شماره ۳۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ مرداد
صفحه را ببند
... افزایش دمای نسبی هوا در کشور

برای امروز وزش باد و گرد و خاک در برخی مناطق جنوب و جنوب‌شرقی کشور امری محتمل است که این موضوع کاهش کیفیت هوا را در منطقه مورد نظر به دنبال خواهد داشت. طی امروز وزش باد و در برخی نقاط طوفان گرد و خاک، در مناطق شرقی کشور تداوم داشته و سبب کاهش دید افقی در این نواحی خواهد شد. تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی حاکی از آن است که در جنوب خراسان رضوی، خراسان‌جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان باد و گرد و خاک ادامه خواهد داشت که این وضع در منطقه زابل، در بعضی ساعات به صورت طوفان گرد و خاک خواهد بود. همچنین تا روز یکشنبه روند افزایش نسبی دمای کشور را شاهد خواهیم بود.
طی ساعات بعدازظهر وزش باد در برخی ساعات در نواحی شرق و جنوب‌شرق کشور افزایش می‌یابد که ممکن است موجب ایجاد گرد و خاک در این نواحی شود. همچنین افزایش ابر در بعدازظهر در غالب استان‌های غربی کشور به جز نواحی حاشیه خلیج‌فارس و جنوب غرب کشور رخ می‌دهد و بارش‌های پراکنده و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود. برای امروز در استان‌های غربی و همچنین استان‌های واقع در شمال‌شرق کشور، بارش باران به شکل محدود و پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همین وضع به صورت پراکنده برای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، شمال آذربایجان‌شرقی و شمال آذربایجان‌غربی پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران طی امروز شنبه، صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 29 و 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین برای روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت صاف با گاهی وزش باد در بعدازظهر و رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 28 و41 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید. طی شبانه‌روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با 48 درجه سانتیگراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود 14 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.

 


تعداد بازدید :  153