شماره ۱۰۷۳ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
تاریخچه مختصری از جمعیت هلال‌احمر افغانستان
زندگی زیر خط فقر

تهمینه انصاری| نخستین‌بار در ‌سال 1929 جامعه خیریه‌ای با کمک و یاری شهرداري در پارک همگانی کابل تأسیس شد. تعدادی از نیکوکاران با هدف کمک به فقرا و قربانیان بلایای مختلف اين خیریه را پشتيباني کردند.
این جمعیت که ارایه خدمات بشردوستانه را فراهم می‌کرد، ابتدا در چارچوب وزارت دارایی فعالیت می‌کرد و سپس فعالیت خود را زیر نظر وزارت بهداشت کشور آغاز کرد.‌ سال 1951، در پاسخ به پیشنهاد کنفرانس بین فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر که در لاهه برگزار شد، نام جمعیت را به محراب احمر تغییر دادند. در همان ‌سال با فرمان پادشاه آن زمان و با یک قانون خاص که اختیارات و مسئولیت‌های این جمعیت را نشان می‌داد، جمعیت به‌طور رسمی با عنوان جمعیت هلال‌احمر افغانستان، به‌عنوان یک جمعیت بی‌طرف، مستقل و داوطلب رسمیت يافت.
در ماه آوریل‌ سال 1934 جمعیت تأسیس شد و نخستين فعاليت آن مربوط به حمايت از یتیم‌خانه نادریا بود که کودکان بي‌سر‌پرست و افراد نيازمند را تحت‌پوشش قرار مي‌داد.
در اکتبر 1951، جمعیت قوانین جديدي وضع کرد که در آن شرايط برگزاري انتخابات و تشکيل هيات مديره در شعب مرکزي استاني و محلي مشخص شد.
فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر دو شریک اصلی جمعیت هلال‌احمر افغانستان هستند که هیأت نمایندگان خود را در‌ سال 1991 سازماندهی کردند. اکنون با وجود ظرفیت‌های کم‌ سازمانی، این جمعیت و فعالیت‌هایش تمام قلمرو خود را با واحدهای فعالش در تمام استان‌ها ادامه می‌دهد.
7 اصل اساسی
اصول اساسی، بیان ارزش‌ها و شیوه‌های صلیب‌سرخ و جنبش هلال‌احمر هستند. این اصول براساس تجربه جنبش در پاسخ به درد و رنج و نیازهای قرون گذشته توسعه داده شده‌اند. اصول اساسی عملیاتی و موثر هستند و به‌عنوان یک راهنما و هویت مشترک جنبش و دستیابی به هدف نهایی خدمت می‌کنند.
اصول اساسی، جهت و تصمیمات هلال‌احمر و صلیب‌سرخ را در تمامی شرایط و در همه زمان برای همه کارکنان صلیب‌سرخ هلال‌احمر تعیین می‌کنند.
این اصول در وین در ‌سال 1965 مصوب شده‌اند. پیوند 7 اصل اساسی با یکدیگر صلیب‌سرخ و هلال‌احمر ملی، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر را تشکیل می‌دهند که تداوم جنبش هلال‌احمر صلیب‌سرخ و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌اش را تضمین می‌کنند.
 بشر دوستی
  بی‌غرضی
  بی‌طرفی
  خدمات داوطلبی
  یگانگی
  جهانشمولی
  استقلال
علامت جمعیت هلال‌احمر افغانستان
همان‌طور که از نام آن پیداست، علامت هلال‌احمر یک ماه قرمز روی زمینه سفید تنظیم شده است. این نماد نشانه‌ای از کمک به قربانیان جنگ و افراد بی‌بضاعت جامعه، در زمان جنگ و بلایای مختلف است.
تاریخچه علامت که در اسناد فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ یافت می‌شود، نشان می‌دهد که برای نخستین‌بار در ‌سال 1863 در کنفرانس بین‌المللی ژنو، نماد صلیب‌سرخ به‌عنوان نمادی از جوامع ملی کمک به مجروحان جنگ به رسمیت شناخته شد. به رسمیت شناختن نماد صلیب‌سرخ روی یک زمینه سفید که معکوس رنگ‌های پرچم سوییس است، نوعی احترام به بنیانگذار جنبش که ملیت سوییسی داشت، بود.
نماد صلیب‌سرخ در‌ سال 1864 توسط کنفرانس دیپلماتیک به‌عنوان نماد برجسته‌ای برای تاریخ پزشکی نظامی همراه با تصویب کنوانسیون ژنو 1864 به رسمیت شناخته شد.
در طول جنگ بالکان در ‌سال 1876، امپراتوری عثمانی تصمیم گرفت نماد هلال‌احمر را به جای نماد صلیب‌سرخ برگزیند، چراکه دولت او بر این باور بود که صلیب، مقابل نماد امپراتوری او است. این پیشنهاد در کنفرانس بین‌المللی جنبش پذیرفته شد و دراختیارگرفتن علامت هلال‌احمر با دیگر کشورها برای جوامع خودشان را به دنبال داشت.
همان‌طور که در تاریخ جمعیت هلال‌احمر بیان شد، دولت افغانستان در آن زمان در‌ سال 1932، نماد جامعه خیریه را  به‌عنوان نماد جمعیت انتخاب کرد (محراب احمر)، اما این نماد توسط جنبش به رسمیت شناخته نشد.
دو‌سال بعد در ‌سال 1934 دولت افغانستان نماد هلال‌احمر را برای جمعیت ملی انتخاب کرد که یکی از 10 شرایط برای به رسمیت شناختن جمعیت توسط جنبش بود. شکل و اندازه علامت هلال‌احمر چندین‌بار از‌ سال 1934 تغییر کرده است اما هنوز به‌عنوان نماد رسمی توسط جمعیت استفاده می‌شود.
شرکا و ذینفعان
  کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ
  فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر
داوطلبان
هلال‌احمر افغانستان در ‌سال 1934 تأسیس شد، بنابراین در ‌سال 1954، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ، جمعیت هلال‌احمر افغانستان را عضو رسمی صلیب‌سرخ بین‌المللی و هلال‌احمر شناخت. در تاریخ یازدهم نوامبر‌ سال 1955، فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر عضویت هلال‌احمر افغانستان را به‌عنوان  هشتادوسومین عضو از فدراسیون تأیید کرد.
جمعیت هلال‌احمر افغانستان تنها سازمان بشردوستانه در سراسر دنیاست که بی‌طرفانه و مستقل اقلام امدادی به مردم آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر در فجایع طبیعی و انسانی را فراهم می‌کند.
داوطلبان ستون‌فقرات جمعیت هلال‌احمر افغانستان هستند. شبکه داوطلبان در سراسر کشور، جمعیت هلال‌احمر افغانستان را قادر به ارایه خدمات خود در سراسر افغانستان کرده است.
به‌منظور تمرکز و توجه روی داوطلبان، جمعیت در سال 1987 اداره جوانان و داوطلبان را تأسیس کرد. در‌ سال 1999، جمعیت بخش توسعه سازمانی را که ارتباط و همکاری نزدیکی با اداره جوانان و داوطلبان دارد، تأسیس کرد.
در ‌سال 1997، برنامه CBF روی آموزش داوطلبان در سطح استان متمرکز بود. بر این اساس، روند آموزش به داوطلبان در منطقه و در سطح روستا افزایش یافت. علاوه‌براین، تمرکز بر داوطلبان، مردم محلی بیشتری را به شرکت در رفتارهای انسانی باانگیزه می‌کرد.
داوطلبان رکن اصلی جمعیت هلال‌احمر افغانستان هستند. جمعیت، ثبت‌نام 46هزار داوطلب را در کشور تخمین زده است. بر این اساس، جمعیت توانایی فراهم‌کردن اقلام امدادرسانی به مردم آسیب‌پذیر در مناطق
دورافتاده کشور را دارد.
داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افغانستان علاوه بر تعهد خود برای ارایه خدمات به مردم آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر برای فراهم‌کردن خدمات رفاه اجتماعی به خوبی آموزش دیده‌اند و هدف نهایی آنها جلوگیری یا کاهش درد و رنج انسان‌هاست.
داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افغانستان در جوامع و محل زندگی خود مورد احترام هستند. داوطلبان جمعیت زنجیره‌ای از ارتباط بین مردم آسیب‌دیده، جمعیت هلال‌احمر و دیگر اجزای جنبش هستند. درواقع، جمعیت دارای 5 دسته داوطلب است که تحت چارچوب سازمان جوانان و بخش داوطلبان فعالیت می‌کنند.
جوانان
بخش جوانان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افغانستان برای توسعه برنامه‌های جوانان و داوطلبان آغاز به کار کرده است و آموزش مناسب به جوانان در جامعه را فراهم می‌کند. اداره جوانان در‌ سال 1997 آغاز به کار کرد.
هدف برای ایجاد برنامه جوانان، ارایه آموزش مناسب به جوانان افغان در زمینه‌های مختلف (آموزش کمک‌های اولیه، ارزش‌های انسانی، کرامت انسانی و تشویق جوانان در انجام ورزش، اجتناب از استفاده از موادمخدر، تقویت رفتار سازشی، دوستی، همزیستی و انجام روابط خوب با یکدیگر بدون درنظر گرفتن هر نوع تبعیض از نظر قبیله، زبان و مذهبی در جمعیت) است.
این بخش درحال اجرای دوره‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر شامل آموزش‌های موثر برای جوانان در مدارس و باشگاه‌های جوانان است. از زمان آغاز برنامه جوانان در جمعیت هلال‌احمر افغانستان، 25،300  نفر مربی و داوطلب جوان ازجمله زن و مرد در 25 استان کشور آموزش داده شده‌اند.
هدف برنامه جوانان و داوطلبان  
جمعیت هلال‌احمر افغانستان به‌خصوص با هدف پاسخ به بلایای طبیعی و غیرطبیعی ایجاد شده و این فلسفه اصلی تأسیس آن است. جوانان و داوطلبان نقش محوری و مهمی در واکنش به بلایا ایفا کرده‌اند. به دلیل این‌که سوانح و بلایا همیشه به‌طور غیرمنتظره، گسترده و پر از ضرروزیان اتفاق می‌ا‌فتند، تلاش جمعیت هلال‌احمر افغانستان به اندازه کافی و به تنهایی برای پاسخ به آنها کافی نیست، بنابراین در موارد اضطراری، این داوطلبان جوان قدرتمند از اجزای کلیدی هستند و می‌توانند به کاهش آسیب‌پذیری و نجات زندگی مردم آسیب‌دیده از حوادث کمک کنند.
اداره جوانان جمعیت برای هموارکردن راه برای تمام داوطلبان جوان به‌منظور تبادل‌نظر، آشتی، صلح و همزیستی، دوستی، بهبود روابط با یکدیگر بدون درنظر گرفتن هر نوع تبعیض از نظر قبیله، زبان و مذهب در سراسر کشور تلاش می‌کند.
فعالیت‌های جوانان
و داوطلبان  
  رفاه اجتماعی در مدارس و مناطق حادثه‌دیده
  رواج بهداشت اولیه به جامعه
  مشارکت در بلایای طبیعی و ساخته دست انسان
  ارایه خدمات کمک‌های اولیه
  گسترش اصول اساسی جنبش
  گسترش رفتار صلح و سازش و همزیستی
  تشویق جوانان در انجام ورزش
  رواج اخلاق «پذیرش رفتار یکدیگر»
  تاسیس سیستم مفید داوطلبانه به منظور افزایش ظرفیت جمعیت هلال‌احمر افغانستان
ورزش و تربیت بدنی
ورزش و برنامه‌های تربیت بدنی در چارچوب اداره جوانان و داوطلبان فعال هستند و شامل تیم‌های والیبال، فوتبال، پینگ‌پنگ و کاراته مردان و زنان است. این تیم‌ها تحت‌نظارت مربیان حرفه‌ای ورزش در فواصل منظم و در زمان‌های مختلف تمرین می‌کنند و هدفشان ترویج و نمایش اصول اساسی جمعیت هلال‌احمر افغانستان از طریق ورزش است.
تیم مردان جمعیت در 9‌سال گذشته در 30مسابقه والیبال توسط المپیک ملی شرکت کرده‌اند و قهرمانی 25مسابقه را کسب کرده‌اند. تیم بانوان والیبال جمعیت نیز موفق شده است تا در دو‌سال گذشته مقام‌های نخست، دوم و سوم در سه مسابقه را از آن خود کند. در طول 9‌سال از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، تیم والیبال مردان جایگاه چهارم را در میان کشورهای قدرتمند تیم‌های والیبال به خود اختصاص داده است.
تیم پینگ‌پنگ جمعیت هلال‌احمر افغانستان که افراد ساکن در پرورشگاه‌ها اعضای آن هستند، در سه‌سال گذشته با عملکرد بالای ورزشی به کار خود ادامه می‌دهد. در طول این زمان، تیم، نخستین و دومین مقام خود را در سطوح مختلف به دست آورد و همچنین کاپ اخلاق را با خود به خانه برد..
فعالیت‌های هلال‌احمر
شامل این موارد هستند   :
* بخش مدیریت بحران
افغانستان یکی از کشورهایی است که همواره در تهدید حوادث طبیعی بوده و تاثیر منفی آن، سالانه خسارات و صدمات جدی به زندگی، منابع معیشتی و دارایی‌های افراد وارد می‌کند. در دهه‌های اخیر، چالش مهم این کشور که عدم مصونیت غذایی و مهاجرت‌های دسته‌جمعی مردم از تمامی مناطق است، به یک تهدید تبدیل شده است. از ‌سال 1954 تا 2006، این کشور حدود 118حادثه با مقیاس‌های وسیعی را تجربه کرده است. این حوادث در مجموع 22هزارکشته و حدود 11‌میلیون افراد متضرر و آسیب‌دیده را به جا گذاشته‌اند.
طی تقریبا سه دهه منازعه در افغانستان، سطح آسیب‌پذیری مردم به شدت بالا رفته و در سال‌های اخیر، کشور شاهد تجربه یک سلسله حوادث بزرگی بوده است. به‌عنوان مثال حادثه زلزله در شهر بغلان، حادثه بارش برف در بخش شمالی بدخشان، طوفان ریگی در شهر ولایت فراه، سیلاب و لغزش زمین در شهرهای مرکزی و یک خشکسالی بسیار طولانی ازجمله حوادث شدیدی بوده که اتفاق افتاده است.
معرفی مختصر ریاست اداره حوادث جمعیت هلال‌احمر افغانستان
جمعیت هلال‌احمر افغانستان، یک جمعیت ملی است که از آغاز تأسیس خود در ‌سال 1934 از طریق عرضه خدمات بشردوستانه با توجه به اصول هفتگانه سازمان بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر (بشردوستی، بی‌غرضی، بی‌طرفی، استقلال، خدمات داوطلبان، یگانگی و جهانشمولی) به حوادث مختلفی واکنش نشان داده است. در‌ سال 1997 براساس سطح پاسخ‌دهی به حوادث از طریق بخش مدیریت بحران، جمعیت هلال‌احمر افغانستان به شکل گسترده بخش مدیریت بحران را با هدف ارایه همکاری‌های بشردوستانه به جوامع آسیب‌دیده، به رسمیت شناخته است. بخش مدیریت بحران جمعیت هلال‌احمر افغانستان به‌منظور کاهش سطح تاثیرات حوادث در جوامع آسیب‌پذیر و جهت ارتقای ظرفیت‌های جامعه در آمادگی به حوادث، روش‌های مقابله در برابر حوادث، آگاهی‌دهی از خطرات و آسیب‌های ناشی از بروز حوادث در سطح کشور ایجاد شده است.
* بخش خدمات سلامت و درمان
بخش خدمات سلامت از حیاتی‌ترین بخش‌های جمعیت ملی است. مسئولیت‌های عمده این بخش برمبنای اهداف والای کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، ارایه خدمات سلامت و درمان به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده و تلاش مى‌کند تا آلام و مصایب بشری از این ناحیه را کاهش داده و برای بهبود سلامت مردم فعالیت کند. بخش سلامت در جمعیت هلال‌احمر افغانستان از بدو تأسیس جمعیت ملی (1313) به شکل بسیار ابتدایی یعنی کمک‌های اولیه و مراکز درمانی برای کمک‌های اولیه فعالیت داشت، اما کم‌کم به مرکز درمان و حمایت از کودکان و مادران، تیم‌های سیاردرمان و بیمارستان ارتقا یافت.
گزیده‌ای از این خدمات:  
  پروژه مبارزه با ایدز
  پروژه مداوا و جراحی اطفال مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی (سوراخ قلب)
  پروژه فعالیت داوطلبان در سطح جامعه
  بیمارستان مرکزی هلال‌احمر افغانستان
  کلینیک‌های ثابت هلال‌احمر افغانستان
  کلینیک‌های سیار هلال‌احمر افغانستان
  برنامه مداوای بیماران سوختگی شدید و شکستگی‌های استخوان‌
* بخش توسعه سازمانی
بخش توسعه سازمانی جمعیت هلال‌احمر افغانستان نظم‌دهنده و هماهنگ‌کننده امور سازمانی جمعیت است و مسئولیت طرح و ترتیب برنامه‌ها و مقررات‌های جمعیت  در هماهنگی با واحدهای ذیربط جمعیت را به عهده دارد. علاوه بر آن، این بخش در جهت تقویت مدیریت امور هلال‌احمر، ساماندهی کارمندان شعب و واحد‌ها در قسمت‌های مختلف و دفتر مرکز نیز سعی می‌کند.
و همین‌طور:  
  بخش اعضا
  بخش روابط بین‌المللی و انتشارات
  بخش آموزش و پژوهش
  بخش ساماندهی خانه‌های فقرا
  بخش امور مالی
  بخش اداره حقوقی
آخرین اخبار:
ارسال 69 کودک
مبتلا به بیماری قلبی به آلمان
15 فوریه 2017- میرویس ‌اکرم معاون و سرپرست جمعیت هلال‌احمر افغانستان در یک نشست خبری گفت براساس توافقی که میان جمعیت هلال‌احمر افغانستان و دهکده ‌صلح آلمان صورت گرفته ‌است؛ سالی دومرتبه اطفالی که امکان درمانشان در افغانستان وجود نداشته ‌باشد، به آلمان اعزام می‌شوند.
اکرم خاطرنشان کرد: براساس توافق صورت ‌گرفته تمام هزینه مداوای این اطفال در آلمان توسط دهکده صلح آلمان پرداخت می‌شود، اما آنچه در افغانستان هزینه می‌شود از سوی جمعیت هلال‌احمر افغانستان پرداخت می‌شود.
معاون و سرپرست جمعیت هلال‌احمر افغانستان یادآور شد:   اطفالی ‌که در این دور توسط جمعیت هلال‌احمر افغانستان برای درمان به آلمان فرستاده می‌شوند بین ۶ ماه الی ۱۲‌سال دارند.
میرویس‌ اکرم تأکید کرد که مدت اقامت این اطفال در آلمان بستگی به نوع بیماری هر یک دارد و تا زمانی ‌که آنان به‌ کلی بهبود پیدا نکنند، به وطن بازگردانده نخواهند شد.
براساس گفته‌های اکرم، پزشکان «دهکده صلح» سالی دومرتبه با هدف تشخيص اطفال مريض به کابل سفر مي‌‌کنند که در این دور از میان بیش از 500 کودک مریض، ۶۹کودک را جهت اعزام به آلمان انتخاب کرده‌اند.
اکرم گفت: جمعیت هلال‌احمر افغانستان و دهکده صلح آلمان به تداوم همکاری در این زمینه مصمم هستند.
دهکده‌ صلح آلمان نهاد خیریه‌‌ای است که همه‌ساله بیش از صدطفل بیمار افغانی را به‌صورت رایگان درمان می‌‌کند.
گفته‌ می‌شود که این نهاد از ‌سال ۱۹۸۸میلادی همکاری خود را با جمعیت هلال‌احمر افغانستان در معالجه اطفال بیمار آغاز کرده و تاکنون بیش از ۳۵۰۰کودک را درمان کرده ‌است.
اهدای تجهیزات پزشکی
 رئیس اتحادیه پزشکی به بیمارستان مرکزی
14فوریه 2017 - به دنبال فعالیت چشمگیر و خیرخواهانه خیرین سلامت در بیمارستان مرکزی جمعیت هلال‌احمر افغانستان، مهندس محمدداود اسعد، رئیس اتحادیه پزشکی آلمان در زمینه‌های گوناگون ازجمله کمک به تدارک و تهیه تجهیزات بیمارستان از قبیل تجهیزات طبی ارتوپدی به ارزش جمعا 14100 یورو به این مرکز کمک کرده است. با عنایت به ضرورت تقدیر از این بزرگواران که همواره نقش تاثیرگذاری در حمایت از بیماران نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه داشته‌اند و همچنین ترویج حس نوعدوستی در جامعه، در بزرگداشتی که بدین منظور با حضور ریاست جمعیت، محمدنعیم دیندار، معاونان جمعیت دکتر محمدنبی برهان و نوروزعلی علیزاده، غلام‌حبیب حسام رئیس روابط بین‌المللی و انتشارات جمعیت هلال‌احمر افغانستان در دفتر مرکزی برگزار شده بود، با اهدای لوح‌تقدیر و هدایایی از مهندس محمد داود اسعد رئیس اتحادیه طبی آلمان تقدیر شد.
چالش‌های بخش مدیریت بحران
در زمستان
7 ژانویه 2017 - عبدالرحمان کلانتری، رئیس بخش مدیریت بحران طی کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به لزوم آمادگی کامل در برابر حوادث احتمالی زمستانی از آماده‌باش کامل 34واحد استانی، در طرح زمستانی جمعیت هلال‌احمر افغانستان خبر داده و افزود:   تمامی واحدها جهت کمک‌رسانی و ارایه خدمات بشردوستانه در جهت مقابله با شرایط سخت زمستانی برای عموم مردم آماده هستند. کلانتری گفت: «با توجه به پیشرفت 70درصدی در واحدها، جمعیت هلال‌احمر عراق برای کمک به مردم آسیب‌دیده  کاملا آماده است. او افزود: 12،350 عدد از بسته‌های  مواد غذایی  به ارزش 5.5‌میلیون در انبارها هستند که در زمان حوادث در میان مردم سراسر کشور توزیع می‌شوند. به گفته رئیس بخش مدیریت بحران، این نهاد در‌ سال جاری توانسته است در سراسر کشور به مردم مواد غذایی شامل آرد، برنج، لوبیا، روغن، چای، شکر، نمک و غیرغذایی شامل چادر، ست آشپزی، صابون و لوازم بهداشتی کمک‌رسانی کند. آقای کلانتری افزود: بخش انتقال اجساد و ردیابی این اداره نیز در‌ سال جاری تعداد 332جسد از کشته‌شدگان جنگ را انتقال و 3هزار نامه زندانیان را به خانواده‌هایشان تحویل داده است.

چشم‌انداز

جمعیت هلال‌احمرافغانستان از دولت و مردم خیرخواه افغانستان، تجار ملی، سازمان‌های بشردوستانه ملی و بین‌المللی تقاضا می‌کند که با حمایت‌های مالی خود به نجات جان 6هزارکودک که از نقص مادرزادی قلب (CHD) رنج می‌برند، کمک کنند.
در ‌سال 2009، جمعیت هلال‌احمر افغانستان پروژه‌ای را در سراسر کشور به منظور ارایه درمان‌های پزشکی به کودکانی که نیاز به عمل جراحی قلب دارند، راه‌اندازی کرده است. تاکنون، بیش از 11،200 کودک مبتلا به بیماری قلبی ثبت‌نام کرده‌اند که 5200 نفر از آنها درمان‌های پزشکی را دریافت کرده‌اند، اما6هزارنفر از آنان در صف انتظار و امیدوار به دریافت درمان‌های پزشکی هستند.
متاسفانه، بیش از 30‌درصد از افراد بیمار به دلیل عدم توانایی مالی درحال از دست دادن جان خود هستند.
گزارش‌های آماری، جمعیت هلال‌احمر را ملزم به ساخت بیمارستان درمان امراض قلبی خاص، علاوه بر ارسال افراد بیمار به بیمارستان داخلی و خارجی کرده است. ساخت‌وساز بیمارستان در چند ماه آینده به پایان خواهد رسید.
بر این اساس، جمعیت هلال‌احمر از هموطنان خیرخواه، دولت، تجار ملی، سرمایه‌گذاران و سازمان‌های بشردوستانه ملی و بین‌المللی برای نجات زندگی کودکان بیمار که از نقص مادرزادی قلب رنج می‌برند، تقاضای کمک دارد


تعداد بازدید :  145