شماره ۱۰۷۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
ویترین ایران

هشدار استاندارد درباره لامپ‌های LED
مهر| سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به استفاده از لامپ‌های LED وارداتی هشدار داد. دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی این سازمان اعلام کرد: لامپ‌های LED وارداتی با کلاهک GU۵.۳ با ولتاژ ۲۳۰ ولت (بیش از ۱۲ولت) غیراستاندارد است. این دفتر با تأکید بر برخورد قانونی با واردکنندگان، توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان متخلف، از خریداران و مصرف‌کنندگان درخواست می‌کند در صورت مشاهده کالای ذکرشده در سطح بازار، مراتب را به سازمان ملی استاندارد ایران و یا ادارات کل استاندارد استان‌ها اطلاع دهند.

وزارت راه خسارت بیمه شخص ثالث را تعیین می‌کند
تسنیم| هیأت وزیران در مصوبه‌ای وزارت راه‌و‌شهرسازی را به‌عنوان مسئول اجرای ماده (۴۱) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه تعیین کرد. هیأت وزیران در جلسه 27 بهمن امسال به پیشنهاد شماره 5448/100/02 مورخ 2 شهریور 95 وزارت راه‌و‌شهرسازی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: وزارت راه‌و‌شهرسازی به‌عنوان مسئول اجرای ماده (41) قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه - مصوب‌ سال 95 - با استفاده از سامانه جامع حمل‌ونقل کشور موضوع بند (و) ماده (163) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1389 - تعیین می‌شود.

تجمع بازرسان وزارت صنعت مقابل مجلس
ایرنا|  شماری از بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سپرده‌گذاران موسسه مالی-اعتباری کاسپین مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. همچنین جمعی از سپرده‌گذاران موسسه مالی-‌اعتباری کاسپین نیز برای چندمین‌بار مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار بررسی مجلس درباره جبران ضرر و زیان خود شدند.

تخفیف 40‌درصدی فرش دروغ است
ایسنا| صداوسیما مشکل اصلی صنف فرش و موکت است. رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت بزرگترین مشکل در این صنف را تبلیغات غیرواقعی صداوسیما عنوان کرد و گفت: مگر فروشنده نذر دارد که تخفیف ۴۰‌درصدی روی فرش اعمال کند؟! محمد‌هادی کمالیان اظهار کرد: همه اصناف رکود تقریبی را تجربه می‌کنند اما در صنف فروشندگان فرش به دلیل مسائل حاشیه‌ای ازجمله تبلیغات، این رکود بیشتر است.او خاطرنشان کرد: در بعضی از تبلیغات تخفیف ۴۰‌درصدی برای فرش اعلام می‌شود، در صورتی که تعرفه ما ۱۰‌درصد است. این تبلیغات غیرواقعی بوده و به فروشندگان لطمه زده است.. کمالیان گفت: اختلاف قیمت بین فروشگاه‌های مختلف زیاد نیست و مردم باید دقت کنند که تنها از واحدهای صنفی دارای مجوز خرید کنند.

 


تعداد بازدید :  221