شماره ۴۰۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
فوتبال جهان

آرژانتین مسخره شد
قبل از این‌که برتری 2 بر صفر برزیل بر آرژانتین در بازی دوستانه ورزشگاه پکن قطعی شود، کارلوس دونگا، یکی از چند مربی دارای سابقه 2 بار حضور روی نیمکت طلایی‌پوشان به سمت نیمکت آرژانتینی‌ها رفت و با یک دست بینی خودش را گرفت تا به این ترتیب مدل استعمال کوکائین از سوی دیه‌گو مارادونا، اسطوره رقیب را تقلید کند. ظاهرا او جمله «شما آرژانتینی‌ها مثل هم هستید» را هم بر زبان آورده است. از سوی دیگر، رونالدو همبازی سابق دونگا هم پس از پایان دیدار در یکی از شبکه‌های اجتماعی خطاب به آرژانتینی‌ها نوشت: «حالا بگویید چه احساسی دارید؟!»

فیلم فیفا روی دست ماند
فیلمی که قرار بود فیفا را از هرگونه اتهامی مبرا کند، با شکست تجاری مواجه شد. فیلم «یونایتد پشنز» با بازی ستارگانی مانند سام نیل، تیم روث و ژرار دپاردیو، درباره تلاش‌های بلاتر و فیفا برای مقابله با بدبینی‌ها و فساد در فوتبال است اما برخلاف تصور، پس از نمایش فیلم در جشنواره کن و زوریخ، منتقدان در سایت «آی‌ام‌دی‌بی» امتیاز نازل 2.3 از 10 را به این فیلم دادند. در فستیوال زوریخ از 500 صندلی تنها بلیت 120 صندلی به تماشاگران فیلم فروخته شد و تنها 7 کشور آن را به نمایش گذاشتند. ساخت فیلم 26.8‌میلیون دلار ضرر در پی داشته است.

رئال، فاتحان ال‌کلاسیکوی پیرها
چند روزی تا ال‌کلاسیکوی دور رفت لالیگا مانده اما پیشکسوتان 2 تیم به استقبال این نبرد تاریخی رفتند و در استادیوم «رومل فرناندس» پاناما در قالب یک رقابت دوستانه به مصاف هم رفتند. درنهایت این جدال که با حضور ستاره‌هایی مانند زیدان، کارمبئو، کلایورت، بارخوان، ریوالدو، کاناوارو، زامورانو، مورینتس و سالگادو انجام شد با گل دقیقه 84 ادوین کنگو به سود رئال خاتمه یافت.

قهرمان در بخش مراقبت‌های ویژه
قهرمان جهان امشب باید خیلی مواظب باشد چون شکست مقابل جمهوری ایرلند می‌تواند اولین 2 باخت متوالی آنها در رقابت‌های مهم از یورو 2000 تابه‌حال را رقم بزند. کریم بالعربی، اولین بازیکن دارای نژاد عربی تاریخ تیم‌ملی آلمان مقابل لهستان در بازی شنبه شب عملکرد خوبی داشت و یکی بیشتر از مجموع شوت‌های لهستانی‌ها، توپ را روانه چارچوب تیم شرقی کرد. در سوی مقابل میلیک و میلا با 2 گل اولین پیروزی لهستان مقابل آلمان در 19 رویارویی قبلی 2 تیم را رقم زدند. این شکست، نخستین باخت ژرمن‌ها پس از 33 بازی بدون شکست در رقابت‌های مقدماتی یورو و جام‌جهانی بود. البته آلمانی‌ها دلیلی برای سرافکندگی ندارند. در دیگر بازی ها ضربه آزاد رونی، تیم 10 نفره استونی را در خانه‌اش به زانو درآورد و انگلیس را به سومین پیروزی متوالی‌اش رساند. 3 گل از 4 گل اسپانیا مقابل لوکزامبورگ توسط والنسیایی‌های فعلی و سابق (برنات، سیلوا و آلکاسر) زده شد و دیگو کاستا هم بالاخره گل زد. در نبرد دوستانه فرانسه و پرتغال که جدال بنزما مقابل رونالدو ارزیابی می‌شد، خروس‌های آبی با 2 گل بنزما و پوگبا مقابل پنالتی کوارسما به پیروزی رسیدند.
بازی‌های امشب مقدماتی یورو 2016
گروه چهارم: آلمان - جمهوری ایرلند، جبل الطارق - گرجستان، لهستان - اسکاتلند/ گروه پنجم: سن مارینو - سوییس/ گروه ششم: جزایر فارو - مجارستان، فنلاند - رومانی، یونان - ایرلند شمالی/ گروه نهم: دانمارک – پرتغال، صربستان - آلبانی

 


تعداد بازدید :  302