شماره ۱۰۷۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
میز خبر

آیت‌الله نوری‌همدانی: این‌قدر بر حرام بودن اخذ دیرکرد تأکید می‌کنیم تا متوقف شود
انتخاب|  یک مرجع تقلید شیعه گفت: روزی نیست که نامه‌ای در زمینه دیرکرد نداشته باشیم، حتی بیان می‌کنند چرا این‌قدر بیان می‌کنید باید به اندازه‌ای بیان کرد که دیگر این امر صورت نگیرد. آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با بیان این‌که هرکس باید به مسئولیت خود عمل کند، اظهار کرد: چندین ‌سال است که ریزگردها مردم خوزستان را اذیت می‌کند، باید درنظر داشت مردم خوزستان بیش از همه استان‌ها درجنگ تحمیلی خدمت کردند.

رئیس قوه‌قضائیه: مسأله فلسطین تقابل ایدئولوژی‌هاست
ایسنا| رئیس قوه‌قضائیه با تأکید بر این‌که مسأله فلسطین مسأله همه جهان اسلام است،‌ گفت که مسأله فلسطین مسأله همه ملت‌های مسلمان و نه برای یک نقطه جغرافیایی خاص است. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در دومین روز از ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان این‌که خدا را شاکریم که در بین اندیشمندان، فرهیختگان و سیاستمداران کشورهای مختلف هستیم، گفت: با نگاهی عمیق‌تر، مسأله فلسطین مسأله تقابل ایدئولوژی‌هاست. در فلسطین مسأله فقط اشغال محدوده جغرافیایی خاص درمرزهای محدود نیست، بلکه تقابل دو ایدئولوژی اسلام و توحید درمقابل یک نوع نگاه رژیم صهیونیستی مبتنی بر ایدئولوژی خاص و پشتیبانی‌های لیبرال دموکراسی غربی و ابزاری ساختن صهیونیست برای پیشرفت درمنطقه است؛ لذا در این‌جا دیگر سخن از مرز نیست. شواهد و قرائن زیادی این نگاه را تأیید می‌کند که مسأله فلسطین موضوعی عمیق برای تقابل این دو ایدئولوژی است.

رزمایش پیامبر اعظم نیروی زمینی سپاه به کار خود پایان داد
تسنیم|  رزمایش پیامبر اعظم نیروی زمینی سپاه که از دوم اسفندماه درمنطقه کویر مرکزی و شمال‌شرق کشور آغاز شده بود، روز گذشته با رونمایی از دو دستاورد جدید سپاه پایان یافت.
در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 11، جدیدترین مین ضدبالگرد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «صاعقه» رونمایی شد. همچنین در روز دوم این رزمایش، بیمارستان 1200 تختخوابی سیار شهید شوشتری با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربخش کاریز از شهرستان تایباد افتتاح شد.

ارجاع بند مربوط به برداشت از صندوق توسعه ملی به کمیسیون تلفیق
ایلنا|  نمایندگان مجلس برداشت ازصندوق توسعه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت بنیه دفاعی، صداوسیما، وزارت جهاد کشاورزی و طرح‌های آبرسانی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع کردند.  نمایندگان درجریان نشست علنی صبح دیروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه ‌سال ۹۶ کل کشور اختصاص داشت، درحالی تبصره ۴ این لایحه را مورد بررسی قرار دادند که در آن، برداشت از صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت بنیه دفاعی، صداوسیما، وزارت جهاد کشاورزی و طرح‌های آبرسانی پیش‌بینی شده بود. درخلال بررسی این تبصره، دهقان نماینده چناران در اخطاری،‌ اعلام کرد: درتمام بندهای این تبصره برداشت از صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده که این کار باید با اذن رهبری انجام شود و مخالف اصل ۱۱۰ قانون اساسی است. نمایندگان در ادامه با ۱۰۷ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر با ارجاع کل تبصره ۴ به کمیسیون تلفیق موافقت کردند و بررسی بیشتر درباره برداشت‌ها از صندوق توسعه ملی را به این کمیسیون واگذار کردند.


تعداد بازدید :  185