شماره ۴۰۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

سقف قیمت طلا به 1250 دلار رسید
بهای طلای مبادله‌شده نسبت به بالاترین قیمت این کالا طی یک‌ماه، کمی کاهش یافته است زیرا کاهش قیمت نفت در برابر کندشدن رشد اقتصادی به این بازار فشار وارد کرده است. آبشیک چینچاکار یکی از تحلیلگران در شرکت مبادله کالای آناندراتی در بمبئی در گزارشی می‌نویسد: اگر فشار بر قیمت نفت ادامه یابد، بهای طلا احتمالا به ازای هر اونس بیش از 1250 دلار بالاتر نخواهد رفت.

آمریکایی‌ها  درگیر   بحران مسکن
هزاران آمریکایی که خانه‌هایشان را در بحران مسکن ازدست دادند اکنون با بحرانی دیگر روبه‌رو شده‌اند. اکنون ماموران جمع‌آوری بدهی به دنبال آنها هستند تا مابقی بدهی‌شان را پرداخت کنند و برای این منظور حساب‌های بانکی‌شان را مسدود می‌کنند، دستمزدهایشان را می‌کاهند و دارایی‌هایشان را ضبط می‌کنند.

ذخایر نفت برنت 2.5‌میلیون بشکه شد
روند کاهشی بهای نفت برنت وست تگزاس اینترمدیت همچنان ادامه یافته و به پایین‌ترین قیمت طی 22 ماه اخیر رسیده زیرا سازمان جهانی انرژی اعلام کرده تقاضا برای نفت در ‌سال‌جاری بسیار کند خواهد بود به‌طوری‌که از 2009 تاکنون بی‌سابقه بوده است. ذخایر نفت خام نیز به بالاترین میزان طی دو ماه گذشته (2.5‌میلیون بشکه) خواهد  رسید.

ایران  دوازدهمین تولید‌کننده   گندم
فائو اعلام کرد: ایران با نزول یک‌پله‌ای نسبت به ‌سال قبل دوازدهمین تولید‌کننده بزرگ گندم جهان در‌ سال زراعی ۲۰۱۴ شناخته شد. سازمان جهانی خواربار و کشاورزی کل تولید گندم جهان در‌ سال زراعی 2014 را 718‌میلیون تن اعلام کرد که این رقم نسبت به‌ سال قبل 0.2‌درصد رشد داشته است.


تعداد بازدید :  240