شماره ۴۰۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
د‌یار

شهردار بندرعباس مطرح کرد: استفاده از پساب برای آبیاری فضای‌سبز ضروری است
شهردار بندرعباس گفت: از شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان توقع داریم با در اختیار قرار دادن پساب، زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت را به جای روانه کردن به دریا، فراهم کند.
به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس که با حضور مدیرعامل آب‌وفاضلاب شهری استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: فاضلاب یکی از اساسی‌ترین مشکلات مردم شهر بندرعباس است. وی با اشاره به این‌که تأمین آب فضای سبز شهر بندرعباس پایدار نیست، افزود: باید به‌دنبال منبع آب پایدار در راستای ایجاد فضای‌سبز باشیم. شهردار بندرعباس، یکی از راه‌های حل این مشکل را استفاده از چاه‌هایی که از قبل وجود داشته عنوان کرد و گفت: راه مهم و بهتر برای تأمین آب موردنیاز فضای سبز، استفاده از پساب فاضلاب است. امینی‌زاده با اشاره به مزایای استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای‌سبز، تصریح کرد: عدم تخریب محیط‌زیست ناشی از ورود فاضلاب به دریا، دستیابی به منابع آب پایدار جهت آبیاری فضای‌سبز و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب، 3 مزیت مهم حاصل از این اقدام است.
وی تأکید کرد: از آب‌وفاضلاب شهری استان انتظار داریم نسبت به در اختیار گذاشتن پساب فاضلاب جهت آبیاری فضای‌سبز هرچه سریع‌تر اقدام کند، چراکه مزایای حاصل از این اقدام به نفع مردم است. شهردار بندرعباس ادامه داد: استفاده از پساب توسعه چشمگیر سرانه فضای سبز را به‌دنبال دارد و شهرداری نیز به محض در اختیار گرفتن آن، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در این زمینه انجام می‌دهد.
امینی‌زاده اضافه کرد: شهرداری درنظر دارد پساب تصفیه شده را پس از تصفیه ثانویه، به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار دهد.
 مدیرعامل آب‌وفاضلاب شهری: موافق تحویل پساب فاضلاب به شهرداری هستیم
خادمی با ابراز خرسندی از تحویل پساب فاضلاب به شهرداری بندرعباس، گفت: شرکت آب‌وفاضلاب شهری استان هرمزگان برای انجام هرچه سریع‌تر، موضوع تحویل پساب به شهرداری را با جدیت از وزارت نیرو پیگیری می‌کند.
وی با اظهار این‌که تأمین آب در شهر بندرعباس برعهده آب‌منطقه‌ای است، گفت: شرکت آب‌وفاضلاب شهری بندرعباس در زمینه تأمین آب شرب 4 قرارداد در دست اجرا دارد که جمعا 100کیلومتر به ظرفیت موجود در این شهر اضافه می‌شود. مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان تصریح کرد: اعتبار این پروژه‌ها جمعا 7میلیارد و 500میلیون تومان است. وی ادامه داد: در بخش مخازن نیز هم‌اکنون 196هزار و 670مترمکعب ظرفیت ایجاد شده که باید 102هزار مترمکعب دیگر نیز به آن افزوده شود.  خادمی با بیان این‌که دهه فجر امسال نیز 4مخزن به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: همچنین ایستگاه پمپاژ منطقه غرب بندرعباس نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی بندرعباس:  «مسجد»، نماد شهر بندرعباس می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با ساخت مسجد جامع شهر، بندرعباس با نماد«مسجد» معرفی و شناخته می‌شود. به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، پرویز سالاری در مراسم جشن و گرامیداشت عید غدیر که در محله درخت‌سبز برگزار شد، اظهار کرد: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست و باید فهم و دانش خود را درمورد آن و هدف از وقوع چنین حادثه‌ای را بالا ببریم.
وی با اشاره به این‌که واقعه غدیر تنها بخش نخست از یک هدف متعالی است، افزود: وسط این واقعه، کربلا و انتهای آن ظهور است.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: با این تفاسیر، اگر به غدیر توجه شده بود، واقعه کربلا به وجود نمی‌آمد. سالاری با تأکید بر تبعیت از مقام عظمام عظمای ولایت، تصریح کرد: باید همواره با گوش فرا دادن به فرامین مقام معظم رهبری، نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب‌تر باشیم.
وی با ابراز خرسندی از حضور در محله شهیدپرور درخت‌سبز، تصریح کرد: شورای چهارم اسلامی شهر بندرعباس محوریت کارها را، توسعه محله‌محور و توسعه عادلانه و متوازن قرار داده است. رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: یکی از برنامه‌های شورای اسلامی شهر بندرعباس، تشکیل شورای محلات است که هیأت امنای مسجد محله، پایگاه‌های بسیج و کلانتری‌ها عضو آن هستند.
سالاری با تأکید بر اینکه طبق گفته امام(س)، «مسجد سنگر است و باید حفظ شوند»، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما، ساماندهی شهرک پیامبر اعظم(ص) است. وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با همراهی و همکاری نماینده ولی‌فقیه در استان و شهردار محترم بندرعباس، قصد داریم، مسجد جامع بندرعباس را تکمیل و به المان و نماد اصلی شهر تبدیل کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: همچنین قرار است بزرگترین مرکز فرهنگی خاورمیانه در میدان امام(س) که روبه‌روی مسجد جامع واقع می‌شود، ایجاد شود.


تعداد بازدید :  262