شماره ۴۰۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
سید محمد خاتمی در دیدار مردمی عید غدیر:
مسلمانان مستحق امنیت و آزادی هستند اما از آن محرومند

رئیس دولت اصلاحات در دیدار مردمی به مناسبت روز عید غدیر خم با اشاره به عظمت و بزرگی عید غدیر گفت: باید به خود بیاییم، اگر دچار مشکل شویم، چاره حکومت مردم‌سالار است که به حق مردم احترام بگذارد و زمینه‌ساز رشد سیاسی و اقتصادی مردم باشد و جامعه را آزاد بخواهد.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی اظهار کرد: مساوات در برابر قانون، اخلاق در بعد اجتماعی و مهم‌تر از آن در بعد سیاسی بالاخص در بین حاکمان از نکات و معیارهای مورد توجه حضرت علی بود که توجه به این معیارها و مواضع می‌تواند مبنا و الگوی خوبی برای جوامع اسلامی در امر همبستگی و اتحاد باشد.
رئیس بنیاد باران با اشاره به پیشنهاد خود درخصوص گفت‌وگوی تمدن‌ها، گفت: در شرایط کنونی که تندی و خشونت و معیارهایی خلاف مبانی اسلام رخ می‌دهد می‌خواهم پیشنهادی بدهم تا راه تازه‌ای برای رفع این مشکلات و بحران‌ها باشد. ما مسلمانان مستحق یک زندگی خوب در کنار امنیت و آزادی هستیم که از آن محروم شده‌ایم. ما مستحق جامعه‌ای پیش‌رو در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستیم که ذخایر آن را چه به لحاظ انسانی و چه به لحاظ منابع داریم اما از آن محروم هستیم.
رئیس دولت اصلاحات افزود: با این وجود حکومت‌های وابسته، مستبد یا منفعل در برابر بیگانگان و دشمنان در این منطقه حضور دارند که با روش‌های خود منابع مالی منطقه را به باد می‌دهند. ما شاهد وجود اختلافات در دنیای اسلام و وجود گرایش‌های مختلف انقلابی هستیم که اگر روی کار بیایند جامعه را به تحجر می‌کشانند و اگر روی کار نیایند به خشونت و ترور وابسته می‌شوند. خاتمی با بیان این‌که ممکن است برخی مفاهیم چون تفکیک قوا، آزادی مدنی و حقوق بشر در گذشته مطرح نبودند ولی با تکیه بر معیارها و اصول‌ها می‌توان آنها را دریافت، گفت: ما می‌توانیم زندگی امروز خود در دنیا و جامعه امروزی را با مقتضیات زمان و بر پایه اصول و معیارها دنبال کرده و به معیارها وفادار بمانیم. امروز زندگی بشری در معرض خطر جدی است و حکومت‌های غیروابسته به مردم درحال انجام اموری هستند که منتهی به بسته شدن راه مردم می‌شود. رئیس بنیاد باران تصریح کرد: چه خوب بود در این عید بزرگ شاهد آن باشیم تا کسانی که اتهامات سیاسی دارند در حصر و بند نباشند.  هنوز هم معتقدم که برای چنین کاری دیر شده ولی در عین حال هیچ وقت برای انجام کارهای خوب دیر نیست. برای رشد و پیشرفت کشور و مقابله با تهدیدهای بیگانه، کار خوب هیچ‌گاه دیر نیست.


تعداد بازدید :  332