شماره ۱۰۶۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
ویترین ایران

تولید مشترک رنو تا پایان ‌سال
ایلنا| محمدرضا نعمت‌زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت از امضای دوقرارداد در زمینه کشتی‌سازی و تولید مشترک خودروهای رنو خبر داد. او ادامه داد: خوشبختانه بعد از برجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک آغاز شد، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون در زمینه تجهیزات پزشکی برای مثال در دستگاه فیلتر دیالیز و صنایع خودروسازی از این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها زیاد داریم.

تصویب مدل مسکن اجتماعی و حمایتی
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت| هیأت دولت، پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تأمین مسکن گروه‌های کم‌درآمد در دوقالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی را بررسی و تصویب کرد. درمدل مسکن حمایتی (کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی و کمک بلاعوض) بانک مرکزی موظف شد، نسبت به تعیین بانک عامل جهت تأمین تسهیلات درسقف مبلغ اعلامی اقدام کند. استفاده از این تسهیلات برای خرید بناهای تا عمر 20‌سال بلامانع است. درمسکن اجتماعی نیز کمک به ساخت مسکن استیجاری، پرداخت کمک هزینه اجاره و وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن مورد توجه قرار گرفته و شامل اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد شد که دارای زمین بوده و تمایل به احداث واحدهای مسکونی استیجاری با نرخ اجاره ترجیحی و درقالب توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته و به ازای هر واحد استیجاری تا دوبرابر سقف تسهیلات اعلامی اعطا می‌شود.

جشنواره بزرگ فرهنگ و اقتصاد روستا برگزار شد
به مناسبت سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی خبرگزاری روستا، پایگاه خبری تحلیلی و ترویجی روستا به عنوان گسترده ترین پایگاه خبری کشور با گستره 63000 دولت با حضور مهندس زرگر معاونت سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی در توسعه دولت ریاست جمهوری و مهندس کلانی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی به‌صورت نمادین در روستای گلیداغ استان گلستان افتتاح شد.  هدف از ایجاد این شبکه جدید اطلاع رسانی ارج‌نهادن به روستا و روستایی، توسعه سرمایه های اجتماعی، تقویت فرهنگ کارو تلاش، گسترش نشاط و امید در جامعه و ارتقای کسب و کار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در روستاهای کشور است. برگزاری مسابقات کشتی سنتی گورش با حضور تیم های استان زنجان، سمنان، خراسان و گلستان، اجرای آیین ذکر خنجر، دو تار نوازی نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی ، نشست‌های تخصصی کسب وکار از برنامه های جنبی این
مراسم بود. در این مراسم مهندس زرگر ضمن ارزیابی، اهمیت و ارزش این شبکه خبری و اثر بخشی آن در رشد و بالندگی روستاها را حایز اهمیت دانست و آن را یک حرکت مثبت در کمک به رشد و شکوفایی روستاییان در عرصه های مختلف دانست. از تصمیمات گرفته شده در پایان این مراسم با شکوه معرفی سفیران هنر و ورزش  و رسانه روستا از میان چهره های شاخص کشور، احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی توریستی چند منظوره، راه اندازی سینما روستا چاپ و انتشار روزنامه تخصصی روستا، ایجاد مرکز آموزش‌های عالی و کاربردی و راه اندازی چند واحد تولیدی و صنعتی را می توان نام برد.


تعداد بازدید :  197