شماره ۴۰۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
د‌یار

 مکی‌زاده مطرح کرد:جدی‌تر شدن نظارت بر اجرای مقررات دریانوردی در منطقه غرب هرمزگان
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور جدی‌تر شدن نظارت‌ها بر اجرای قوانین و مقررات دریانوردی در راستای تأمین ایمنی حمل‌ونقل دریایی در منطقه غرب هرمزگان خبر داد.
«اسماعیل مکی‌زاده» در حاشیه بازدید از بندر کنگ، با اشاره به این‌که طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای نهادینه شدن مباحث دریایی در بنادر غرب هرمزگان صورت گرفته است، افزود:  نظارت بر اجرای کنوانسیون‌های دریانوردی در زمینه تردد شناورها یکی از سرفصل‌های شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی است که برنامه داریم تا بحث ایمنی تردد شناورهای سنتی را به صورت جدی‌تر دنبال کنیم.
وی در ادامه از همکاری ناخدایان و مالکان شناورهای غرب هرمزگان در این زمینه تشکر کرد و گفت: امسال برای نخستین‌بار تعاونی لنج‌داران صیادی بندر کنگ، تعاونی برتر کشور شناخته شد و از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان شیلات ایران در جشن روز جهانی دریانوردی در برج میلاد لوح تقدیر دریافت کرد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اظهار داشت: در بنادر غرب هرمزگان 300 فروند لنج تجاری فعالیت دارند که 150 فروند آن در بندر کنگ فعالیت   می‌کنند.
مکی‌زاده گفت: هم‌اکنون با افزایش پسکرانه در بنادر لنگه و کنگ فعالیت‌های اقتصادی و تجاری رونق مضاعفی پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شاهد افزایش صادرات برخی کالاها در بندر کنگ هستیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سایر رویه‌های حمل‌ونقل دریایی نیز در این بندر توسعه خواهد یافت.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در پایان یادآور شد: از ابتدای ‌سال‌جاری تاکنون، بیش از 440‌هزار تن کالا در بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته، 18‌درصد رشد داشته است.
لازم به ذکر است، بنادر لنگه و کنگ با سابقه دیرینه تاریخی حمل‌ونقل دریایی از دیرباز در زمینه تجارت کالا در کشور فعالیت دارند.

شهردار بندرعباس: شهرداری به‌دنبال رفع مشکلات شهرک پیامبراعظم(ص) است
شهردار بندرعباس با اشاره به این‌که مشکلات متعددی در شهرک پیامبر اعظم(ص) وجود دارد، گفت: هرچند مدیریت این شهرک به شهرداری واگذار نشده است، اما با این وجود به دنبال شناسایی و رفع این مشکلات هستیم.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی زاده در جشن بزرگ عید غدیر که به همت منطقه3 شهرداری بندرعباس در شهرک پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با تبریک ایام امامت و ولایت، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسمات، ایجاد نشاط و شادابی میان مردم است.
وی با اشاره به این‌که حل مشکلات از طریق افزایش ارتباط مردم و شهرداری بندرعباس یکی از مسائل مهمی است که در اولویت شهرداری قرار دارد، افزود: قصد داریم از این طریق مسائل و مشکلات را شناسایی و به دنبال رفع آنها باشیم.
شهردار بندرعباس تصریح کرد: برخی از مسائل و مشکلات درخصوص شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس در بازدیدهایی که از این شهرک انجام داده‌ایم مطرح شده و مسائلی که مربوط به حوزه شهرداری بوده، در دستور کار قرار گرفته است.
امینی‌زاده اظهار کرد: در حد امکان شهرداری اقداماتی ازجمله برق‌دار کردن پارک این شهرک، اختصاص تاکسی، اتوبوس و... را در این شهرک انجام داده است.
وی با بیان این‌که معابر شهرک پیامبر اعظم(ص) نیز دارای مشکلات زیادی است که باید رفع شود، تأکید کرد: هم‌اکنون بحث سرویس حمل‌ونقل عمومی در این منطقه از سوی شهرداری آغاز شده اما توسعه آن نیازمند انجام آسفالت معابر است.
شهردار بندرعباس با اشاره به تسهیلات ویژه شهرداری بندرعباس برای این شهرک، ادامه داد: اگر فردی از اهالی این شهرک قصد سرمایه‌گذاری در زمینه‌های رفاهی مانند ایجاد مرکز میوه و تر‌بار دارد، شهرداری بندرعباس در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم، خارج از نوبت و بدون در نظر گرفتن تشریفات، از این امورات حمایت می‌کند.
امینی‌زاده اظهار کرد: در بحث ایجاد پارک و فضای بازی در این منطقه نیز شهرداری آمادگی انجام اقدامات لازم را دارد.


تعداد بازدید :  281