برگزار شد.
به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری پیشین کشورمان با تشکر ویژه از حجت‌الاسلام‌والمسلمین دعایی، عید سعید غدیر را تبریک گفت و یادآور شد: عید سعید غدیر را باید مبنای همدلی، همراهی، پایبندی به اخلاق و عدالت قرار دهیم و در شرایطی که اختلافات نظری و عملی در جامعه ما وجود دارد به‌ویژه در دورانی که چهره زشتی از اسلام در منطقه نشان داده می‌شود، این عید را منشأ زیبایی، همدلی، همراهی، انسان دوستی و احترام به حق و حرمت انسان قرار دهیم. وی در ادامه تأکید کرد: در کشوری که دین‌ها و مذاهب مختلف وجود دارند، ما نیازمندیم که علی ابن ابیطالب را مبنا و معیار قرار دهیم و دل‌هایمان را به هم نزدیک کنیم و از کین‌توزی، خشم، تعصب نابجا و ظاهرگرایی‌ها و خشونت‌ورزی که اوجش در داعش تجلی می‌کند، پرهیز کنیم.
سیدمحمد خاتمی در ادامه با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق، گفت: باید اخلاق را در زمینه رفتار فردی، روابط با یکدیگر و به‌ویژه در شکل دادن نظام خود، مورد توجه قرار دهیم که از برجسته‌ترین ویژگی امام علی (ع) نیز همین رعایت اخلاق بود با موافق و مخالف.
در این جلسه که در فضایی صمیمی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دعایی، کیک و سبدگلی با 72 شاخه گل سرخ را به همراه هدایایی ازجمله کتاب خطبه حضرت زهرا(س) و ضامن آهوی استاد فرشچیان را تقدیم خاتمی کرد و برخی حاضران نیز آثار هنری خود را تقدیم وی کردند.


تعداد بازدید :  197