شماره ۱۰۶۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

ارایه خدمات رایگان درمانی درمناطق محروم اردبیل
شهروند|  معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از توزیع 650 بسته بهداشتی بین مردم مناطق محروم در دهه فجر خبر داد. داود ‌هادی با اعلام این خبر افزود:   این بسته‌ها شامل خمیردندان، مسواک و... بود. وی با اشاره به ویزیت رایگان مردم درمناطق محروم شهرستان‌های استان تصریح کرد: دراین مناطق 640 مورد ویزیت پزشک عمومی، 119 مورد ویزیت مامایی، 353 مورد خدمات پرستاری، 138 مورد خدمات مادر و کودک، 113 مورد خدمات بهداشت محیط، 86 مورد مشاوره تغذیه، 83 مورد خدمات بهداشت روان و 13 مورد هم ارجاع به مراکز تخصصی انجام شده است.
هادی با اشاره به نیروهای به کار گرفته شده برای ارایه این خدمات ادامه داد: 9نفر پزشک عمومی، 9نفر پرستار، 9نفر ماما، 7نفر کارشناس بهداشت محیط، 8نفر کارشناس بهداشت روان و 6نفر کارشناس تغذیه دراین برنامه‌ها به کار گرفته شده بودند. این مسئول ادامه داد: تیم اضطراری جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با بکارگیری 28نفر کادر و 43نفر امدادگر و نجاتگر این خدمات را به مردم مناطق محروم شهرستان‌های استان ارایه کرده‌اند.معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با اشاره به اعزام تیم درمان اضطراری جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل به روستای مرزرود درشهرستان کلیبر استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: دراین روستا و روستاهای اطراف 400 ویزیت پزشک عمومی، 48 ویزیت مامایی، 30 مورد خدمات پرستاری، 50 مورد مشاوره تغذیه، 20 مورد خدمات بهداشت روان و به خانوار روستای مرزرود خدمات بهداشت محیط ارایه شد.‌ هادی با اشاره به نیروهای متخصص به کار گرفته شده دراین شهرستان تصریح کرد: 2نفر پزشک عمومی، 2نفر پرستار، یک نفر ماما، یک نفر کارشناس بهداشت محیط، یک نفر کارشناس بهداشت روان و یک نفر کارشناس تغذیه به این شهرستان اعزام شده بودند. وی اظهار کرد: 5نفر کادر و 3نفر نجاتگر هم به شهرستان کلیبر اعزام شده بودند و 500 بسته بهداشتی هم دربین مردم منطقه توزیع شد.

نجات کوهنورد جمهوری چک از مرگ در دماوند
شهروند| نجاتگران جمعیت هلال‌احمر آمل، کوهنورد اهل جمهوری چک را که هنگام صعود به قله دماوند دچار سانحه شده بود، نجات دادند. مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: یک زن و 2 مرد از کوهنوردان اهل چک با وجود بارش شدید برف و بوران تا پناهگاه سوم قله دماوند صعود کردند. وی افزود: دوکوهنورد از این تیم سه‌نفره از ادامه مسیر منصرف شدند، اما کوهنورد حادثه‌دیده برخلاف میل دیگر اعضا درشرایط بد هوایی، تصمیم به صعود گرفت و تا ارتفاع 4200متری قله دماوند پیشروی کرد که درنهایت به علت کاهش دید ناشی از برف مسیر را گم کرد. اکبری با بیان این‌که یکی از اعضای گروه، مفقودی این کوهنورد را به پایگاه امدادونجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر گزارش داد، افزود: با توجه به شرایط نامناسب جوی امکان اعزام بالگرد به منطقه وجود نداشت و به علت بسته‌بودن جاده فرعی شهر به دلیل بارش برف قرار داشت، با هماهنگی راهداری یک دستگاه گریدر به خودرو آمبولانس جهت بازکردن جاده اضافه شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران افزود: تیم امداد کوهستان، مسیر را براساس نقشه ارسال‌شده توسط کوهنورد مفقودشده ادامه دادند و موفق شدند وی را پیدا کنند. وی افزود: کوهنورد مفقودشده بر اثر شدت کولاک و بوران و سرما دچار ضعف شدید شده بود، با اقدامات لازم توسط تیم امداد کوهستان به پایین قله بازگردانده شد و درنهایت کوهنوردان چک به فدراسیون کوهنوردی مستقر در پلور تحویل داده شدند.


تعداد بازدید :  189