شماره ۴۰۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
تا اطلاع ثانوی درِ این فدراسیون گِل گرفته شده

شهرام شهيدي طنزنویس

هت تریک کردن از افعالی است که آدم وقتی یاد می‌گیرد هی دوست دارد انجامش دهد. برای ما قرمزها هت تریک یا به قول فرهنگستان سه‌تایی‌کردن خاطرات خوشی هم همراه داشته. اما این روزها هت‌تریک اصلی در گل زدن نیست. درواقع در دسته‌گل به آب دادن فدراسیون فوتبال است. من پیشنهاد می‌دهم قبل از این‌که فوتبال ملی ما به‌طور کامل مفقود و گم و گور شود یک آگهی بدهیم اعلام کنیم آماده‌ایم با هر تیم فشل و درپیت و زاقارتی که در رنکینگ فیفا جزو قاذورات است بازی کرده و خیلی جوانمردانه به آنها ببازیم و اولا باعث غرور ملی مردم آن کشور شویم و درثانی باعث بالا رفتن رتبه آنها در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال شویم. حسنش این است که از این فوتبال فکسنی هم می‌شود با این روش درآمدزایی کرد و دلار وارد کشور کرد.
بیانیه جمعی از پیشکسوتان تیم‌های شاهین، پرسپولیس، تهرانجوان، سپاهان، استقلال، تراکتورسازی، ملوان، صنعت نفت، راه‌آهن، بانک ملی و...: فوتبال عزیز و دوست‌داشتنی ما که در زمین‌های خاکی رشد کرده بود مدتی است از کشور خارج شده و از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست. از یابنده تقاضا می‌شود او را دست هرکی می‌دهد دست کفاشیان ندهد. خدا خیرتان بدهد.
بیانیه جمعی از پیشکسوتان پاس: ما که یک سور هم به عزیزان بالا زده‌ایم. تیمم و تیمم و تیمم و تیمم... این بو تیممون؟ فوتبال را پیدا کردید پاس ما را هم پیدا کنید.
آگهی برنامه نود: چه می‌کنه این علی کفاشیان...
درخواست ملی: آقا، کفاشیان اگر از فوتبال رفتنی شد بالاغیرتا حقوقش را بدهید خانه بنشیند. نگذاریدش سرپرست فدراسیون دیگری شود‌ها. آن فدراسیون هم گم می‌شود.
پرسش اساسی: فوتبال گم شده یا خودش را گم کرده؟
پاسخ: گزینه جیم. یعنی هر دو گزینه صحیح است.
نظریه سلطان: برای پیدا کردن فوتبال 70درصد آمادگی داریم که تا آخر ماه 40درصد دیگه هم آماده می‌شیم.
نظریه ژنرال: برای درست شدن فوتبال تغییر 360درجه‌ای لازم است.
نظریه رویانیان: بگردید دنبال آب‌های آلوده.
پرسش دانش‌آموزی: پهلوانی بهتر است یا قهرمانی؟ اگر قهرمانی بهتر است با ترسیم جهت غش موضوع را تشریح کنید.
پرسش دانش‌آموزی 2: آیا فوتبال سیاسی است؟ آیا سیاسی‌ها در فوتبال حضور دارند؟ با ذکر مثال تشریح کنید.
پاسخ: فعلا که سیاسی‌ها فوتبال را می‌چرخانند. مثال: رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس
بیانیه سیاسی: همین من مشکل این فوتبالم؟ اعضای شورای شهر و شهرداران مناطق و تاجران سیاسی و سیاستمداران تاجر اصلا در فوتبال نیستند؟
دستورالعمل نحوه دیدار رئیس هیأت‌مدیره یک باشگاه پرطرفدار با رئیس یک باشگاه پرطرفدار خارجی برای شوک‌درمانی فوتبال رو به موت:
الف: ابتدا جای پای خود را محکم و با‌ ایمیل و گذاشتن رمز و اسم شب بین طرفین از امنیت تماس اطمینان حاصل کنید.
ب: با مین‌گذاری اطراف محل دیدار کاری کنید که تنها یک راه دسترسی به دفتر طرف مذاکره باز بماند.
پ: با قطع سیم‌های تلفن دفتر طرف مقابل و ارسال پارازیت بر فضای آن دفتر، هرگونه امکان برقراری ارتباط موازی او را به صفر برسانید.
ت: با چهره و لباس مبدل در محل ملاقات حاضر شوید و چند کلمه اسپانیایی از حفظ کنید تا در دل ایشان جا باز کنید.
اگر همه این کارها را کردید و رفتید داخل دفتر و تا به اسپانیایی گفتید «اولا می‌آمیگو» و دیدید طرف مقابل با لبخند و لهجه شیرین شیرازی جواب داد: چطوری کاکو؟ بفهمید کار از کار گذشته و شما سیاسی بشو نیستی!
دعای روز: خدایا فوتبال ما را پس از پیدا شدن از شر کفاشیان‌ها و سیاسی‌ها و جنبش عدم تعهدی‌ها محفوظ بدار.


تعداد بازدید :  552