شماره ۱۰۷۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
ویترین جهان

مالیات استفاده از پول نقد در روسیه
مهر| مقامات روسی برای کاهش استفاده از پول نقد در چرخه اقتصادی این کشور و نیز جلوگیری از فساد مالی، به دنبال وضع مالیات روی خریدهای نقدی هستند.وزرای دارایی و توسعه اقتصادی روسیه اعلام کردند که درحال حاضر روی روشی کار می‌کنند تا پرداخت‌های نقدی را کاهش دهند و در نتیجه از فساد مالی مانند پولشویی و فرار مالیاتی جلوگیری کنند. درهمین حال، قرار است پرداخت حقوق به صورت نقدی ممنوع و خریدهای بزرگ هم به صورت نقدی محدود شود و این‌که مالیات به پول نقد تخصیص داده شود.

اعتراض رانندگان تاکسی رم  به اینترنتی‌ها
فارس| رانندگان تاکسی در رم پایتخت ایتالیا در اعتراض به ادامه فعالیت تاکسی‌یاب اینترنتی اوبر تجمع کردند.بعد از آن‌که پارلمان ایتالیا اجرای مقررات کنترل خدمات مربوط به کرایه و به اشتراک‌گذاری خودرو را تا پایان‌ سال‌جاری میلادی به تعویق انداخت، رانندگان تاکسی یک هفته اعتصاب کردند و همچنین با تجمع درمقابل پالمان این کشور نسبت به این تصمیم ابراز نگرانی کردند.
معترضان می‌گویند، تصمیم پارلمان به نفع اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب خواهد بود. به گفته رانندگان تاکسی، دولت ایتالیا از سال‌ها پیش باید برای محدویت‌کردن فعالیت شبکه‌های رقیب تدابیری می‌اندیشید.

افزایش ریسک رکود در بازار جهانی خودرو
ایسنا| طبق گزارش جدید شرکت تحقیقاتی ‌ای‌اچ‌اس مارکیت، ریسک رکود در صنعت جهانی خودرو در‌ سال ۲۰۱۷ بیشتر از هر سال دیگری از زمان بحران مالی ‌سال ۲۰۰۹ است.با این همه، پیش‌بینی می‌شود فروش بازار جهانی خودرو در‌ سال ۲۰۱۷ به میزان 1.5‌درصد رشد کرده و به 93.5‌میلیون خودروی جدید می‌رسد.


تعداد بازدید :  180