شماره ۴۰۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

منوچهر محمدی از روشن شدن تکلیف ساخت پروژه سینمایی امام موسی‌صدر تا 10روز دیگر خبر داد.

یک‌سال پس از درگذشت زنده‌یاد حسین پرتوی، یکی از کوچه‌های پایتخت به نام عکاس انقلاب، نام‌گذاری شد.

مدیر موسسه انتشارات روایت از آغاز مذاکره برای ترجمه بخشی از آثار دفاع‌مقدس ایران در ترکیه و آلمان خبر داد.

انتشارات سوره مهر مجموعه‌ای از آثار خود را که صاحب تقریظ مقام معظم رهبری را تجدید چاپ کند.

علی‌نقی طاهری، نویسنده کتاب «چهل‌ سال سینمای خوزستان» که نامزد کتاب ‌سال سینمای ایران شده است، این کتاب را حاصل 7‌سال فعالیت و پژوهش دانست.

کتاب «اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند» اثر سیدعلی شجاعی و با تصویرگری الهه طاهریان، توسط یک ناشر فرانسوی منتشر شد.

فیلم کوتاه «بچه» ساخته علی عسگری به فهرست فیلم‌های بخش رقابتی کوتاه بیست‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم استکهلم سوئد راه یافت.

انیمیشن کوتاه «توهم» به کارگردانی محمدرضا حنفی به بخش نهایی جشنواره‌ای در آمریکا راه یافت.

کتاب «عکس‌های انقلاب» مریم زندی پس از گذشت 6‌سال انتظار، سرانجام مجوز انتشار دریافت کرد.

نروژ، استرالیا و تاجیکستان در روزهای پایانی مهرماه میزبان فیلم سینمایی «ماهی و گربه» می‌شوند.

چاپ جدید کتاب مسعود مهرابی با اضافه شدن اطلاعات مربوط به 3سال با عنوان «صدوپنج ‌سال اعلان و پوستر فیلم در ایران» منتشر شد.

با امضای تفاهمنامه‌ای سه‌جانبه، خانه‌های تاریخی شهرستان‌ها به «خانه هنرمندان» تبدیل می‌شود.

غلامرضا صراف از آماده انتشار شدن شناخت‌نامه و مجموعه گفت‌وگوهای تعدادی از سینماگران معروف و همچنین ترجمه 60نامه عاشقانه جیمز جویس خبر داد.

خودنگاره‌ای که پابلو پیکاسو، استاد اسپانیایی سبک کوبیسم در‌ سال 1901میلادی خلق کرد، اواخر این هفته در مرکز لندن در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

گیتی خامنه، مجری قدیمی برنامه‌های کودک تلویزیون از حضور در شبکه پویا خبر داد و گفت: به‌زودی با قصه‌های «آبی‌تر از رویا» به شبکه پویا می‌آیم.

همایون ‌هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی به همراه دبیر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی و دیگر مسئولان این سازمان به تماشای آثار جشنواره نشستند.

محسن چاووشی، برای فیلم «لامپ ۱۰۰» خواند. اين فيلم اولین ساخته سینمایی سعید آقاخانی است که با بازی محسن تنابنده، ساره بیات، مسعود کرامتی، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ‌شاهی و حمید لولایی ساخته شده است.

دهمین جلسه‌ نوبل‌خوانی شهر کتاب که به نقد و بررسی آثار پاتریک مودیانو ـ نویسنده و فیلمنامه‌نویس فرانسوی ـ با حضور اصغر نوری، کاوه فولادی‌نسب، آرش نقیبیان و بلقیس سلیمانی در شهرکتاب، 27 مهر برگزار می‌شود.

«این‌جا زنی در قلب دیوار خفته است» نام تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی نیکو ترخانی است که جمعه بیست‌وپنجم مهرماه در گالری رج افتتاح می‌شود.

ارکستر ملی «مهر» به سرپرستی و آهنگسازی «ناصر ایزدی» و خوانندگی «امیر اثنی‌عشری» 23 و 24مهر در تالاروحدت به روی صحنه می‌رود.

همسر نادر ابراهیمی پس از 6سال پیگیری برای ثبت موسسه فرهنگی یا بنیاد نادر ابراهیمی به نتیجه نرسید و هیچ ارگانی مجوز ثبت موسسه نادر ابراهیمی را نداد. این در حالی است که احتمال فروش و تخریب کامل خانه زنده‌یاد نادر ابراهیمی بالا رفته است.

کنسرت همنوازي تنبور و تنبک با اجراي علي‌اكبر مرادي و پژمان حدادي، دوشنبه‌شب در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.


تعداد بازدید :  295