شماره ۱۰۶۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت
کلینیک تخصصی هلال‌ در کربلا افتتاح می شود
ایجاد تمهیدات برای ساخت بیمارستان در نجف

شهروند|  «کلینیک تخصصی هلال‌احمر با امکانات رادیولوژی، کلینیک‌های تخصصی، بخش اورژانس و آزمایشگاه درکربلا تا 10ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.» این را معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت گفته است. دکتر علی حیدری با تشریح روند ساخت کلینیک 10 طبقه تخصصی هلال‌احمر درکربلا بیان کرد: درحال حاضر سقف 10 طبقه از کلینیک ساخته شده و درحال ساخت بنای داخلی ساختمان هستیم. براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده طبقه اول اورژانس، طبقه دوم داروخانه و آزمایشگاه، طبقه سوم قسمت درمانی، طبقات بعدی به سیستم مدیریت، محل اسکان کادرپزشکی و تأسیسات ساختمانی متعلق است. حیدری بیان کرد: درنظر داریم دوطبقه از ساختمان را برای مناسبت‌ها آماده‌سازی کنیم تا یک طبقه مختص آقایان و یک طبقه هم به صورت عام با هدف ایجاد ظرفیت بیشتر دراختیار خانم‌ها قرار بگیرد.
زمین کلینیک به نام جمعیت هلال‌احمر است
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت با اعلام این‌که کلینیک تخصصی جمعیت هلال‌احمر در کربلا تا 10ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: براساس این برنامه‌ریزی و با توجه به راه‌اندازی بخش رادیولوژی، کلینیک‌های تخصصی، بخش اورژانس و آزمایشگاه کامل، روند ارایه خدمات به زائرین عتبات عالیات به شکل چشمگیری متحول خواهد شد. وی افزود: یکی از مزیت‌های این کلینیک به نام جمعیت هلال‌احمربودنش است؛ به این معنا که زمین این کلینیک به نام جمعیت هلال‌احمر است و ما هر هزینه‌ای داشته باشیم، برای همه موارد مربوطه به آن ازجمله مدیریت کلینیک متعلق به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
حیدری با اشاره به میزان پرسنل مورد نیاز و میزان پذیرش بیمار دراین کلینیک گفت: درحقیقت ساختمان طوری طراحی شده است که هم درموارد عادی و هم در زمان اوج مراجعه زائران بتواند پاسخگو باشد. وی اظهار کرد: کربلا همیشه یک حجم ثابت از زائرین را ندارد؛ به این معنی که درماه مبارک رمضان با توجه به توقف اعزام زائرین در 15روز نخست ماه، به ‌شدت خلوت است و در زمان‌هایی نظیر اربعین با حجم انبوهی از زائرین مواجه می‌شود، به همین دلیل تعداد مطب‌ها و سایر امکانات کلینیک طوری طراحی شده است تا در هر زمان بهترین خدمات را بدون کاستی ارایه کنیم. حیدری با بیان این‌که تعداد پرسنل بستگی به شرایط دارد، افزود: در زمان اربعین ما معمولا 1500 نیرو داریم و در زمان عادی همچون الان 71 نیرو مستقر است، این شرایط هم به معنی تعیین میزان حجم زائر و مناسبت‌هاست که ما این نوسان را پذیرفتیم.
وی با اشاره به تفاوت همه مناقب ائمه اطهار درعراق و حج عمره و تمتع گفت: دربحث حج عمره و تمتع یک حجم ثابتی وارد عربستان می‌شوند و همه 6ماه تقریبا تعداد زائران ثابت است، اما درعراق با توجه به فعال‌بودن درطول سال، شرایط اعزام متفاوت است. وی افزود: با توجه به زمان‌هایی همچون عید نوروز که مناسبت ملی خاص ایرانیان است، تنها زائران ایرانی را درعراق داریم و نیز در زمان اربعین که مناسبت مذهبی جهانی است، ازهمه نقاط دنیا زائر درعراق است، نوسانات را پذیرفتیم و شرایط خود را برای ارایه خدمات تطبیق دادیم. با افزایش تعداد زائران، تعداد درمانگاه‌ها و پرسنل افزایش پیدا می‌کند و با کاهش آن امکانات هم کاهش می‌یابد. حیدری با تأکید بر این‌که همه پرسنل کلینیک ازجمعیت هلال‌احمر نخواهد بود، گفت: درحال حاضر هم 71 پرسنل موجود درعراق از داخل جمعیت نیست، بنابراین اصلا محدودیت اعزام نداریم و فقط به اعزام پرسنل جمعیت بسنده نخواهیم کرد. وی درپایان تأکید کرد: ما نقشه ساخت بیمارستان در نجف را هم طراحی کردیم و درمراحل اخذ مجوز از استانداری و شهرداری هستیم.

 


تعداد بازدید :  408