شماره ۱۰۶۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
تهدید فدراسیون جهانی کارساز شد
بعد از اعلام FIVB برای لغو مسابقات والیبال ساحلی، مسئولان کیش مجوز حضور بانوان را صادر کردند!

شهروند|  باز هم موضوع جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه مورد توجه و تهدید مراجع بین‌المللی واقع شد و ورزش ایران را با خطری جدی مواجه کرد. این بار ماجرا به پیامد‌های راه ندادن بانوان به‌عنوان تماشاگر در رقابت‌های والیبال ساحلی کیش ارتباط دارد. اهمیت قضیه   به قدری جدی بود که شاید منجر به لغو برگزاری این مسابقات با حکم فدراسیون جهانی می‌شد و درنهایت هم مجوز حضور بانوان صادر شد!
بانوان اجازه ورود نداشتند؟
موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌های والیبال بین فدراسیون جهانی و فدراسیون والیبال ایران بحث تازه‌ای نیست و  در  دو‌سال گذشته‌ هم مذاکرات بسیار زیادی در این رابطه انجام شده است. کار به جایی رسیده بود که فدراسیون تهدید شد اگر دوباره از ورود زنان به ورزشگاه جلوگیری که امتیاز میزبانی لیگ جهانی و مسابقات مختلف ازایران گرفته خواهد شد. به این ترتیب برای مسابقات لیگ جهانی چیزی حدود 100 خانم در سالن 12‌هزار نفری آزادی حضور پیدا کردند تا خطر گرفتن میزبانی از ایران بر طرف شود. از صبح روز گذشته رقابت‌های تورجهانی والیبال ساحلی 2017 در جزیره کیش آغاز شد. با این‌که از چند وقت قبل حضور بانوان برای تماشای این مسابقات آزاد اعلام شده بود، درنهایت با فعل و انفعال‌های صورت گرفته، اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که ظاهرا مجوزهای لازم برای حضور بانوان در محل برگزاری این رقابت‌ها داده نشده است. اتفاقی که بلافاصله با واکنش فدراسیون جهانی والیبال همراه شد.
تهدید رسمی فدراسیون جهانی
فدراسیون جهانی والیبال در سال‌های اخیر به صورت رسمی اتفاقات والیبال ایران را زیر نظر داشته است. به‌ویژه در پرونده برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی که هیأت نظارت ویژه‌ای بر چگونگی حضور بانوان در این مسابقات به ایران اعزام کرده تا تمام جزییات زیر نظر گرفته شود. فدراسیون جهانی رسما اعلام کرد که هیچ منعی برای حضور بانوان به‌عنوان تماشاگر در این رقابت‌ها نباید وجود داشته باشد و در صورتی که اجازه حضور به بانوان داده نشود جلوی برگزاری رقابت‌ها را خواهد گرفت و قطعا این موضوع مشکلات بسیار زیادی برای والیبال و ورزش ایران به همراه خواهد داشت.
بانوان اجازه حضور پیدا کردند
با رایزنی‌های صورت گرفته اما بالاخره بانوان مجوز حضور در تور جهانی والیبال در جزیره کیش را پیدا کردند تا عملا تهدید رسمی فدراسیون جهانی اجرایی نشود. این خبر روز گذشته در رسانه‌های رسمی بعد از این‌که موضوع تهدید فدراسیون والیبال بازتاب بسیار زیادی پیدا کرده بود،‌ منتشر و اعلام شد که هیچ محدودیتی برای حضور بانوان با حجاب در ورزشگاه وجود ندارد.

 


تعداد بازدید :  162