شماره ۱۰۶۷ | ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
ویترین خانواده

پرتقال وارد نشود قیمت سر به فلک می‌گذارد
مهر| درحالی‌که وزارت جهاد کشاورزی اقدام اخیر خود برای واردات پرتقال از مصر را به‌صورت رسمی تأیید یا تکذیب نکرده است، یک فعال صنفی گفت: چنانچه پرتقال وارد نشود، قیمت این میوه از کنترل خارج می‌شود. سیدحسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی افزایش قیمت پرتقال جنوب طی روزهای اخیر را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: درحال حاضر قیمت پرتقال جنوب بین 8‌هزار تا 8‌هزار و 500 تومان و والنسیا 4‌هزار تا 5‌هزار تومان است. مهاجران درباره پرتقال‌های شمال نیز با اشاره به این‌که وضع پرتقال‌های غرب مازندران بهتر است، افزود: قیمت پرتقال‌هایی که آسیب‌دیدگی کمتری دارند و قابل خوردن هستند، بین 2‌هزار و 500 تا 3‌هزار تومان است. روز گذشته برخی منابع خبری با انتشار اسنادی از واردات پرتقال مصری به کشور خبر دادند؛ بر این اساس، گفته می‌شود ۲۰‌هزار تن پرتقال معادل ۱۰۰ تا ۱۶۰ کانتینر بار کشتی شده که تا هفته آینده به ایران می‌رسد.

سکه 7‌هزار تومان گران شد
 ایسنا| قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش 7‌هزار تومانی در مقایسه با روز قبل به یک‌میلیون و ۱۹۱‌هزار تومان رسید و یکی از بیشترین افزایش‌ قیمت‌های هفته اخیر را پشت سر گذاشت. گفتنی است روز گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار با ثبات نسبی قیمت، حدود ۱۱۴‌هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با کاهش‌ یک‌هزار تومانی قیمت نسبت به دیروز ۶۳۹ و ۳۴۲‌هزار تومان شد. هر اونس طلا برای معاملات در بازارهای جهانی نزدیک به یک‌‌هزار و 227 دلار دادوستد می‌شود.

شکر دولتی عرضه می‌شود
 مهر| به منظور کاهش سطح عمومی قیمت شکر، عرضه این محصول از محل موجودی کارخانجات قندوشکر و شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت‌های مصوب انجام می‌شود. این موضوعی است که یدالله صادقی، معاون وزیر صنعت گفت و توضیح داد: براساس تصمیمات جلسات کارگروه تنظیم بازار و به منظور کاهش سطح عمومی قیمت شکر، عرضه شکر از محل موجودی کارخانجات قندوشکر و شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت‌های مصوب صورت می‌پذیرد. او گفت: بر این اساس، حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم شکر فله در کارخانه ۲۵‌هزار و ۲۰۰ ریال، حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم شکر فله در مغازه ۲۸‌هزار و ۵۵۰ ریال، حداکثر قیمت فروش شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی در مغازه ۲۹‌هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی درِ مغازه ۳۲‌هزار ریال است.


تعداد بازدید :  209