شماره ۴۰۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   پذیرش 15 شرکت در 6 ماه| به گفته مهدی علم‌الهدی معاون توسعه بازار فرابورس ایران، پس از بررسی درخواست پذیرش 28 شرکت، درنهایت با پذیرش 15 شرکت طی 6ماهه اول‌ سال‌جاری موافقت شده است. وی در ادامه با بیان این‌که در این بازه زمانی نماد معاملاتی 9 شرکت نیز در فرابورس درج شده است، اظهار داشت: از این تعداد نماد 5 شرکت در بازار اول و نماد 4 شرکت در بازار دوم درج شد که با احتساب آنها، مجموع شرکت‌های درج‌شده در فهرست نرخ‌های بازار اول به 46 و در بازار دوم به 43 شرکت رسید.

   مسکن جوانان درج شد| شرکت تأمین مسکن جوانان به‌عنوان یکصد و هفتادمین نماد معاملاتی در بازار پایه فرابورس درج شد. طبق تبصره «ب» ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه فرابورس، شرکت تأمین مسکن جوانان به‌عنوان یکصد و هفتادمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های بازار پایه درج شد. این شرکت در زمینه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات فعالیت می‌کند.

   تقاضای کاذب خرید پتروشیمی یک‌پنجم شد| مهدی شریفی‌نیک‌نفس، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: تا پیش از آزادسازی نرخ ارز تقاضای کاذب برای خرید محصولات پتروشیمی وجود داشت اما اکنون تقاضای خرید پنج‌برابر نسبت به قبل کاهش یافته است. او افزود: به دلیل کاهش شدید اختلاف قیمت مواداولیه پتروشیمی در بورس کالا و بازار آزاد، دلالان انگیزه زیادی برای حضور در این بازار ندارند. براساس آمارهای منتشرشده توسط سازمان بورس کالا بیش از ١٥٠٠ شرکت پس از آزادسازی قیمت در بورس اقدام به خرید نکرده‌اند.

   بازار امسال جذاب نبود| ابوالفضل شهرآبادی، کارشناس بازار سرمایه گفت: برای حمایت از بازار در کوتاه‌مدت می‌توان از اوراق اختیار فروش تبعی استفاده کرد و با پیاده‌سازی این ابزار روی سهامی که پیش‌بینی بازدهی بالاتر از 25‌درصد برای آنها می‌شود، می‌توان جذابیت سرمایه‌گذاری ایجاد کرد. او افزود: بازدهی بورس از ابتدای‌ سال‌جاری تاکنون برای سرمایه‌گذاران جذاب نبوده و این به معنای کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس است.


تعداد بازدید :  217