شماره ۱۰۷۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
نابغه بالاخره آفتابی شد
حمید سوریان: هنوز رسما به جرگه مربیان نپیوستم

شهروند|  پرافتخارین‌ترین کشتی‌گیر ایرانی که 7 مدال طلای جهان و المپیک در المپیک 2016 عملکرد ضعیفی داشت، با وجود فعالیت‌هایی درحوزه مربیگری از ادامه حضورش روی تشک خبر داده است.
آموزش نابغه کشتی به نوجوانان
حمید سوریان که بعد از ناکامی در المپیک 2016 هیچ فعالیتی در تیم‌ملی کشتی فرنگی نداشته، این روزها در  آکادمی کشتی شهید رضایی مجد تهران به آموزش نوجوانان می‌پردازد. او که حالا با کوله‌باری از افتخارات 31‌سال سن دارد، هنوز حرفی از خداحافظی نزده و بعید به نظر می‌رسد توانایی بازگشت به دنیای قهرمانی را داشته باشد. حضور او در این باشگاه باعث شد تا صحبت‌هایی پیرامون روی آوردن او به دنیای مربیگری مطرح شود و برخی رسانه‌ها از خداحافظی غیررسمی او از دنیای قهرمانی کشتی خبر بدهند.
سوریان: خداحافظی نه؛ فعلا استراحت هستم!
حمید سوریان که بعد از المپیک 2016 صحبتی پیرامون آینده‌اش درکشتی انجام نداده بود، خیلی زود به خبر خداحافظی‌اش از کشتی و روی آوردن به مربیگری واکنش نشان داد: «این خبر اصلا صحت ندارد و به خاطر علاقه و دینی که به نوجوانان داشتم، سه روز درهفته به نوجوانان تمرین می‌دهم و این بدان معنا نیست که قرار است مربی شوم. بعد از المپیک لندن یک‌سال استراحت کردم و قرار است بعد از المپیک ریو نیز یک‌سال استراحت کنم. تازه 6ماه از بازی‌ها گذشته و تصمیمی برای مربیگری ندارم و بعد از یک‌سال تازه تصمیم خواهم گرفت که در کشتی چه کاری انجام بدهم.»
اسطوره فراموش نشود
بدون شک می‌توان حمید سوریان را یکی از اسطوره‌های نه‌تنها کشتی، بلکه ورزش ایران دانست. او درست یا غلط با شرایطی که از آمادگی به دور بود، راهی المپیک 2016 شد تا پایان تلخی از او در ذهن تمام هوادارانش باقی بماند. شاید سوریان به خاطر همین قصد دارد برگردد و با ثبت یک خاطره خوب از دنیای کشتی کنار برود. با این حال، تصمیم عجیب او برای استراحت یک‌ساله، اتفاقی است که شاید بعد از المپیک 2012 و کسب مدال طلای او، برایش گران تمام شد و علاوه بر افت فنی، حاشیه‌هایی را نیز برایش به وجود آورد. بهتر است هم فدراسیون کشتی به سراغ نابغه‌ای مثل سوریان برود و در هربخشی که او خودش تمایل دارد، این قهرمان را به کار گیرد و هم سوریان برای ماندن درصحنه پا پیش بگذارد و حواسش به بالارفتن سن و به همان میزان پایین‌آمدن آمادگی‌اش باشد.

 


تعداد بازدید :  291