شماره ۱۰۷۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
وزیر اطلاعات:
حتی یک مدیر دو تابعیتی به وزارت اطلاعات معرفی نشده
تا پایان وقت اداری چهارشنبه باید مصادیق مدیران دو تابعیتی را معرفی می‌کردند

ایرنا|  وزیر اطلاعات با اشاره به اعلام قبلی خود مبنی بر این‌که هرکس مصداقی درباره مدیران دوتابعیتی دارد آن را تا وقت اداری روز چهارشنبه معرفی کند، گفت: تاکنون هیچ مصداقی درباره مدیر دوتابعیتی به وزارت اطلاعات معرفی نشده است.
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات معاون اول قوه قضائیه پیرامون مدیران دوتابعیتی و بی‌اطلاعی وزارت اطلاعات از این موضوع، افزود: اگر اطلاعات نداشته باشیم که جرم نیست، ما احتمال می‌دهیم که نباشد و به همین دلیل عنوان می‌کنیم اگر کسی مصداقی در این زمینه دارد اعلام کند.
او همچنین گفت: اگر عنوان می‌کنند که مدیر دو تابعیتی در کشور است بگویند ما رسیدگی می‌کنیم، اعلام کردیم تا روز چهارشنبه اعلام کنند که تا این لحظه کسی را به ما اعلام نکرده‌اند.
وزیر اطلاعات گفت: اعلام عمومی این مسأله درحالی‌که مصادیق آنچنانی ندارد به فرض یک، دو، سه، چهار و پنج مورد وجود داشته باشد آیا در حدی است که به‌عنوان یک موضوع مبتلابه کشور به صورت علنی به آن پرداخته شود و ذهنیت جامعه به خاطر وجود پنج مسئول دوتابعیتی مشوش شود؟ درحالی‌که من بر این باور هستم ما یک نفر هم نداریم، اگر هست بگویند. علوی افزود: اگر یک، دو، سه، چهار و پنج مورد مدیر دو تابعیتی است، آیا اینها را باید به صورت اداری حل‌وفصل کرد یا به‌عنوان یک مسأله عمده کشور روی آن سروصدا کنیم؟
سیدمحمود علوی درخصوص آمارهای منتشر شده درباره مدیران دو تابعیتی نیز گفت: مرجع رسمی شناخت دو تابعیتی ما هستیم، شبکه اطلاع‌یابی داریم که اگر فردی دو تابعیتی است از حضورش در ساختار مدیریتی نظام مطلع شویم کما این‌که مواردی که بوده مطلع شدیم و تذکر دادیم و از مسئولیت فاصله گرفتند.
وزیر اطلاعات افزود: مسئول این موضوع ما هستیم، تاکنون یک مورد نیز سراغ نداریم، اگر باشد دیگران اطلاع دهند تا رسیدگی کنیم، هیچ‌کدام از آمارهای منتشر شده در این زمینه را تأیید نمی‌کنیم.
علوی درخصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر عضوگیری داعش در سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: در سیستان چنین خبری نداشتیم.


تعداد بازدید :  197