شماره ۴۰۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

محمدی‌گلپایگانی:ریشه داعش در خوارج است
رئیس دفتر مقام معظم رهبری، ریشه داعش را در تاریخ خوارج دانست و گفت: داعشی‌ها گفته‌اند امروز نجف، کربلا و فردا مشهد را آزاد می‌کنند اما اطمینان می‌دهم که عوامل اطلاعاتی و امنیتی ایران آن‌قدر مسلط هستند که هرگز کسی جرأت تعرض و یا قصد سوئی به کشور را ندارد.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدی‌ گلپایگانی با بیان این مطلب گفت: شما امروز داستان داعشی‌ها را می‌شنوید که چه بلایی به جان مسلمان‌ها شده‌اند. آیا بشر می‌تواند این‌قدر وحشی باشد.
وی با اشاره به جنایت‌های داعش ادامه داد: این گروه کودکان را قتل‌عام و زنان و نوامیس مردم را به اسارت می‌برند و امروز می‌بینید که در شهر کوبانی چه می‌کنند؟ و ادعای مسلمانی نیز دارند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به فتوای آیت‌الله سیستانی ادامه داد: حقا و انصافا اگر نبود غیرت شیعه و فتوای آيت‌الله سیستانی، امروز عراق به دست تکفیری‌ها افتاده بود.
حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی تصریح کرد: کسی که در جلوی اینها ایستاد و سینه سپر کرد شیعیان بودند و خطر را از اماکن مذهبی دور کردند چرا که این اواخر نیز داعشی‌ها تهدید کرده بودند نجف، کربلا و فردا نیز مشهد را آزاد می‌کنند. البته باید این اطمینان را بدهم که ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی آنچنان محکم است و عوامل مختلفی که دست‌اندرکار تأمین امنیت کشور هستند از عوامل اطلاعاتی و نظامی گرفته تا بسیج آنچنان مسلط هستند که هرگز کسی جرأت نمی‌کند نسبت به کشور امام زمان(عج) چنین قصد و سوئی داشته باشد.

لاریجانی پیش از عزیمت به ژنو:مقابله با تروریسم و برابری جنسیتی مهم‌ترین محور اجلاس ژنو است
رئیس مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین محور یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی را مقابله با تروریست، مشکلات آب در جهان و برابری جنسیتی و خشونت علیه زنان بیان کرد.
 به گزارش ایرنا، علی لاریجانی پیش از عزیمت به ژنو در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران اتحادیه بین‌المجالس جهانی را اتحادیه ریشه‌دار و با عضویت کشورهای مختلف جهان توصیف کرد و گفت: یکی از مسائل دیگری که در یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو مطرح می‌شود این است که جریانی تلاش دارد این اتحادیه را زیر نظر سازمان ملل قرار دهد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه مسائلی را در سخنرانی خود در این اجلاس مطرح می‌کند، گفت: مشکلاتی در شرایط فعلی پیش روی کشورهای منطقه است ازجمله مشکلاتی که تروریست‌ها ایجاد کرده‌اند.
رئیس مجلس ادامه داد: شرایطی برای شلوغ‌تر کردن مسأله ایجاد شده است که ریشه در برخی مسائل بین‌المللی دارد. در زمینه برابری جنسیتی نیز هیأت پارلمانی ایران پیشنهادی را مطرح خواهد کرد.

کاظم جلالی:اگر مکانیزم وحدت درست نشود صد لیست می‌آید شکست دیگری می‌شود
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: زمانی بود که به لاریجانی ساکت فتنه می‌گفتند. ما هیچ زمان ساکت فتنه نبودیم و وی هم نبود. به گزارش فارس، جلالی تأکید کرد: گفتند ما 35 تا 40 نفر فتنه‌گر در مجلس داریم. گفتیم ما دیگر این را نمی‌پذیریم. کسی که از فیلتر شورای نگهبان گذشت از نظر ما دیگه فتنه‌گر نیست. فتنه حوزه تخصصی شورای نگهبان است. شما نمی‌توانید به نماینده مردم که رأی آورده بگویید فتنه‌گر. این‌جا بود که ما اختلاف‌نظر پیدا کردیم. ما چندین جلسه گذاشتیم. بنده بودم از آن طرف و آقایان زارعی و زاکانی هم بودند. این نماینده مجلس ادامه داد: به مواضع ما در‌ سال 88 دیگر نباید برگردید چون روشن بود، تلاش‌هایی که ما انجام دادیم فکر می‌کنم پنهان و پوشیده نیست اما در مورد ساکت فتنه و کاسب فتنه درست می‌گویید نباید شکاف ایجاد کنیم اما وقتی این عبارت‌ها را خلق می‌کنند در مقابل هم خلق می‌شود و من تأیید نمی‌کنم که کار درستی است. او تصریح کرد: اولین شرط اصولگرایی این است که ما به تعهداتی که می‌دهیم پایبند باشیم. ما قرار نیست که عشیره‌ای و قبیله‌ای عمل کنیم و قرار است اصول‌گرایی عمل کنیم. واجب نیست مانند قبل عمل شود، اما اساساً همین مهم است. چگونه اصولگرایی می‌تواند به وحدت برسد.
جلالی گفت: دفعه قبل گفتند وحدت به این است که تشکل‌های مختلف نمایندگان‌شان دورهم جمع شوند و لیست درست کنند اگر   مکانیزم وحدت درست نشود، صد لیست درمی‌آید و یک شکست دیگری می‌شود پس حتماً باید سازوکاری درست کنیم که شاید به قول شما سازوکار خوبی نباشد.


تعداد بازدید :  330