شماره ۱۰۶۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
گزیده اخبار

مدیرعامل مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران:  باید به دنبال گسترش توریسم‌درمانی در اردبیل بود
شهروند|  مدیرعامل مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران از ضرورت برنامه‌ریزی برای گسترش توریسم‌درمانی در استان اردبیل سخن گفت. حمید چوبینه در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های مختلفی در زمینه توریسم‌درمانی است که هلال‌احمر استان دراین زمینه می‌تواند ورود داشته باشد. وی با اشاره به مرز مشترک استان اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان تصریح کرد: وجود مرز مشترک و گمرک و همچنین ارتقای سطح علم پزشکی استان اردبیل، این استان ظرفیت‌های لازم را برای جذب بیماران کشور همسایه دارد. چوبینه با بیان این‌که مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران آماده هرنوع اقدام مشترک درمانی در سطح استان اردبیل است، اضافه کرد: این همکاری می‌تواند درحوزه‌های مختلف درمانی و بهداشتی باشد.
مدیرعامل مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران با اشاره به این‌که برای موفقیت بیشتر باید هم‌افزایی درون سازمانی را تقویت کرد، ادامه داد: درجمعیت هلال‌احمر این هم‌افزایی بیشتر از نهادهای دیگر دیده می‌شود، اما قطعا باید بیش ازپیش دراین زمینه تلاش کرد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر این استان جزو 10 استان برتر کشور است، اظهار کرد: اعضا، داوطلبان و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به سبب کمک‌رسانی به مردم در زمان حوادث و سختی‌ها به خود می‌بالند.بهرام غیبی با اشاره به این‌که هلال‌احمر استان اردبیل فعالیت‌های خود را محدود به امدادونجات نکرده است، ادامه داد: این جمعیت در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ورود کرده و کارنامه قابل قبولی از خود ارایه کرده است. وی با اشاره به این‌که جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در زمینه بهداشتی و آموزشی هم برنامه‌های مختلفی اجرا کرده است، افزود: این برنامه‌ها بیشتر درمناطق محروم و کم‌برخوردار اجرا شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر زنجان:  آموزش خانواده‌ها یکی از اصلی‌ترین مباحث در زمان بحران است
شهروند|  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت:   آموزش خانواده‌ها درقالب طرح خادم یکی از اصلی‌ترین مباحث در زمان بحران است. کارگروه امدادونجات و آموزش همگانی با موضوع اجرای طرح خادم و امدادونجات نوروزی  و پیش‌بینی آمادگی دستگاه‌ها درپاسخگویی به حوادث و بلایا و اسکان در استان زنجان برگزار شد. سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان دراین جلسه و درجمع نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه امدادونجات و آموزش همگانی با اشاره به این‌که یکی از بحث‌های مهم مدیریت بحران پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و بازتوانی است که ازطریق گسترش آموزش درسطح جامعه می‌توان افرادی توانمند و باتجربه تربیت کرد که در زمان بروز حوادث بهترین عملکرد را داشته باشند. وی افزود: تجربیات گذشته نشان داده که در زمان بروز حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی، مردم به‌عنوان نخستین کسانی هستند که به کمک یکدیگر می‌روند و ما باید در راستای توانمندسازی عموم به‌عنوان امدادگران محلی و منطقه‌ای قدم برداریم. شهرام میرزایی گفت: هدف از تشکیل کارگروه آموزشی، آموزش و انتقال مفاهیم امدادی ازطریق اعضای کارگروه در ادارات و خانواده‌هاست تا درجهت تقویت مفاهیم اصلی مدیریت بحران یعنی پیشگیری ازطریق آموزش حرکت کنیم. میرزایی با تأکید بر انتقال مفاهیم توسط اعضای کارگروه درسطح ادارات و خانواد‌هایشان افزود: هدف ما شناساندن یکی از اهداف اصلی هلال‌احمر به‌عنوان متولی آموزش امدادی است که باید بتوانیم مردم را متوجه ضرورت دریافت آموزش‌های امدادی درقالب طرح خادم  کنیم و افراد در هرسطحی برای دریافت آموزش‌های امدادی اقدام کنند تا در زمان بروز حوادث با تشکیل خانواده‌های آماده درمخاطرات کمترین خسارات و تلفات را داشته باشیم.

پس از ۶ ساعت جست‌وجوی بی‌وقفه
۱۰ فرد گمشده درمنطقه کوهستانی امجز در کرمان پیدا شدند

شهروند| پس از ۶ساعت جست‌وجو و تلاش گروه امدادونجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان عنبرآباد، ۱۰ فرد گمشده‌ درمنطقه کوهستانی امجز پیدا شدند. علی گنج کریمی، مدیرعامل جمعیت استان دراین‌باره گفت: یکی از اهالی عنبرآباد به فرمانداری شهرستان مراجعه و از وضع فرزند و ۳نفر از دوستانش در سه روز گذشته اظهار بی‌اطلاعی کرد. گنج کریمی افزود: درپی تماس فرماندار با شعبه هلال‌احمر شهرستان، گروه امدادونجات کوهستان به سرپرستی وحید جبالبارزی در ساعت ۱۳ به منطقه کوهستانی و صعب‌العبور امجز از توابع مرکزی عنبرآباد اعزام می‌شود. وی اظهار کرد: علاوه بر ۴ فرد گم‌شده که برای تفریح به کوهستان‌های منطقه رفته بودند، ۶ فرد دیگر نیز برای یافتن افراد گمشده به منطقه می‌روند که از وضع سلامتی آنها نیز اطلاعاتی در دست نبود. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان  خاطرنشان کرد:   با وجود مه‌گرفتگی شدید و شرایط نامطلوب منطقه، با تلاش ۶ امدادگر و تعدادی از اهالی شهرستان، افراد مفقودشده در ساعت  18 پیدا و به خانواده‌هایشان تحویل
داده شدند.


تعداد بازدید :  215