شماره ۴۰۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
محصول اتحاد

حسین تیموری کرمانی مدیرعامل سابق تاکسیرانی

کارکردن در سطوح مدیریتی بخش‌های مختلف، زمینه‌ساز نقش‌بستن خاطرات تلخ و شیرین فراوانی در ذهن هر فرد است. شیرینی بیشتر خاطرات در حوزه مدیریتی مربوط به فعالیت‌هایی است که مشکل مردم ایران را کاهش می‌دهد و می‌تواند در راه کمک‌رسانی به آنها قدم بردارد. از سوی دیگر خاطرات تلخ بیشتر معطوف به مواردی است که یک مدیر نمی‌تواند اقدامات دلخواه و مفیدی را که می‌توانند کارگشا باشند، عملیاتی کند. امروز و بعد از سال‌ها کار در حوزه‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌ام که اگر ارگان‌ها و بخش‌های مختلف با یکدیگر همکاری داشته باشند همکاری‌ها به هم‌افزایی تبدیل می‌شود و می‌تواند به صورت قابل توجهی کار مردم را سروسامان دهد.
بهترین خاطره‌ای که شخصا در سال‌های مدیریت در سازمان تاکسیرانی دارم به 12‌هزار تاکسی با پلاک موقت باز می‌گردد. همین چند‌سال پیش بود که 12‌هزار تاکسی، 12‌هزار خانواده و تعداد بسیار زیادی مسافر درون شهری به واسطه پلاک موقت داشتن این تاکسی‌ها مدت زیادی در بلاتکلیفی به سر بردند.
دوران مدیریتم در تاکسیرانی با بروز اتفاقات متعددی همراه بود اما قضیه پلاک‌های موقت وضع کاملا متفاوتی داشت.
 از سوی دیگر انجام دادن کاری در این ابعاد علاوه‌بر قدرت مدیریتی نیازمند تعامل با سایر دستگاه‌هایی است که برای پیشبرد کار نقش‌آفرین هستند و تا زمانی که این تعامل
دو سویه یا چند سویه در زمینه‌های مختلف برقرار نشود، نمی‌توان به پیشبرد کارها امید چندانی بست. در آن سال‌ها تمام مسأله این بود که با سیستم پلیس راهنمایی و رانندگی وقت به هماهنگی برسیم، چرا که قرار بود بیش از 12‌هزار خودرو و 12‌هزار راننده تاکسی به عضویت ارگان تاکسیرانی دربیایند.
از این‌رو تمام سعی من و همکارانم به سمت تعامل با آقای رویانیانی بود که در آن سال‌ها ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی را عهده‌دار بود. مطالعات و بررسی‌های فراوانی در این زمینه انجام شد و پلیس یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌ها را از اول انقلاب تا آن روز در حوزه همکاری با سایر ارگان‌ها از خود نشان داد. رویانیان و معاونش آقای‌هادیان تنها در ظرف 3 روز کار را سامان و دستور دادند این 12‌هزار تاکسی وارد سیستم تاکسیرانی کشور شوند. پرونده تشکیل شد و ظرف 2 هفته 12‌هزار نفر به سیستم تاکسیرانی اضافه شدند. اگر این عملیات به‌صورت منظم و با تعامل دو طرفه انجام نمی‌شد کاری در این وسعت به سرانجام نمی‌رسید.
تک‌تک اعضای سازمان تاکسیرانی و تک‌تک اعضای پلیس راهنمایی و رانندگی وقت در شکل‌دهی و ساماندهی این تاکسی‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کردند. با توجه به این‌که در هفته نیروی‌انتظامی قرار داریم، لازم است نگاه‌ها به نیروی‌انتظامی را تغییر دهیم. نباید چشم‌هایمان را بر فعالیت‌های موثر نیروی انتظامی ببندیم. منظور اصلی‌ام از نقل خاطره بالا اتحادی است که باید در جامعه به صورت معناداری افزایش پیدا کند. اگر اتحاد در بخش‌های مختلف شکل بگیرد ناخودآگاه سطح زندگی مردم در اجتماع ارتقا پیدا خواهد کرد. اتفاقی که در این ستون آمد یکی از بهترین اتفاقات موجود در سیستم حمل‌ونقل کشور بود. می‌توان چنین رویدادی را سرمشق
قرار داد.


تعداد بازدید :  223