شماره ۱۰۷۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
بزرگان نیز به موج ضد ترامپ پیوستند!

شهروند| در حالی ‌که چند روز بیشتر به مراسم اسکار باقی نمانده، به نظر می‌رسد اعتراض و انتقاد به سیاست‌های ترامپ و حمایت از اصغر فرهادی و فیلمش در این رقابت تبدیل شده است به رسمی غیرقابل تغییر....
در جدیدترین عکس‌العمل منتشر‌شده درباره قانون منع مسافرت شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا چهره‌های بزرگ ادبی نیز پای به میدان گذاشته و در قالب یک گروه پرتعداد نامه‌ای در جهت زیر سوال‌بردن سیاست‌های کودکانه ترامپ منتشر کردند.
به گزارش گاردین، گروهی متشکل از 06 نویسنده، بازیگر و موسیقيدان نامه‌ای نوشتند و به قانون منع ورود تبعه هفت کشور مسلمان به آمریکا اعتراض کردند. مارگارت اتوود،‌ زادی اسمیت و فیلیپ راث ازجمله نویسندگان نام‌آشنایی هستند که در گروه 06 نفری چهره‌های هنری و ادبی قرار گرفته‌اند تا به قانون نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراض کنند.
گاردین نوشت که این نویسندگان، هنرپیشه‌ها و اهل موسیقی طی نامه‌ای که از سوی مرکز «پن» آمریکا منتشر شده، از «ترامپ» خواسته‌اند که این قانون را لغو کند.
آنها این قانون را کاملا در تضاد با منافع ملی آمریکا دانسته‌اند و در نامه خود از اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی نام برده‌اند که در اسکار امسال با فیلم فروشنده نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی شده اما به خاطر وضع این قانون، مراسم اسکار را تحریم کرده است.


تعداد بازدید :  176