شماره ۱۰۷۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
ستاره فرانسوی اتلتیکو رکورد «آراگونس» را شکست
«گریزمان» در مسیر اسطوره شدن

شهروند|  مهاجم 25 ساله و فرانسوی اتلتیکومادرید که با درخشش در ترکیب تیم دوم شهر مادرید در میان برترین بازیکنان جهان قرار گرفته، توانست در جریان برتری 4 بر 2 تیمش مقابل بایرلورکوزن در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با گلزنی به یک رکورد تاریخ برسد. در دیگر بازی شب پرگل لیگ قهرمانان، منچسترسیتی توانست 5 بر 3 موناکو را از پیش‌رو بردارد.
«گریزمان» بالاتر از آراگونس
در شبی که شاگردان سیمئونه توانستند در خانه لورکوزن به یک نتیجه فوق‌العاده دست پیدا کنند، آنتونیو گریزمان نیز مثل همیشه یکی از گلزنان و ستاره‌های تیمش بود. این مهاجم فرانسوی که گل دوم تیمش را به ثمر رساند، به یک رکورد تاریخی هم دست پیدا کرد. گریزمان سیزدهمین گل خود با پیراهن اتلتیکومادرید را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند تا بالاتر از لوییس آراگونس قرار بگیرد که توانسته بود در سطح اول فوتبال اروپا با پیراهن این تیم مادریدی 12 گل را وارد دروازه حریفان کند. حالا گریزمان که سومین فصل خود را در اتلتیکومادرید سپری می‌کند، می‌تواند از این پس رکورد خود را بهبود بخشد، در شرایطی که به نظر می‌رسد امسال هم سیمئونه و تیمش تا مراحل پایانی پیش خواهند رفت.
قدم‌هایی برای اسطوره شدن
مهاجم تیم‌ملی فرانسه در جام‌جهانی 2014 که جزو بازیکنان زیر 23‌سال محسوب می‌شد، آن‌قدر درخشید تا نگاه یکی از برترین تیم‌های اروپا در سال‌های اخیر را به سوی خود جلب کند. او که با وجود شایعات زیاد در یکی، دو ‌سال اخیر نشان داده که به پیراهن این تیم وفادار است، در ترکیب تیم سیمئونه به‌عنوان یک فوق ستاره خودش را نشان می‌دهد تا جایی که در بین 3 بازیکن برتر ‌سال 2016 در کنار مسی و رونالدو قرار گرفت. گریزمان با وجود رسیدن به رکورد برترین گلزن باشگاهش در لیگ قهرمانان اروپا، هنوز در بخش تمام رقابت‌های اروپایی فاصله زیادی با اسطوره‌های سابق این تیم دارد. آراگونس در تمام رقابت‌های اروپایی به‌عنوان برترین گلزن تیم مادریدی شناخته می‌شود. او توانست 27 گل در این رقابت‌ها به ثمر برساند. پس از او مندونسا و سرخیو آگوئرو با 20 گل و رادامل فالکائو با 16 گل قرار دارند. در صورتی که گریزمان راه هم‌تیمی فعلی‌اش یعنی فرناندو تورس را در پیش نگیرد و به پیراهن اتلتیکومادرید وفادار بماند، می‌تواند با ادامه این روند یکی از اسطوره‌های باشگاهش باشد. البته سخت است که این ستاره فرانسوی چشمش را در پایان هر‌ سال به روی پیشنهادهای نجومی باشگاه‌های اروپایی ببندد.


تعداد بازدید :  195