شماره ۴۰۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
حمايت تلويحي مسعود بارزانی از مواضع تركيه در قبال كوباني

رئیس اقلیم کردستان عراق اتهامات وارده به وی درخصوص عدم حمایت از کردها در شهر کوبانی سوریه و تنها شدن آنها را تکذیب کرد و گفت: «راه‌های ارتباطی با کوبانی بسته شده است و درحال حاضر تنها راه برای ارسال کمک‌های نظامی به کوبانی استفاده از خاک ترکیه است.»
به گزارش ایسنا، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق اتهامات وارد شده به خود درخصوص عدم حمایت از کردهای شهر کوبانی سوریه را رد کرد و افزود: ما هرگز کوبانی را تنها نمی‌گذاریم و هر کاری که بتوانیم را برای این شهر انجام می‌دهیم.
وی افزود که پیش‌بینی می‌شد حمایت نظامی بیشتری از سوی ترکیه برای مقابله با داعش صورت گیرد و احساس می‌کند که ترکیه درخصوص ارسال کمک به اقلیم محتاطانه برخورد می‌کند. بارزانی افزود: ما دلایل موضع ترکیه در این خصوص را درک می‌کنیم و هیچ دلیلی درخصوص حمایت آنکارا از داعش نداریم و من همواره دولت ترکیه را دوست کردستان می‌دانم.
وی درخصوص خبرهای منتشرشده از کوبانی گفت: من بسیار متأثر می‌شوم وقتی که اوضاع شهر کوبانی را این‌ چنین می‌بینم اما درحال حاضر به علت موقعیت جغرافیایی منطقه کار خاصی از دستمان ساخته نیست.
وی همچنین درخصوص نحوه برخورد دولت ترکیه با مسأله کردها افزود: ترکیه نباید مقابل حقوق کردها ساکت بایستد و باید صرف‌نظر از هر مسأله دیگری روند صلح و ثبات را در ترکیه برقرار کند. وی در پایان افزود: هدف داعش ضعیف‌کردن کردها و نابودی آنان در تمام کشورهاست. بارزانی افزود:  من از ایران تشکر می‌کنم که کردها را در اولین شب حملات حمایت کرد و برای آنها دو هواپیمای حامل سلاح فرستاد. وی ادامه داد:  ما از ترکیه موضع قوی‌تری را انتظار داشتیم اما بعد از آن موقعیت را درک کردیم و ترکیه مجبور است تصمیم محتاطانه بگیرد.

 


تعداد بازدید :  279