شماره ۴۰۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
غیبت در مشاغل سخت و زیان‌آور از 10 روز به یک‌سال افزایش یافت
تسهیلات 50 میلیاردی برای مسکن بازنشستگان

فارس| غیبت در مشاغل سخت و زیان‌آور از 10روز به یک‌سال افزایش یافت. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در توضیح بیشتر گفت: براساس مصوبه ابلاغ شده توالی مشاغل سخت و زیان‌آور اصلاح شده و غیبت در این مشاغل به یک‌سال افزایش پیدا کرد. تقی نوربخش ادامه داد:   ما به‌عنوان یک سازمان بیمه‌گر انتظار داریم کارگاه‌هایی که کار سخت و زیان‌آور انجام می‌دهند به حداقل برسانیم چراکه می‌توان با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز از تقابل انسان با آلاینده‌ها در محیط کاری جلوگیری کرد.
او در ادامه با بیان این‌که سازمان تأمین اجتماعی 2‌میلیون و 200‌هزار نفر را تحت پوشش دارد، افزود: این افراد همراه خانواده‌های خود به 4‌میلیون و 700‌هزار نفر مستمری‌بگیر می‌رسد که از مزایای تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.
نوربخش با بیان این‌که تمامی زندگی مستمری‌بگیران تحت‌تأثیر سیاست‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی است،‌ گفت:   در دولت تدبیر و امید، رفاه اجتماعی در رأس برنامه‌ها قرار گرفته است و تمامی تعهدات و برنامه‌های دولت در مدتی که از عمر آن می‌گذرد آثار مثبت خود را نشان داده است.
به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، سازمان تأمین‌اجتماعی پیشرفت‌های خوبی در کاهش هزینه‌های درمان از جیب مردم داشته است و نظام‌های پرداختی ابلاغ شده است.
نوربخش با این همه افزود: ارتقای وضع فعلی بیمه‌شدگان بازنشسته امنیت اجتماعی را پدید می‌آورد ولی این سازمان در طی 8‌سال اخیر با چالش‌های جدی مواجه شده بود. امسال به‌رغم سال‌های گذشته 25‌درصد حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کرد و برای نخستین‌بار سازمان در اجرای بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران مشارکت داشت و میزان خواروبار را تا 50‌درصد افزایش داد.
او درباره حذف فرانشیز در مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی برای مستمری بگیران و بازنشستگان گفت:  با اجرای سیستم اجرا، هزینه‌های فرانشیز به 3‌درصد کاهش یافت که امید است در آذر به صفر‌درصد برسد.
نوربخش همچنین خبرهایی برای بازنشستگان داشت و گفت:   طرح‌هایی برای روز بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی شده است که به‌زودی اجرایی می‌شود.
او گفت: در راستای نظام ارجاع در 5 استان بازنشستگان و مستمری‌بگیران که دارای بیماری‌های مختلفی هستند پرونده‌های درمانی برای آنها تشکیل می‌شود. بعضی از بازنشستگان با رسیدن به سن پیری از وضع بیماری خود اطلاعی ندارند که در این طرح مورد چکاپ قرار می‌گیرند و تا دو ماه آینده این طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره سفرهای زیارتی و سیاحتی گفت:  25‌هزار نفر از بازنشستگان این سازمان از ابتدای آبان با هزینه سازمان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
نوربخش درباره تسهیلات کوتاه‌مدت افزود:  حدود 70‌میلیارد تومان تسهیلات کوتاه‌مدت به منظور وام ازدواج فرزندان و برای تحصیل فرزندان بازنشستگان سراسر کشور به میزان 2‌میلیون و 500‌هزار تومان اختصاص یافته است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره مسکن بازنشستگان افزود: در 5 ماه باقیمانده از ‌سال 50‌میلیارد تومان در قالب مسکن اجتماعی برای بازنشستگان تسهیلاتی را فراهم کردیم که آئین‌نامه آن هنوز اجرایی نشده است و در صورت اجرا اعلام می‌شود.
او تأکید کرد: به‌زودی 5‌هزار نفر از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان نیز با هماهنگی کانون‌های بازنشستگی به عتبات عالیات می‌روند و سازمان، وام‌هایی را در اختیارشان می‌گذارد.

 


تعداد بازدید :  220